Mercedes predstavil v Mníchove elektrickú budúcnosť

V nemeckom Mníchove aktuálne prebieha autosalón a do rodiska konkurencie sa štuttgartský Mercedes rozhodol vyrukovať s celou plejádou elektrických noviniek.

Najmenším je model EQB, vychádzajúci z triedy GLB. Kompaktné SUV sa bude predávať vo verziách EQB 300 s 225 koňmi, silnejšie EQB 350 dosiahne 288 koní. Pohon všetkých štyroch kolies je štandardom a dojazd by sa mal vďaka 66.5 kWh batérií pohybovať okolo hodnoty 419 km. Super je, že sedemmiestna konfigurácia bude dostupná aj pre túto elektrickú verziu GLB, teda EQB.

Ďalším novým modelom je EQS AMG. EQS sa predstavilo už pred nejakým časom a samozrejme ide o najväčší elektrický sedan v ponuke Mercedesu. Verzia AMG ale prináša mamutí výkon 751 koní a šialených 1020 Nm. Za bežných okolností ale auto využíva „iba“ 649 koní a spomínaných 751 je k dispozícií iba v race mode a krátkodobo. Aktivuje sa pomocou balíka AMG Dynamic Plus, ktorý je základnou výbavou. Takýto výkon každopádne potrebuje obrovskú batériu a EQS AMG tak pod kapotou ukrýva 107.8 kWh lítium-iónový zdroj energie, ktorá sa vďaka trojstupňovej rekuperácií vie čiastočne dobíjať aj za jazdy. Dojazd ale nevieme, môžeme ho iba odhadovať na základe 770km bežného EQS.

Pod EQS je o niečo menší, nový model EQE, ktorý dizajnovo veľmi pripomína tohto väčšieho súrodenca. Pri lepšom pohľade sa však dá rozlíšiť rozdiel v prednej maske, svetlách či kolesách. Konkrétne ide pri EQE o verziu 350 s výkonom 288 koní z 90.6 kWh. Štandardom je zadný náhon, 4Matic ale bude za príplatok. Deklarovaný dojazd 660km znie veľmi použiteľne a pri ultra rýchlom nabíjaní z 10 na 80% za 31 minút ide o veľmi schopný diaľničný krížnik. Samozrejme, za predpokladu dostupnosti nabíjacích staníc.

Najväčšie kontroverzie ale určite vzbudí offroad EQG, ktorý je zatiaľ v štádiu konceptu. Písmeno G v názve a tiež dizajn karosérie sú úplne jasným odkazom na legendárny offroad, avšak v hi-tech podobe s podsvietenou prednou maskou a okrúhlymi LED denným svietením. LED sú ale netypicky aj na bokoch karosérie či na kryte rezervného kolesa vzadu. Ide proste o tradičné tvary G, ale v modernej podobe, až futuristickej forme. V prípade tohto auta nám ale musia stačiť iba obrázky, keďže technické detaily Mercedes neposkytol.

Každopádne Mercedes týmito autami jasne naznačil, kam sa bude uberať budúcnosť automobilového priemyslu nasledujúce roky. V prípade vybudovania omnoho hustejšej siete nabíjacích staníc a tým pádom adekvátnej infraštruktúry túto cestu  ale vôbec nezatracujeme.