Zahodiť všetko zbytočné: Citroën C4 Cactus (od 12 290 €)

Keď sme kedysi na autosalóne v Ženeve krútili hlavou nad konceptom Cactus od Citroënu, nikto netušil, že sa dostane aj do sériovej produkcie. Samozrejme nie presne v tej forme, ale idea ostala zachovaná.

Ak všetci tvrdili, že s modelom C4 Picasso poslednej generácie sa automobilka vrátila na jemne avantgardnú cestu, tak C4 Cactus ich dorazí, rozkúskuje do vreciek a hodí do mrazničky. Je to auto, ktoré nebudeme vidieť príliš často, aj napriek priaznivej cene. Je to z dôvodu, že ľudia sa boja výrazných tvarov a nových riešení.

Prvým prvkom, ktorý je zjavný hneď na prvý pohľad sú bočné lišty. Lenže to nie sú obyčajné lišty, sú to vzduchové kapsule AirBumps. Tie Citroën umne demonštroval kaktusom obaleným bublinkovou fóliou. AirBumps bubú v ponuke v štyroch farbách, ktoré sa dajú kombinovať s desiatimi farbami karosérie a troma interiéru. Takže teoreticky je dostupných až 120 kombinácii, ale nezaručujeme, že všetky budú spolu ladiť. Napríklad zeleno-žltá farba s hnedými vzduchovými kapsulami asi fungovať nebude, možno iba v obývačke z osemdesiatych rokov. Brutálne pri verziách s robotizovanou prevodovkou pôsobí predná lavica, čiže sedadlo bez predelenia od ľavých dverí po tie pravé. A parádna je aj skrinka pred spolujazdcom, ktorá si vyžiadala montáž spolujazdcovho airbagu do stropu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

V ponuke modelu budú motoru PureTech s tromi valcami dosahujúce výkon 60 kW (82 k) a 81 kW (110 k). Toľko k benzínu, naftu bude spaľovať agregát BlueHDi s výkonom 74 kW (100 k) a e-HDi s 68 kW (82 k). Základná cena je stanovená na 12 290 eur s výbavou Live. Najvyššia výbava Shine s robotom miesto prevodovky a motorom e-HDi stojí 17 990 eur. Aj keď motory nevyzerajú príliš výkonne, tak treba mať zafixované, že Cactus váži výrazne menej ako konvenčné autá.

Ako sa jazdí s kaktusom?

Malé auto má hlavné určenie v meste. My sme na krátkom okruhu skúsili PureTech s manuálnou prevodovkou. Avantgardné tvary v každom momente priťahuje pozornosť ľudí, ktorí by si nevšimli ani eSkový meďák. O to lepšie, ak je Cactus nalakovaný výraznou farbou. Jazdné vlastnosti v meste vyzerali veľmi príjemne. Auto je komfortnejšie zamerané a dva displeje informujú o všetkom potrebnom. Dokonca nahradili aj väčšinu tlačidiel v interiéri, podobne ako v C4 Picasso.

P.S.: Ďakujeme DK z Automixu za zapózovanie na zadných sedadlách Cactusu.