Porsche Cayenne GTS bude dočasným vrcholom mimo hybridov

Porsche postupne pripravuje nové a nové verzie modelov. A v momente faceliftu začína odznova. Stalo sa tak s Panamerou, teraz sa to deje aj s Cayennom. Vlastne naopak, Cayenne s modernizáciou sa ukázal skôr. Teraz ale máme najnovšiu verziu Cayenne GTS, ktorá bude stáť na benzínovom vrchole ponuky. Tom bez veľkých batérií.

Od ostatných sa Cayenne GTS odlíši 21-palcovými zliatinovými diskami RS Spyder Design, ale aj červenou farbou lakovanými brzdovými strmeňmi. Tie si môžete zmeniť za čierne, ak si priplatíte niečo z Porsche Exclusive. Automobilka vozidlu dala do štandardnej výbavy aj športovejšie nárazníky s výraznejšími otvormi na prívod vzduchu ku chladiacim elementom. Toto je inak príplatková výbava. V ponuke bude nielen SUV, ale aj SUV kupé, pričom kupé ukáže elektricky výsuvný zadný spojler. 

Štandardom pre Cayenne GTS bude aj výrazný športový duch v interiéri. Bude sa vo veľkom spoliehať na materiál Race Tex, ktorý ja asi nemám veľmi rád. Ale aj toto riešia príplatky a Porsche dokáže ponúknuť hocičo, dokonca aj odvážnejšie farebné kombinácie. Veď ako inak by sa dal nazvať fialový odtieň interiérovej kože, alebo zelený?

Lenže naspäť k tomu dôležitému. Porsche pre túto verziu, pre Cayenne GTS, pripravilo nový podvozok so znížením o 10 mm, ale tiež s technológiou z Turbo GT pred modernizáciou. Z minulej vrcholnej verzie prichádzajú aj možnosti lepšieho chladenia komponentov pohonu všetkých 4 kolies.

Cayenne GTS bude mať pod kapotou štvorlitrový motor s dvomi turbami, ktorý bude dosahovať výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment sa dostane na 660 Nm. To by malo byť zárukou šprintu na stovku za 4,4 sekundy a maximálnej rýchlosti 275 km/h.

Ak sa vám toto auto páči, tak základný Cayenne GTS ako SUV stojí 119 000 € bez dane, Cayenne GTS ako kupé vytiahne z peňaženky 122 000 €, tiež bez dane. Ale bavíme sa iba o základnej cene. Rôznymi príplatkami sa dá totiž výrazne zvýšiť. Nezľaknite sa teda hranice dvestotisíc eur.