Vylepšený GR Yaris ukazuje automat, svaly a kontroverznú prístrojovku

Nebudem klamať, kedysi boli pre mňa jediné signifikantné modely Toyoty Hilux, Land Cruiser a GT86. Časy sa zmenili a teraz je portfólio naozaj brutálne. A práve GR Yaris je model, ktorý nesie zásluhu na tom, že sa veľa ľuďom zmenil názor. A aktuálne je situácia ešte zaujímavejšia, lebo prináša niečo, čo vlastne chcelo veľa záujemcov. GR Yaris s modernizáciou získal automatickú prevodovku.

Nový GR Yaris teda prinesie, okrem klasického manuálu s divne umiestnenou ručnou brzdou priamo nabádajúcou na driftovanie, aj možnosť automatickej 8-stupňovej prevodovky od firmy ZF. Nebude to dvojspojka, bude to klasický hydrodynamický menič. Ak si priplatíte za balík Circuit, čiže okruh, tak bude mať motor chladič naviac, ale aj prevodovka bude mať ďalší chladič v nárazníku viditeľný cez masívny otvor. Ďalším faktom ale ostáva, že balík na okruhy predvedie aj možnosť ostrekovania medzi chladiča stlačeného vzduchu vodou.

To stále nie je všetko. Nový GR Yaris by mal mať aj vyšší výkon, čo znamená, že v Európe by to mohlo byť 206 kW (280 k) a krútiaci moment by mal byť až 290 Nm. Automobilka teda vozidlo vylepšila a to aj z pohľadu funkcie podvozku a tuhosti karosérie. Na toto sa asi nikto až tak nesťažoval, ale viac je viac.

Toyota GR Yaris prináša aj zmenu exteriéru. Trochu sú upravené nárazníky, hlavne ten predný s inak štruktúrovaným otvorom na prívod vzduchu, ale vzadu najviac zmien vidno na svetlách. Stredový diel pripájajúci svetlá čiernym lesklým plastom dostal červený svetelný pás.

No a teraz sa pozrime na to, čo sa zmenilo k horšiemu. Interiér vyzerá minimálne zvláštne. Áno, má nový prístrojový štít z GR Corolly, má taktiež inovovaný informačno-zábavný systém, ale prepojenie medzi nimi vyzerá celkom divoko. Ak by ste dali vylepšenia do rúk štvorročnému dieťaťu, tak na fotkách máte presne rovnaký štýl.

Našťastie interiér prináša aj zmeny k lepšiemu. Sedačka je posunutá o 2,5 cm smerom nadol, čo znamená, že bude mať vodič lepší kontakt s autom a zároveň aj fakt, že bude z auta lepšie vidno von. Za lepšou viditeľnosťou môže byť aj posunutie displeja trochu nižšie. Bez ohľadu na dizajn prístrojovej dosky bude novší GR Yaris výrazným spestrením a rovnako brutálnym jazdným nadšením ako ten pôvodný.