X2

Nové BMW X2 bude mať novinku vo forme elektrickej verzie iX2

Nové BMW X2 už bolo na Slovensku. Bolo pri premiére BMW radu 5 a vtedy som nemohol ani fotiť, ani o tom hovoriť. Teraz už môžem smelo, už padlo embargo a fotky aj tak nemám, mám len tie, ktoré dodalo BMW. A keď na ne pozerám, tak môžem s prehľadom prehlásiť, že BMW X2 je naživo krajšie ako na fotkách. Narážam tým na zadnú časť, ktorá bude dôvodom viacerých diskusií.

Poďme sa pozrieť na to, čím vlastne BMW X2 novej generácie bude. Je to nová karosárska alternatíva ku X1, ktorá už nebude vo forme hatchbacku, ale vo forme liftbacku a tým pádom predvedie slušný batožinový priestor, lepší ako kedykoľvek doteraz. Zmenila sa teda celková filozofia modelu a BMW s ním stavilo na rovnaký recept ako používa pri rozdelení modelov X3 a X4. Vlastne tiež X5 a X6, ale to už si každý vie domyslieť. Parné čísla sú športovejšie, nepárne sú klasické.

Predná časť však predvádza niečo, čo je až prekvapivé. Ľadvinky nie sú potiahnuté až do nárazníka, sú klasickejšie, v menších dimenziách. Táto predná maska má nielen automatické zatváranie lamiel, ale aj možnosť podsvietenia Iconic Glow za príplatok. Štandardom však budú LED predné svetlomety. Môžete doplniť len pokročilé adaptívne funkcie. Bočný profil teda máme za sebou, je to SUV kupé, nie nepodobné BMW X4, pričom ale predvádza disky s priemerom až 21 palcov, ktoré celok s dĺžkou 4,55 metra opticky zmenšujú. Práve tu je vidno najväčší nárast rozmerov, oproti predchodcovi pribudlo takmer 20 cm.

No a najdiskutovanejšia časť, tá zadná, predvádza svetlá s úplne novým tvarovaním a väčšími rovnými plochami veka batožinového priestoru. Vlastne tieto plochy už má aj X4, takže tie úplne novinkou nie sú. Novinkou sú rozhodne svetelné podpisy.

No a interiér už ste niekde mohli vidieť. Ak nie, tak si dajte sekciu testy a pozrite test X1, alebo kliknite na odkaz. Nové BMW X2 využíva presne rovnaký rozloženie, presne rovnaké veľké displeje, presne rovnaké ovládanie dotykom. Ani tu nenájdeme koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému, ale náhradou má byť bližšia dosiahnuteľnosti vďaka lepšie natočenému displeju. Na displeji beží systém ôsmej generácie, takže má všetky nové veci, ktoré sú známe už z ostatných modelov.

X2

Úplne samozrejmé však nie je využitie priestoru s dostatočným miestom pre zadných pasažierov a aj dostatočným priestorom pre batožinu. Kufor má totiž objem až 525 litrov v základnom stave a dá sa upravovať naklápaním operadiel zadných sedadiel, prípadne ich selektívnym sklápaním podľa potreby. Aj tu budú rozdelené na 3 časti a po ich sklopení vznikne jaskyňa s priestorom s objemom až 1 400 litrov.

Ponuka motorov je takmer štandardná, až má jednu novinku. Základom budú benzínové trojvalce a štvorvalce, ale aj naftové štvorvalce. Vrcholom výkonu bude M35i s 221 kW (300 k), ktoré bude smerovať na všetky štyri kolesá. Takisto štandardom bude automatická prevodovka, lebo na manuálne už BMW ani len neprichystalo priestor.

Okrem klasických spaľovacích motorov ponúkne nové BMW X2 aj dve verzie plug-in hybridu. Lenže to najzaujímavejšie prichádza v ďalšej možnosti, v elektrickej verzií BMW iX2 eDrive30. Bude mať dva elektrické motory s celkovým výkonom 230 kW (313 k) a krútiacim momentom 494 Nm. Tieto hodnoty zabezpečia zrýchlenie na stovku za 5,6 sekundy a maximálnu rýchlosť obmedzenú na 180 km/h. Energia bude uložená v batérii s kapacitou 64,8 kWh, ktorá dokáže ponúknuť dojazd na nabitie až 447 km. Dokonca je to ešte o 9 km viac ako predvádza BMW iX1 s inak tvarovanou karosériou.

Nové elektrické BMW teda predvádza na predokolkovej platforme zaujímavý výkon a dojazd. Pritom stále treba na pamäti fakt, že batéria sa dá nabíjať výkonom až 130 kW jednosmerného prúdu. Pri jeho využití dokáže pribudnúť energia z 10 na 80 % za 29 minút. Treba mať však správne nastavenú batériu, čo má zabezpečiť nový systém termálneho manažmentu. Ten, v spolupráci s navigačným systémom, dokáže batériu pripraviť na nabíjanie. Ďalším faktom je, že štandardný výkon palubnej nabíjačky 11 kW stačí na dobitie za 6 hodín a 30 minút z úplnej nuly. V trojfázovom svete však dokáže BMW X2 využiť až výkon 22 kW, ale to je v príplatkovej výbave.

X2 X2 X2 X2