Tento rok toho tiež bolo naozaj veľa. Testov sme mali viac ako týždňov v roku. Preto vybrať 5 kúskov je naozaj nadľudský výkon. Mohol by tu byť napríklad Superb, mohol by tu byť aj Hyundai Grand Santa Fe, ale v hlave mi zanechali naozaj hlboké dojmy niektoré iné autá. Tesne sa do môjho výberu nedostal ani Mini Cooper S Clubman ALL4 a napríklad Subaru Levorg. Tých 5, ktoré mi naozaj zostali v pamäti zaryté najhlbšie dávam v abecednom poradí, reálne určiť to naj asi nie je reálne.
Honda Civic Type-R vs. Peugeot 308 GTi
V segmente bláznivých hothatchov aktuálne vyhráva u mňa Civic Type-R. Je na dokonalej ceste ako žehlička, vôbec sa nenakláňa. Jeho brutalitu trochu zbrzdí horšia kvalita asfaltu, potom je nekomfortný a podvedome spomaľujete, aj keď auto ešte zvláda. Z tohto pohľadu je použiteľnejší Peugeot 308 GTi. Má komfortnejší podvozok, pružný motor, tiež samosvor, ale Torsen. Úplne iné auto, ale trieda rovnaká. Preto sú tu dva modely a nie iba jeden. Oba sú super. A ktorý by som si kúpil? Fakt neviem. Rozhodoval by som sa asi príliš dlho.
Mercedes-Benz V220d 4Matic
Minulý rok sa mi do výberu Véčkový Mercedes nedostal. Aj napriek vrcholnej výbave. Dal ho dole Multivan z ktorého som mal lepšie pocity. Ale 220d bol akosi kultivovanejší a mal naviac 7 miest, takže bol omnoho využiteľnejší. Biely síce rovnako, disky menšie, väčší komfort, nižšia spotreba. S takto veľkou štvorkolkou sa dá jazdiť naozaj úsporne a pritom nevyvoláva závisť. Len mu chýba šesťvalec a bol by dokonalý. Ten z E350d by mohol byť.
Nissan GT-R
Keď chcete auto na každý deň a aby bolo naozaj rýchle za každých okolností, voľte GT-R, nemusí to byť len Porsche. S logom Nissanu síce neprerazíte u svetaznalých zlatokopiek, lebo to nie je prémiová značka, ale kvôli tomu si ho predsa nebudete kupovať, alebo predsa? Nech je to akokoľvek, aj ak nie ste dobrý vodič, GT-R dokáže pár chýb odpustiť. Ale tú záverečnú neodpustiteľnú už asi nerozchodíte. Namakaný zážitok, teším sa na model 2017.
Renault Talisman Grandtour TCe 200 Initiale Paris
Prečo Talisman? A prečo s benzínovým motorom? Kvôli kombinácii výkonu, podvozku a aj spotreby. Spravil som na ňom viac ako 3000 kilometrov a úprimne, tak dobré fotky som asi tento rok v žiadnom inom teste nemal. Auto dokonale sadlo do pripravených prostredí. A naviac som sa ani po 1000 kilometroch necítil dolámaný. To na každom aute otestovať neviem.
Volvo XC90 D5 Inscription
Nové Volvo znamená novú éru automobilky. XC90 s výbavou Inscription bolo takmer dokonalé. Kým Mercedes GLE500e pôsobil mohutne a ťažko, XC90 stále zachovalo akúsi ľahkosť tvarov, aj keď samotná hmotnosť nebola nízka. Zase interiér v žltohnedej pôsobil veľmi príjemne. A rýchlejšie reakcie dotykového displeja som nezažil v žiadnom aute doposiaľ. Reaguje tak rýchlo ako nové iPhony a pri aute to je neuveriteľná pocta.