Nový Mercedes triedy E chce byť najlepší v segmente, má aj šialenú kameru

Mercedes má v ponuke súčasnú verziu triedy E už pekne dlho a už bolo načase spraviť ďalšiu generačnú obmenu. Toto auto sa ukázalo v najlepšom možnom svetle a s najšialenejšími doplnkami, ktoré málokto dokáže využiť. Aspoň zatiaľ. Hovorím o tej šialenej kamere na videokonferencie, prípadne selfíčka a tik-tokové videá.

Ale začneme postupne, Mercedes pripravil päťmetrové auto s rázvorom takmer 3 metre, čo je štandard v danej triede. Ak neviete ktorá to je, tak je to segment E. Musí bojovať s konkurentami, ktorí sú najmä BMW radu 5, ale aj Audi A6 a napríklad Volvo S90. Tieto všetky sú považované za prémiové vozidlá v tejto veľkosti. A vlastne niečo chce povedať aj Lexus ES.

Mercedes do boja vyráža so štandardnými LEDkovými prednými svetlami, ktoré za príplatok môžu zameniť lepšie Digital Light. Ako funguje v praxi si prečítajte v teste Mercedesu GLC 220 d. Nebudem to rozoberať znova, táto technológia nie je úplne nová. Ďalšou výraznou dizajnovou črtou je maska chladiča s výrazným čiernym lemovaním. Až mi napadá otázka, či by nebolo zaujímavé mať tento lem vo farbe karosérie, alebo v chróme pre masívny gitano štýl. Ale vlastne, ešte tie svetlá. Niečo mi pripomínajú. Je možné, že sú až príliš podobné svetlám na Mercedese triedy S zo začiatku tisícročia. Na W220 boli veľmi podobné, len horizontálne otočené. Motýľ je späť!

Zaujímavým bočným dizajnovým prvkom sú zapustené výsuvné kľučky, na ktoré sme zvyknutí pri elektrických modeloch a vlastne už aj pri triede S. Tieto kľučky majú optimalizovať aerodynamické obtekanie, čoho následok je koeficient odporu vzduchu iba 0,23. Zadná časť triedy E by sa dala nazvať štandardnou a podobnou tomu, čím sa prezentuje sedan triedy S a sedan triedy C. Ponuka modelu bude obsahovať nielen štandardnú verziu s elegantnými líniami, ale ponúkne aj alternatívu nazvanú AMG line. To je taký štandard pri Mercedesoch a ani teraz sa Éčku nevyhne zmena v nárazníkoch. Bez ohľadu na verzie bude štandardná veľkosť zliatinových diskov 18 palcov a bude stúpať až do 21.

Zaujímavý bude interiér triedy E. Nie je to ani tak batožinovom priestorom s objemom 540 litrov, ani priestorom na zadných sedadlách, ktorý je veľmi štedrý vďaka spomenutému rázvoru takmer 3 metra, ale ten najzásadnejší šok bude v prednej časti. Automobilka zvolila veľký jednoliaty povrch, z ktorého vystupujú len kontúry displeja pred vodičom. Displej pred vodičom bude mať niekoľko zobrazení, medzi ktorými bude aj verzia 3D. Teda ak si ju zaplatíte. Ja som si túto alternatívu vyskúšal v Mercedese triedy S a bola šialene dobrá. Prispôsobila pohľady na displej vďaka dvom kamerám a vytvoria efekt 3D zobrazenia. Toto riešenie je však príplatkové. Druhý displej, ktorý je v strede bude mať znova masívnu uhlopriečku, podobne ako pri Hyperscreen. Tretí displej pred spolujazdcom je už známy z elektrických modelov, ale tu získa niektoré nové funkcie. Na masívnom stredovom displeji bude možné riešiť viacero vecí. Jednou z nich je telefonovanie cez niektorú konferenčnú aplikáciu. Znamená to napríklad všetkým dobre známy Zoom. Automobilka túto kameru však ponúkla aj pre použitie na vytváranie selfie fotiek a tiež na vytváraní krátkych videí pre sociálnu sieť Tik-Tok. Aha, tu je to zameranie na čínskych zákazníkov. Dôležitým a nemenej zaujímavým prvkom výbavy budú výduchy klimatizácie vybavené elektrickými motorčekmi, ktoré rozkmitajú lamely v snahe o čo najlepšie distribuovanie upraveného vzduchu v kabíne.

Aj keď Mercedes prisľúbil aj použitie šesťvalcových motorov, začiatok životného cyklu modelu bude výlučne štvorvalcový. Úplne základný stavebný prvok príde vo forme verzie E 200. Tá bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 320 Nm, s ktorým zrýchli na stovku za 7,5 sekundy a s priemerným apetítom 7,3 litra prejde vzdialenosť 100 km. Ďalším agregátom v ponuke bude tiež dvojlitrový, ale vznetový štvorvalec E 220 d, ktorý prinesie výkon 145 kW (197 k) a krútiaci moment 440 Nm. Na stovke bude o 0,1 sekundy neskôr ako základný benzínový agregát, ale spotrebuje priemerne do 5,5 litra nafty na 100 km. Oba tieto agregáty budú vybavené systémom mild hybrid, ktorý dokáže znížiť spotrebu a zlepšiť dynamické parametre. Realita je taká, že tento doplnok predvedie výkon 17 kW (23 k), čo je o 2 kW (3 k) viac ako doteraz. Krútiaci moment doplnku je 205 Nm. Ak by sme chceli poznať všetky verzie s mild hybridom, tak treba ešte doplniť, že naftová alternatíva bude mať aj pohon všetkých 4 kolies.

Z pohľadu plug-in hybridov to bude pesnička, ktorú bude hrať batéria s kapacitou 25,4 kWh, ktorá dokáže autu bez pohonu všetkých 4 kolies prepožičať dojazd až 115 km. Základnou možnosťou bude verzia E 300 e, ktorá bude mať výkon, ten celkový, 230 kW (313 k) a krútiaci moment 545 Nm. Na stovke bude za 6,4 sekundy. Druhá alternatíva bude to to isté, ale s pohonom všetkých 4 kolies a tretia E 400 e, ktoré bude mať krútiaci moment 650 Nm a maximálny výkon 280 kW (380 k).

Vieme teda, že Mercedes určite plánuje použitie radových šesťvalcov, ale ešte nie sú správy o tom, či vozidlo príde aj s väčšími motormi. Je pred poklad, že nie. Automobilka však na 100 % oznámila, že tento rok, ku koncu, pribudne ešte jedna karoséria. Ak čakáte kombi triedy E, tak ste uhádli.