Pôvodný článok musíme upraviť, lebo automobilka bola donútená auto premenovať. Nevyrába sa totiž v Taliansku a preto nemôže niesť meno Milano. Bude sa volať Junior.
Alfa Romeo pozná každý. Sú to autá, ktoré v minulosti síce nevynikali až tak spoľahlivosťou, ale boli nádherné a mali charizmu a charakter. To isté pokračuje aj do súčasnosti, akurát tá spoľahlivosť sa zlepšila. Po modeloch Giulia a Stelvio prišiel model Tonale a teraz prišiel čas na ďalší model v ponuke. Bude ním malý model Alfa Romeo Junior, ktorý bude patriť do segmentu B SUV.
Do jedného z najvážnejších predajných segmentov v Európe sa Alfa Romeo dostane vďaka koncernu Stellantis a elektrifikovanej verzii platformy. To znamená, že bude mať aj elektrický pohon, ale nezabudne ani na spaľovacie agregáty. K tomu sa ale ešte dostanem.
Základom toho, o čom sa bude hovoriť, je tvár. Automobilka Alfa Romeo siahla po úplne nových a zaujímavých detailoch. Zaujímavé rozhodne nie je použitie širokých blatníkov, ale ani dĺžky 4,17 metra. Zaujímavé je použitie prednej masky s erbom v strede, ale nie v tradičnej forme ako doposiaľ.
Pre elektrickú verziu Junior predvedie segment zo znaku automobilky a pre spaľovaciu verziu bude mať na mriežke nápis Alfa Romeo. Predné svetlomety budú mať usporiadanie 3 + 3 a zároveň maticové svetelné lúče schopné vyrezávať jednotlivé segmenty. Toto je dobre, ich tvar až tak neohúri, niektorí ho prirovnávajú k Renaultu Captur, ale ten predsa vyzerá inak!
Ak predok pripomína Captur, tak zadok určite pripomína Kiu EV6. Je to kvôli prevedeniu pásu svetiel a jeho prepojeniu na veku batožinového priestoru. Na rozdiel od väčšiny vozidiel v tejto triede bude Alfa Romeo Junior skôr SUV kupé. Vidno to na poslednom stĺpiku karosérie. V základe bude pre model 18 palcov priemeru zliatinových diskov, ale za príplatok môžete mať až 20 palcov.
Interiér bude prístupný 5 dverami, pričom zadné budú mať schovanú kľučku v ráme okien. Alfa Romeo Junior bude ale celkom praktickým vozidlom. Základný objem batožinového priestoru bude aj pre elektrickú verziu až 400 litrov. To nie je medzi B SUV štandardom. Štandardom nie je ani usporiadanie interiéru.
Pred vodičom je charakteristický displej v imitácií dvoch tubusov s uhlopriečkou 10,25 palca a druhý rovnako veľký displej je v strede na ovládanie informačno-zábavného systému z dielní Stellantis. Talianska automobilka z francúzskeho koncernu prevezme ovládacie centrum v strede, ktoré sa bude pýšiť prepínačom prevodovky v malej štrbine, ale tiež už známym prepínačom jazdných režimov, či ručnej brzdy. Celkom povedomé môže byť aj štartovacie tlačidlo. Interiér modelu Junior je rozhodne menej kontroverzný ako exteriér. Dokonca vyzerá celkom príjemne aj vďaka použitému dynamicky vyzerajúcemu volantu.
Talianska automobilka si od koncernu Stellantis vezme 1,2-litrový trojvalcový prepĺňaný motor s hybridným doplnkom. Celkový výkon systému je 100 kW (136 k) a samotný elektrický motor má 21 kW (19 k) a je umiestnený v koši automatickej prevodovky s dvomi spojkami. Prevodovka bude mať šesť stupňov, len pre pripomenutie. Automobilka však o vozidle povedala jednu zaujímavú vec. Výlučne elektrickým pohonom dokáže ísť rýchlosťami až 150 km/h. Asi je každému jasné, že kvôli malej baterke sa na danú hodnotu dostane spaľovacím motorom, ale pri plachtení sa pripojí elektrický motor, ktorý prevezme opraty. Základná verzia bude mať pohon výlučne prednej nápravy, ale časom pribudne verzia Q4 s pohonom všetkých 4 kolies.
Ďalšou alternatívou v ponuke bude pohon elektrickou energiou. Na to Alfa Romeo využije prvky z koncernu. To znamená elektrický motor s výkonom 115 kW (156 k), ktorý poháňa predné kolesa a čerpá energiu z batérie s kapacitou 54 kWh. Na plné nabitie má prejsť až 410 km a následne je možné nabíjať výkonom až 100 kW. To by malo znamenať nabitie z 10 na 80% za 30 minút, prípadne menej. Toto však nebude jediná elektrická verzia Junior. Časom pribudne aj elektrická verzia s pohonom všetkých 4 kolies, ktorá bude mať väčšie brzdy, trochu iné detaily a celkovo výkon 176 kW (240 k).
Alfa Romeo sa rozbehla do segmentu B, ktorý je zatiaľ jedným z najpredávanejších segmentov v Európe.