Mercedes-AMG GT s hybridom predvádza výkon 600 kW

Bola to len otázka času, kedy Mercedes ponúkne pre model AMG GT plug-in hybrid, ktorý už vlastne dostal kabriolet SL a tiež ho má aj väčší štvordverový brat. AMG GT 63 S e-performance 4Matic+ bude jedným z najvýkonnejších vozidiel, ktoré môžete kúpiť a najrýchlejšie zrýchľujúcim Mercedesom-AMG.

Recept je veľmi jednoduchý, platforma už bola, všetko je vlastne pripravené. Stačilo dané komponenty natlačiť do štandardného kúpe priamo z kabrioletu. To znamená batériu s kapacitou 6 kWh, na ktorú prejdete maximálne 13 km, ale kvôli tomu ju predsa nemáte.

Máte ju kvôli tomu, aby asistovala spaľovaciemu motoru a mali ste úplne okamžitý výkon z elektromotora. Veď elektromotor má až 150 kW (204 k) a ihneď nám asistuje motoru V8 s dvomi turbami a výkonom 450 kW (612 k). Celkovo sa teda výkon dostáva na 600 kW (816 k) a krútiaci moment je až extrémnych 1 420 Newton metrov celkovo.

Motor spolupracuje s automatickou prevodovkou s deviatimi stupňami a s dvomi spojkami a zároveň využíva služby variabilného pohonu všetkých 4 kolies. Favorizuje zadnú nápravu a až potom pripája tú prednú.

Masívne výkony sú vo finále spojené s masívnym zrýchlením na stovku za 2,8 sekundy. Práve toto je najrýchlejšie šprintujúce AMG v histórii.

Ak by ste hľadali rozdiely od bežných verzií bez plug-in hybridu, tak tých bude naozaj málo. Veď AMG GT necháva možnosť použitia 4 sedadiel, ale zároveň odkazuje na odlišnosť pomocou štítkov okolo celého auta, prípadne pomocou dvierok na zadnom nárazníku.

Dvierka logicky schovávajú nabíjací konektor pre batériu. Nie je však úplne nutný, lebo batéria funguje takýmto štýlom a dokáže sa veľmi rýchlo rekuperovať. Veď ten výkon musíte mať dostupný v čo najväčšom spektre situácií.