Mercedes triedy G je už konečne aj elektrický

Čakanie skončilo, Mercedes predstavil novú verziu svojho modelu triedy G. Ide konkrétne o G 580 by EQ, čo hovorí o elektrickom pohone. A vychádza z konceptu EQG, ak ste stále na pochybách.

Verzia legendárneho terénneho vozidla prináša úplne nový prístup ku pohonu. Zachoval síce prejazdový a odjazdový uhol s hodnotami nad 30° a prejazdový presahujúci 20°, ale tiež prináša stále svetlú výšku 25 cm. K tomu sa Mercedes triedy G stavia čelom ku brodivosti. Dokáže prebrodiť vodu s hĺbkou až 85 cm, čo je o 5 cm viac ako zvládajú spaľovacie verzie. Takže sa neutopí ľahko ako Cybertruck na videu. A nedávne bízkovýchodné dažďové pohromy sú pre elektrický Mercedes triedy G len rannou rozcvičkou.

Mercedes novú verziu triedy G na alternatívnu energiu odlíšil inou prednou maskou a inou kapotou. Kapota je trochu aerodynamickejšie tvarovaná, ak sa to pri aute s tvarom tehly dá hovoriť. Takisto pribudli nové kanáliky na obtekanie vzduchu a jemné aerodynamické vylepšenia naozaj plnia svoj ťažký údel.

Interiér nebolo treba meniť, batéria je zospodu, takže priestorové pomery ostávajú navlas rovnaké. Mercedes triedy G by EQ využije aj priehľadnú kapotu a všetky vylepšenia z najnovšej verzie modelu. Toto všetko ale hovorí o jedinom. Vnútri nebolo treba nič robiť. Zvonka ale pribudla ešte krabica na odkladanie káblov miesto zadného kolesa. Tá je najbližším bratom z konceptu EQG.

Poďme sa pozrieť na pohon. Mercedes triedy G by EQ používa 4 elektromotory, každý s výkonom 108 kW (147 k), takže celkový výkon je 432 kW (587 k). Celkový krútiaci moment je 1 164 Nm a vozidlo s ním dokáže robiť divy. Nie je to len o zrýchlení na stovku za 4,7 sekundy a maximálnej rýchlosti 180 km/h.

Vektorovanie výkonu na jednotlivými elektrickými motormi dokáže simulovať uzávierku diferenciálu a taktiež dokáže auto otočiť na mieste v momente, kedy ľavé kolesá idú jedným smerom a pravé druhým smerom. Takisto sa v teréne dá využiť G-Turn, čo je lepšie otáčanie pribrzďovaním jednotlivých kolies ako na predných nakladačoch typu UNC.

Mercedes hovorí, že s batériou s kapacitou využiteľných 116 kWh dokáže nový model podľa testov režimu WLTP prejsť až 473 km. To znamená spotrebu medzi 27,7 a 30,2 kWh na 100 km. Ja taký optimistický nebudem. Ak bude vozidlo v ťažkom teréne, alebo akomkoľvek teréne, tak môže ísť dojazd aj na polovicu. Ale stále bude toto vozidlo jedným z najlepších terénnych áut na elektrickú energiu vôbec.

Určite ho bude plný Hollywood a určite si ho kúpi aj Arnold Schwarzenegger. To je jasné hneď, Arnold je fanúšik terénnych áut, triedy G celkovo a elektromobily sú v Kalifornii na výslní.