Renault to kedysi začal, odštartoval s modelom Espace kategóriu vozidiel MPV, ktoré sa stali na dlho synonymom rodinných vozidiel a kombinácie úžitkového potenciálu s pracovným nasadením. Lenže to sa začalo v roku 1984 a skončilo sa to vlastne asi v roku 2015, kedy prišla piata generácia vozidla s trochu iným štýlom. Už to bola kombinácia SUV a MPV. Nová šiesta generácia vozidla s menom Espace však robí ešte ten pomyselný krok ďalej a necháva karosériu MPV v minulosti.
Nový Espace je teda už len SUV a vyzerá ako predĺžený Austral. Prečo? Lebo ním aj je. Rovnaká platforma, rovnaké motory, rovnaký prístup k interiérovému tvarovaniu. Vlastne Interiér je celkom priestranný aj napriek menšej dĺžke oproti predchádzajúcemu Espacu. Úbytok 14 cm dĺžky znamená aj hmotnosť nižšiu o 215 kg. Interiér modelu ponúka pri 7 sedadlách objem batožinového priestoru 159 l, ale ak máte iba päťmiestnu verziu, áno sú dostupné obe prevedenia, tak máte až 777 l. O presvetlenie sa stará masívna presklená strecha s rozmermi 1,33 x 0,88 m. Vizuálne zväčšenie priestoru je na mieste, lebo reálny priestor sa trochu zmenšil. Stále ho bude síce dosť, ale tri samostatné sedadlá v druhom rade môžeme očakávať len ťažko, stačí si pozrieť fotky a je jasné, že stredné sedadlo je užšie.
Vybavenie prednej časti bude navlas rovnaké ako má Austral. Hovoríme teda o 12,3-palcovom displeji pred vodičom a 12-palcovom displeji informačno-zábavného systému. Za príplatok bude ešte ďalší displej, tentoraz s uhlopriečkou 9,3 palca, ktorý bude premietaný na čelné sklo. Automobilka hovorí, že poskytuje aj dostatok priestoru na nabíjanie zariadení, keďže prepojenie s Open R systémom bude bezdrôtové. V ponuke bude nielen bezdrôtové nabíjanie, ale aj niekoľko zásuviek s 12-voltovým napätím, ale aj dve USB-C pre každý rad sedadiel.
Samotnú pohnutý sústavu si Espace prevezme z modelu Austral a to znamená aj použitie full hybridného systému. Ten bude pozostávať z trojvalca s objemom 1,2 litra, ktorý ponúkne výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 205 Nm. Bude mu asistovať druhý motor na elektrickú energiu, ktorý bude mať 50 kW (68 k) a 205 Nm. Aby toho nebolo málo, tretí motor, vo forme štartér generátora, bude mať výkon 19 kW (25 k) a krútiaci moment 50 Nm. Automobilka tvrdí, že kombinovaná hodnota po zrátaní všetkých týchto čiastkových výkonov bude 147 kW (200 k). To by malo autu stačiť na zrýchlenie na stovku za 8,8 sekundy a maximálku 175 kilometrov za hodinu. Z týchto údajov jasné, že pri koncipovaní vozidla nehral prvé husle dynamický jazdný štýl, ale skôr spotreba. Espace dokáže jazdiť s prísunmi 4,7 litra na 100 km, čo sa pretavuje aj do kombinovanej hodnoty emisií 105 gramov CO2 na kilometer.
V ponuke bude určite aj 1,3-litrový štvorvalec spojený s CVT, podobne ako má Austral. Dôležité je, že už onedlho, možno už v týchto dňoch, bude možné Espace objednať. Zatiaľ nevieme cenu, ale odhad môže byť, že nárast bude predstavovať približne 3 tisícky oproti kratšiemu bratovi. Renault tak nebude vo vlastnej kategórií, v ktorej bol už ku koncu Espace piatej generácie, ale bude na trhu medzi Céčkovými SUV, ktoré majú 7 miest. Menovite Volkswagen Tiguan Allspace, Seat Tarraco, Peugeot 5008, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, je ich naozaj extrémne veľa.