Dacia Spring je ešte lepšia, má viac funkcií a kufor aj vpredu (live fotky Ženeva 2024)

Dacia Spring sa rozbehla už od začiatku správnou cestou a ponúkla elektrickú mobilitu za málo peňazí. To, čo na začiatku zvládla Tesla s modelom S, popularizovať všeobecne elektrické vozidlá, Spring povýšil na lacné elektrické vozidla. Teraz model prichádza s faceliftom, ktorý dokáže vizuálne predvádzať už aj štýl, nie iba základnú mobilitu.

Prvé, čo sa zmenilo je tvár zvonka. Spring vyzerá jednoducho lepšie a dobrodružnejšie. Môžu za to predné svetlá a maska pripomínajúce nový Duster, ale aj zadné svetlá prepojené masívnym čiernym pásom. Novinkou je aj predný nárazník, ktorý pridáva tvarom hranatosť a kryty kolies s priemerom až 15 palcov tiež hovoria o kompetenciách tohto malého vozidla. Do ponuky pribudla aj béžová farba s označením piesok. Sand.

Ak vonkajšok pôsobí šokujúco, interiér je tiež zaujímavý a komplexne prerobený. Rumunská automobilka vytvorila prístrojovú dosku, ktorá už nepôsobí tak lacno a prináša veľa odkladacích priestorov, ale aj dva displeje. Pred vodičom je jeden s uhlopriečkou 7 palcov a v strede je informačno-zábavný systém s displejom s uhlopriečkou 10 palcov.

Vylepšené sú aj veľkosti batožinového priestoru a tiež odkladacie priestory pod prednou kapotou. Nový predný kufor zhltne až 35 litrov, čiže do neho schováte napríklad nabíjacie káble a zadný kufor narástol o 6 litrov na 308 litrov. aby toho nebolo málo, v interiéri sú odkladacie priestory s objemom až 33 litrov. Ale ďalší bod hovorí o možnosti sklápania sedačiek a vzniku objemu až 1 008 litrov.

Aj napriek použitiu batérie s kapacitou 26,8 kWh, ktorá je dostatočná na prejdenie 220 km je hmotnosť malého Springu len 964 kg, čo je vlastne iba o 6 kg viac a to aj napriek v ponuke viacerých nových asistenčných systémov. Ešte sa ale vrátime ku nabíjaniu, nie je to iba o 30 kW DC, ale aj o možnosti obráteného toku prúdu. Z Dacie Spring bude možné poháňať iné spotrebiče, kosačky na chalupe, mikrovlnky a všetko ostatné bude fungovať.

Okrem základného motora s výkonom 33 kW (45 k) bude mať Spring aj výkonnejšiu pohonnú jednotku dosahujúcu 48 kW (65 k). Výkonnejšia pohonná jednotka prinesie možnosť akcelerovať na stovku za 14 sekúnd miesto 20 sekúnd, ktoré ma slabšia motorizácia.

Berte to tak ako to píšem, Spring je krajší ako kedykoľvek predtým a zároveň ukazuje, že všetky parametre sú jednoducho lepšie. A narástla aj kvalita interiéru. Vlastne je najlepším malým elektromobilom v aktuálnej trhovej ponuke.