Test Renault Captur E-Tech Engineered: Návod na správne fungovanie hybridu

Renault Captur E-Tech Engineered full hybrid 145 je kompaktný a moderný crossover, ktorý spája efektívnu hybridnú technológiu s benzínovým motorom. Celkový výkon tejto sústavy je 143 koní, čo by malo byť na auto týchto rozmerov tak akurát dosť. My sme ho mali na týždeň k dispozícií v atraktívnej výbave E-Tech engineered, ktorá výchadza z dobre známej R.S. Line.

Na Capture ihneď zaujme zaoblene elegantný exteriér doplnený práve o doplnky E-Tech engineered. Renault tu úspešne spojil dynamické línie a charakteristické prvky, čím ešte vylepšil vzhľad svojho malého crossoveru. Šedý lak karosérie Warm Titanium je doplnený zlatými prvkami, ktorými sú bočné lišty, zalomená línia  F1 v prednom nárazníku a koncovky výfuku. Znak Renault nie je tradične strieborný ale čierny. Rovnako tak päťlúčové disky kolies s paprskami v tvare Y. Nie je teda možné si túto výbavu zmýliť s inou. Ak by ste ale aj tak boli na pochybách, explicitne vám to povie malá plaketa na boku dverí. Inak ide o Captur ako každý iný, v tom najlepšom slova zmysle. LED svetlá vpredu, sympatické obliny, krátke previsy a ešte svalntanejší výsledný dojem. Nám sa v tejto výbave rozhodne páči, pôsobí decenne dynamickým a tak trochu tajomným stealth dojmom. Doplnky nie sú prehnané, naopak, príjemne decentné a osviežujúce.

Odtieň Warm Titanium si našiel svoju cestu aj do kabíny, kde ho vieme nájsť na palubnej doske a výduchoch ventilácie, ale aj v podobe prešívania sedadiel. Interiér ako taký pôsobí už na prvý dojem solídnym a kvalitným dojmom. Trojramenný kožený volant dopĺňa zlatý znak E odkazujúci práve na výbavu E-Tech engineered. Piánová lišta palubky je samozrejme pekná, ale treba ju udrživať čistú. My ale máme radi aj karbón imitujúci obklad pod ňou, ktorý je príjmený na pohľad aj dotyk.  Kabína Capturu je takmer úplne digitálna a slovo takmer píšeme zámerne. Je tu plne digitálny prístrojový štít s grafikou, ktorá určite neurazí, aj keď možno nemá najviac možností zobrazenia v triede. Taktiež je tu 9,3” tablet infotainmentu Easy Link, ktorý promptne a presne reaguje na pokyny a graficky a intuitívne mu tažko niečo zásadné vyčítať. Navigácia kreslí pekne a presne, smartfóny pripojíte bez kábla a aj kamery majú slušný obraz. A tú „takmer“ digitálnu kabínu predstavujú fyzické tlačidlá pre vyhrievanie sedadiel či prepínanie kamery ale aj staré dobré ovládače automatickej klimatizácie. Toto spojenie digitálneho sveta s analógovým je z hľadiska funkčnosti naším najobľúbenejším. Samozrejme, absencia tlačidiel vždy pôsobí dizajnovo najčistejšie, avšak funkčne je toto riešenie proste najlepšie a najergonomickejšie. Captur má veľmi pohodlné sedadlá s dobrým vedením a sme aj celkom radi, že kožené sú iba boky a nie stredy, čo je z hľadsika termoregulácie super. A naviac to aj dobre vyzerá. Priestorovo ide o priemerne zdatného zástupcu svojej triedy, ktorý zásadne nevyniká ale ani nepostráda. Ako auto pre dvojicu absolútne dostatočné, vzadu na stredne dlhé trasy odveziete aj kamošov. Deti v školskom veku to bez problémov zvládnu aj na dlhšom roadtripe či dovolenke. Kufor má ale kvôli baterke iba 326 litrov, čo pre bežný deň úplne stačí, avšak na tú spomínanú dovolenku sa už bude treba baliť s rozumom.

Renault Captur E-Tech Engineered full hybrid 145 má k dispozícii presne o dva kone menej, ako napovedá jeho meno. Celkový výkon jeho pohonnej sústavy je 105kW/143 koní. Ten tvorí 94 koní benzínového 1.6 litra a 49 koní elektromotora. Z hľadiska výkonu ide o dostatočne svižný pohon. Na stovku mu to síce trvá 10,6 sekundy, ale vďaka pomoci elektromotora je pružnosť fajn a ani zvukové prejavy nie sú ničím nepríjemné. Pri prázdnom aute nie je žiadny problém ani náhle predchádzanie, pri obsadení štvoricou už je úbytok výkonu mierne cítiť, ale stále to nepredstavuje žiaden zásadný problém. Nie všetky hybridy pracujú úplne efeketivíne, avšak to nie je prípad tohto Capturu. Pri 130 km/h na diaľnici vie ísť za 6,5 litra. Mimo nich v kombinácií mesta a okresiek dokonca v priemere za 4. Tým sa dostávame na priemer niekde okolo 5,3 litra, čo je úplne skvelé. Multimódová automatická prevodovka má 4 stupne pre benzínový motor a dva pre elektromotor. Pracuje plynule a bez výrazných a citeľných zádrheľov, čo tiež nebýva štandardom, takže pochvala. Manuál tu koniec koncov ani mať nemôžete, ale nemyslíme si, že by vám to malo vadiť. Jazdný prejav je vďaka kompaktnej karosérií a krátkym previsom síce obratný, avšak na 18″ práve vďaka tomuto krátkemu previsu má auto tendenciu na limite a nekvalitnej vozovkemierne poskočiť. Za bežných podmienok pri pokojnej jazde si to ale žiadno výrazne nevšimnete. Na hladkom a rovnom asfalte ale funguje výborne a dokonca sa dá povedať, že pre dynamického vodiča aj vcelku  zábavne.

Renault Captur E-Tech Engineered full hybrid 145 je ako celok rozhodne atraktívnym balíkom. Nájdete v ňom štedrú výbavu, kvalitne spracovaný a ergonomicky dobrý interiér. Jeho pohonná jednotka rozhodne patrí medzi tie najvydarenejšie hybridy v kategórií, ktoré nielenže ponúkajú relatívny dostatok výkonu, ale zároveň vedia s baterkou pracovať tak, že skutočne výrazne znižujú spotrebu paliva. Niečo cez 5 litrov je pre crossover so 143 koňmi veľmi pekná vizitka. No a výbava E-Tech Engineered je čerešničkou, keďže to príliš nesilí za hranicu vkusu ale dostaočne sa odlišuje od bežných Capturov a pridáva decentné doplnlky aj lak. Za akčných 27 450 eur s DPH to nie sú vôbec zlé hodnoty.

Renault Captur E-Tech Engineered 145

Motor R4 benzín + elektromotor
Objem motora/ kapacita batérie 1598 cm3 / 9,8 kWh
Výkon (celkový) 105 kW (143 k) pri 5600 ot/min
Krútiaci moment (celkový) 353 Nm pri 6200 ot/min
   
Prevodovka Automatická multimódová. 4+2 stupne
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4227 mm
Šírka 1797 mm
Výška 1576 mm
Rázvor osí kolies 2606 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1363/1896 kg
Batožinový priestor 326-440 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Spotreba (WLTP) 5,0-5,1
Emisie g CO2/km 113-115