Od Audi sme mali prvé auto na test, Cadillac sme mali tiež na test, a dalo by sa pokračovať až k véčku a Volvu. Tým by sme abecedu mohli ukončiť. Tak ktoré autá mali superlatívy? Ktoré bolo najvýkonnejšie a čo bolo na opačnom konci spektra?
A) Najvýkonnejšie auto
Už som mal nastavené, že sem pôjde Nissan GT-R. Ale nie je to pravda. Ten má iba 404 kW (550 k). Prekonal ho Cadillac CTS-V s mohutným osemvalcom a kvičiacim kompresorom. Má až 477 kW (649 k). Na zadné kolesá!
Opačnú stranu spektra sme zastavili na 66 kW (90 k), čo je najnižší tohtoročný výkon. Neberieme ho v Dacii, lebo tá je ľahká, tam to stačí. Omnoho menší výkon to je v Renaulte Captur, lebo ten je trochu ťažší. Je v ponuke stále, ale okrem 0,9 TCe je tam aj niekoľko lepších alternatív.
B) Najdrahšie auto
Volvo XC90 D5 Inscription bolo celkom drahé. Veď bolo za 80 tisíc, rovnako ako Mercedes E350d. Drahší bol Nissan GT-R za 100 tisíc. Ale vrcholnú priečku si, vzhľadom na cenu, získal Mercedes. Ale s hybridným modelom GLE500e. V konfigurátore sme sa dopočítali až takmer k 130 tisícom.
Naopak najlacnejším zástupcom bol veľmi striedmo vybavený Duster od Dacie. Za nejakých 10 tisíc mal hliníkové disky, ale nemal delené sedadlá. Mal USB konektor, ale to nezvládol 64GB USBčko. A vôbec nemal pohon všetkých kolies.
C) Najdlhšie auto
Pickupy to neboli, tie sa asi dohodli, že ich dĺžka bude 5330 milimetrov. Zdalo sa, že 5370 Extralangu Vita bude mať pomyselnú korunu, ale nie. L2ka v podaní Renaultu Trafic dala 5399 milimetrov. A pritom sa to ani nezdalo, parkovalo sa s ním lepšie ako s Vitom.
Najkratšie auto tento rok nebolo príliš krátke. Na tripe sme síce osedlali Smart. Ale ten nebol v teste. Najkratší bol asi Peugeot 208 s dĺžkou 3973 milimetrov. Asi sme testovali len veľké autá.
D) Najzábavnejšie auto
Táto kategória je najťažšia na zhodnotenie. Keby mal Levorg manuál, tak by to bolo celkom jasné. Keby mal Peugeot 308 GTi komunikatívnejšie riadenie, tak by to tiež bolo jasné. Do výberu neberieme superšporty, tie sú až nebezpečne zábavné. Titul tento rok udeľujeme Honde. Ktorej? Civicu Type-R predsa!
Najnudnejšie auto tiež nebolo celkom zrejmé. Dodávky by boli celkom dobrým kandidátom. Takže výsledná voľba zostáva medzi Mondeom Hybrid a Priusom. Prius pribije váš pohľad na ukazovateľ tokov energie. A podvozkom je horší ako Mondeo. Tadá, ale aspoň má peknú farbu a extravagantné tvary.
E) Najžiarivejšie auto
Čo môže byť žiarivejšie ako Corvette v ostrej červenej farbe? No asi nič. Aj keď niektorých možno viac zaujme červená Octavia RS s naftou a štvorkolkou plus DSGčkom. Nie, robíme si srandu, najžiarivejší je naozaj ostatný model Corvette. Ale otočíte sa za viacerými autami, ktoré sme tento rok mali.
No a najmenej žiarivé auto? Najnenápadnejšie? Superb. Síce sa za ním otočilo pár krkov. Ale strieborný kombík s diskami, ktoré sú skoro ako plastové je úplne nenápadný. Nevadí, že bol štvorkolka, ak chcete sledovať niekoho ako súkromný detektív, tak toto je auto pre vás.