MG5 je na Slovensku. Prichádza rovno s faceliftom

Kam patrí automobilka MG? Koreňmi začína určite v Británii ako Morris Garage, ale aktuálne má skôr východné parametre a východné prevedenie výroby. Na Slovensko však prináša dva nové modely. Po crossoveroch MG ZSMG HS sa už objavil malý, teda stredne veľký elektromobil, MG4 a aktuálne sa ponuka rozširuje o dva nové elektromobily. Sú nimi MG5 a MG ZS EV.

Poďme najskôr pozrieť na tú prvú alternatívu v novej ponuke. MG5 je vozidlo, ktoré má karosériu kombi a je ozaj jedným z mála elektromobilov, ktoré práve takéto prevedenie ponúkajú. Má dĺžku 4 600 milimetrov a rázvor 2 659 mm. To vozidlo pasuje za ideálneho kandidáta segmentu C. Dôležité fakty hovoria aj, že objem batožinového priestoru je, v štandardnom tvare, 479 litrov a po sklopení zadných sedadiel je až 1 367 litrov.

Vozidlo, elektrické kombi, MG5, je schopné ťahať príves s hmotnosťou až 500 kg bez ohľadu na to, či je brzdený, alebo nie. Ale aspoň môže ťahať a to sa ráta. Zvislé zaťaženie na ťažné zariadenie je až 55 kg, takže viete použiť aj nosič na bicykle. Ak vám bicykle nevojdú na ťažné zariadenie, alebo by bolo príliš preplnené hmotnostne, tak ich viete dať aj na strechu. Strecha znesie 75 kg.

V základnej výbave verzií MG5, ktoré prichádzajú na náš trh nechýba ani MG Pilot, ktorý združuje väčšinu asistentov vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania v pruhu, núdzového brzdenia, či sledovania rýchlostných limitov a asistencie pri ich výmene. Takisto je vo výbave MG iSmart, čo je systém prepájajúci auto s mobilným telefónom. Je to dôležité napríklad pri poháňaní iných zariadení cez protokol V2L, ktorý dokáže poháňať externé zariadenia s výkonom až 2 200 W.

MG5, ako jediné kombi v ponuke na trhu elektrických vozidiel, predvádza dve verzie. Na začiatok bude dostupná verzia Emotion za 35 500 €, ktorá bude mať batériu s kapacitou 51,1 kWh a výkon motora 130 kW (177 k). Táto verzia bude mať dojazd približne 320 km v kombinovanom režime WLTP. Bude mať tiež zloženie batérie schované za skratkou LFT. To znamená, že batéria bude síce lacnejšia na výrobu, ale zvládne bez problémov 2000 cyklov. Ak by na každé nabitie auto prešlo len 200 km, tak pri 2000 cykloch minimálne sa pozeráme na 400 000 km. Pritom 7-ročná záruka ostáva zachovaná, ale je pri nej limit 150 000 km na kompletné auto, vrátane batérie.

Druhá alternatíva s väčšou batériou s kapacitou 61 kWh bude mať motor s výkonom iba 115 kW (156 k) a zároveň dojazd 400 km. Tu bude použitá technológia NMC, ktorá využíva Nikel, Mangán a Kobalt. Táto batéria je drahšia, ale má výrazne väčšiu energetickú hustotu ako menšia alternatíva. Obe budete môcť nabíjať výkonom až 87 kW. A táto verzia stojí 39 300 eur ako výbava Excite.

Ďalším novým modelom, ktorý sa dostane na náš trh trošku neskôr bude MG ZS EV na elektrickú energiu. Bude mať batožinový priestor s objemom 488 litrov, po sklopení sedadiel 1 166 litrov. Auto bude mať tiež dve verzie batérie. Tá menšia bude mať kapacitu 51,1 kWh a výkon motora 130 kW (177 k). Na nabitie toto vozidlo prejde 320 km a nabíjať ho môžete výkonom až 96 kW. Takým istým výkonom môžete nabíjať aj druhú verziu, ktorá bude mať ale batériu s kapacitou 72,6 kWh a výkon motora iba 115 kW (156 k). Na plné nabitie však táto alternatíva prejde aj štyristo kilometrov.

Toto však nie je všetko z modelovej ofenzívy automobilky MG. Do konca roka sa nám ešte na trhu objaví nová verzia MG4 s väčšou batériou, ale aj vykoná verzia MG X Power. Prvá polovica budúceho roka bude zase v znamení modelu MG Cyberster a uvedenia modelu Marvel R aj na náš trh. V druhej polovici budúceho roka pribudne nová generácia ZS aj ZS EV na elektrickú energiu a novú generáciu dostane aj HS. To je v ostrom kontraste s tým, že tento rok ešte budeme mať na programe dňa modernizáciu modelov HS. Životný cyklus modelov MG je teda kratší a preto môžu byť omnoho aktuálnejšie. Aspoň tak hovoria oficiálne zdroje.