Volkswagen ID.7 je nízky elektromobil s dojazdom až 700 km

Volkswagen predstavil nový elektrický model a je úplne odlišný od tých ostatných. Nie je to ani tak samotným jazykom dizajnu, ale je to hlavne celkovou výškou. Nový model ID.7 je prvým reálne nízkym elektromobilom automobilky a využíva všetky prostriedky na to, aby mohol byť čiastočnou náhradou nielen za Passat, ale aj za Arteon. Ak teda chcete elektrické auto s takýmito proporciami, tak Volkswagen jedno pre vás bude mať v druhej polovici tohto roka.

Ako základ modelu prichádza jednoznačne platforma MEB, ktorá ale ponúkne nové možnosti. Základná verzia pro bude mať výkon 210 kW (286 k) a príde s batériou s kapacitou 82 kWh celkovo a 77 kWh využiteľného spektra. Toto vozidlo bude mať vďaka efektívnemu usporiadaniu možnosť prejsť na jedno nabitie až 615 kilometrov, pričom jeho nabíjanie jednosmerným prúdom budete môcť využiť až do výkonu 170 kW.

Druhá možnosť bude Pro S, ktorá bude mať výkon rovnakých 210 kW (286 k) a ponúkne väčšiu batériu. Bude mať najväčšiu batériu, ktorú aktuálne platforma podporuje. Dostane kapacitu 91 kWh celkovo a z toho bude využiteľných 86 kWh. Na jedno nabitie toto vozidlo prejde až 700 km. Nabíjať bude možné výkonom až 200 kW.

No a teraz sa pozrime, čo obnáša 5-metrová karoséria vozidla. Má rázvor takmer 3 metre a ponúkne dostatok priestoru v interiéri aj pre štvoricu až päticu pasažierov. Zadní pasažieri budú benefitovať z rázvoru, ale aj z rovnej podlahovej plochy. Predná časť bude zaujímavá hneď z viacerých dôvodov. Okrem štandardného head-up displeja s možnosťou zobrazovania prvkov v rozšírenej realite bude mať vodič zornom poli aj menší displej nadväzujúci na lišty na prístrojovej doske. Toto si vyžiada aj využitie novej páčky na radenie chodu elektrického vozidla. Doteraz majú autá Volkswagen na elektrickú energiu prepínač zakomponovaný do telesa malého displeja uchyteného na stĺpiku riadenia.

Automobilka tiež použije zatiaľ najväčší dotykový displej vo svojich elektrických vozidlách. Bude mať uhlopriečku až 15 palcov a bude zobrazovať všetko. Výraznou zmenou a výrazným vylepšeným prejde ovládanie hlasitosti a teploty. Tento prvok dostane podsvietenie, čo doteraz nemal. Veľmi zaujímavá bude aj klimatizácia s elektrickými motorčekmi vo výduchoch, ktoré môžu pulzovať a lepšie tak rozvádzať teplo, či chlad po celom vozidle. Klimatizácia odprezentuje aj senzory teploty a vlhkosti, čím dokáže upraviť vzduch podľa požiadaviek a lepšie ho distribuovať po celom vozidle.

Z asistenčných systémov bude v ID.7 určite zaujímavý Travel Assist, ktorý bude mať napríklad prediktívny tempomat a udržiavanie v pruhu. Nový Volkswagen ID.7 bude tiež podporovať možnosť asistovanej zmeny jazdného pruhu.

O cenách z tohto modelu sa zatiaľ nehovorí, ale je jasné, že bude konkurovať napríklad Hyundaiu Ioniq 6, najmä ak zoberieme základnú alternatívu v ponuke. Výkonnejšia by mohla zase stáť proti pripravovanému modelu BMW i5, či podobným alternatívam od ostatných výrobcov. Napríklad môže byť podobná modelu Mercedes EQE.