Hyundai Sonata predvádza agresívny facelift

Kórejská automobilka Hyundai sa uchyľuje čím ďalej, tým viac ku extrémne futuristickým a radikálnym tvarom svojich vozidiel. Stačí za všetko spomenúť model Staria a Kona, ale aj Tucson by chcel povedať svoje slovo. Tým najagresívnejším zatiaľ bude model Sonata po aktuálnom facelifte.

Kým doteraz bola Sonata relatívne konzervatívnym sedanom podobne veľkým ako je Superb s dĺžkou 4,9 metra a rázvorom 2,83 metra, teraz prichádza so štýlom, ktorý mu môže závidieť nejedna počítačová hra, či film o tuningu. Horizontálny LEDkový pás v prednej časti rozdeľuje sekciu na svetelnú a kapotovú. Kapota ako keby pripomínala staré Porsche so splošteným predkom Slantnose a spodná časť zase evokuje ostatné modely Hyundaiu. Nepochybujeme o LEDkových svetlách, ale akosi zanikajú pri celom dizajne, aj keby boli zrovna halogénové. Sme v zadnej časti, kde sú svetla modelu Sonata schované v širokom čiernom páse na veku batožinového priestoru. Sú pixelové, ale ešte zaujímavejšia je odtrhová hrana, ktorá bude mať svoju úlohu najmä pri verzii N line.

Do interiéru tohto sedanu sa nasťahuje okrem priestorových pomerov použiteľných pre normálnych ľudí aj nová zakrivená sklená plocha, pod ktorou sa schovajú dva displeje. Každý s uhlopriečkou 12,3 palca. Nový systém bude stále on-line a bude podporovať automatické aktualizácie cez vzduch. Cez vzduch bude možné aj prepojenie s mobilnými telefónmi a mobilné telefóny budú zase použiteľné aj ako kľúč od vozidla. Bude nimi možné ovládať parkovanie a zaparkovať a vyparkovať do tesného priestoru. Toto vlastne mohli Hyundaie už doteraz, ale potrebovali ste na to kľúč . Teraz manéver prechádza do formy digitálneho displeja mobilného telefónu.

A tým, že auto nebude dostupné u nás, prichádza aj širšia možnosť použitých pohonných jednotiek. Zo všetkých najzaujímavejší je prepĺňaný 2,5-litrový motor, ktorý ponúkne výkon až 215 kW (290 k) a krútiaci moment 429 Nm. Sonata je s ním na stovke za 5,6 sekundy. Maximálne sa rozbehne na 240 km/h. Už pri pohľade na tieto cifry je asi každému jasné, že v Európe by s ním, pri našich emisných normách aj miestnych pokutách, veľmi Hyundai nepochodil. Pritom by mohlo ísť o relatívne žiadané auto. Stále by však jeho popularita bola poriadne v tieni popularity SUV.