Nový Mercedes SL je revolúcia, viac miest, menej kovu, štvorkola sériovo

Mercedes predstavil novú generáciu modelu SL. A už ho nenavrhol Mercedes, ale priamo sekcia AMG, čo znamená, že bude naozaj športovým autom. Výzor už o tomto fakte hovorí a z GT vizáže s pevnou skladacou strechou sa stáva naozajstné športové auto s plátenou strechou, či skôr sa k nej po niekoľkých generáciách od R129 vracia.

To, čo je jasné, je, že auto vyzerá nižšie a bude sa vehementne snažiť podkúriť na trhu najmä Porsche 911. Novinkou je teda plátená strecha. Tá je menšia rozmerovo pri zloženom stave a tým umožňuje použiť viac sedadiel. Reálne bude nové SL 2+2. Ale tie zadné sedadlá budú naozaj núdzové, inšpirácia 911 je teda úplne jasná, alebo teda odkaz na model R129.

Ešte raz k tomu látkovému strešnému mechanizmu, je ľahší a aj on je dôvodom úbytku 21 kilogramov z celkovej hmotnosti a to aj s pridaním zadných sedadiel. Nová strecha potrebuje 15 sekúnd na otvorenie a zatvorenie, pričom tento úkon sa dá dosiahnuť aj pri rýchlosti 50 kilometrov za hodinu. Bonusom je tiež nižšie ťažisko.

Kým vonkajšok je stále dynamický, ale tiež má dávku elegancie, interiér je sci-fi ako Mercedes presadzuje aj pri ostatných modeloch. V strede je 11,9-palcový dotykový displej so systémom MBUX. Ale tu je niečo inak. Displej je naklopiteľný v uhle od 12 do 32 stupňov, čím sa zmení celkový pohľad na túto časť interiéru. Druhý displej je pred vodičom a má uhlopriečku 12,3 palca. O tom, že auto má head-up displej s rozšírenou realitou ako má aj nová Trieda S netreba ani hovoriť.

Na začiatok bude SL dostupné výhradne ako AMG. Logické. Štartovať bude SL55, ktoré bude mať štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami. Bude mať výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 700 Nm. SL63 ponúkne o niečo viac, konkrétne 430 kW (585 k). Pre obe verzie bude 9-stupňový automat, ale tiež pohon všetkých štyroch kolies 4Matic+, ktorý má režim pohonu iba zadnej nápravy. Výkonnejšia alternatíva bude mať na zadnej náprave štandardne samosvorný diferenciál, pre SL55 bude táto možnosť za príplatok.

Zatiaľ to nie je potvrdené, ale počuli sme informácie aj ot plug-in hybridnej verzii. Tá bude síce ťažká, ale bude mať výkon vraj až 589 kW (800 k).