Zmeny na BMW Z4 sú len malé

Roadster od BMW sa zmenil z otvoreného auta s plátennou strechou na kupé-kabrio s pevnou skladacou strechou. Ale odvtedy už nejaká voda v riekach pretiekla a facelift sa stal nevyhnutným.

Dizajn ostal skoro rovnaký. LED denné svetlá zmenili tvar a iný dizajn majú 17 a 18-palcové kolesá. Ale viac zmien ani nebolo treba. Tvary ostali rovnaké, dlhú prednú kapotu a nízku stavbu karosérie by bola škoda kaziť.

Novinkou bude základný motor. Štvorvalec s prepĺňaním a objemom 2,0 litra nesú označenie sDrive18i. Zvláštne je, že aj napriek prepĺňaniu dosahuje motor výkon iba 115 kW (154 k). Aspoň krútiaci moment 240 Nm je viac ako majú atmosférické motory ostatných výrobcov. Snaha sa nezaprie. Veď štvorvalec s objemom 2,0 litra pracuje aj vo verzii sDrive28i. A tam má 180 kW (245 k).

Nový základný motor rozbehne roadster na stovku za 7,9 sekundy. Akýsi nemastný, neslaný čas. S automatom to je dokonca 8,1 sekundy. Maximum s akoukoľvek prevodovkou bude 220 km/h. Aj keď zrýchlenie vábne nevyzerá, Z4 sDrive18i skrýva jedno lákadlo. A tým sa stáva spotreba. V kombinovanom cykle si auto vypýta iba 6,8 litra benzínu každých 100 kilometrov.

Druhým výrazným plusom by mohla byť cena. Základný sDrive20i, ktorý je dostupný teraz stojí 37 700 eur, čiže sDrive18i by sa mal dostať výrazne hlbšie. Náš predpoklad je tesne pod 35 tisíc, kvôli psychologickému efektu ceny s viacerými deviatkami.