Hyundai Ioniq 6 je už realitou, vizáž je jasná

Automobilka Hyundai sa zameriava aj na elektrickú časť svojho portfólia a postupne ju rozširuje. Po mega úspešnom Ioniqu 5 prichádza na trh aj nový model Ioniq 6. Zatiaľ ho Hyundai predstavil ako produkčnú verziu, ale neoznámil nič o tom aký bude mať pohon.

Hneď po predstavení finálnych tvarov je jasné, že niektorým môžu určité detaily pripomínať vozidlá Porsche. Či už to je stvárnenie prednej kapoty, bočný profil, alebo aj kompletný zadok, nebudú ďaleko od pravdy. Predná časť s maticovými LEDkovými svetlami je úplne iná ako na Ioniqu 5 a akoby ani nebola s týmto modelom spriaznená. Bočný profil skôr vozidlo pasuje na štvordverové kupé ako na sedan a v zadnej časti je očividný spojený pás svetiel nie nepodobný tomu na Porsche 911 993. Tu sú použité LEDkové segmenty, ktoré sú prvým dôkazom príbuznosti medzi päťkou a šestkou Ioniqom.

Nad zadnými svetlami Ioniq 6 je malá odtrhová hrana, ktorá má pripomínať, že auto môže mať aj vyšší výkon. Reálne však pripomína znova Porsche 911 s ducktailom, povedzme si, že 911 Sport Classic. Druhý spojler pod zadným oknom je už len zaujímavým bonusom.

V interiéri vozidla si nájde miesto 5 pasažierov, rovnako ako v Ioniqu 5, ale v tomto prípade bude interiér ešte futuristickejší. Nebude mať posuvný stredový panel a voľný priestor medzi sedadlami, ale ponúkne plnohodnotnú stredovú konzolu. Nad ňou bude klasicky ovládanie ventilácie a na vrchu širokouhlý displejový pás s dvomi samostatnými displejmi. Tieto prvky nie sú až tak odlišné od Ioniqu 5. To, čo je odlišné, je volant. Stvárnenie môže byť síce úplne rovnaké, avšak v Ioniqu 6 má 4 LEDky na podsvietenie loga. Celkovo najzaujímavejším prvkom interiéru je ambientné osvetlenie, ktoré dokáže vyvolať pocit ako v Grand Theft Auto Vice City.

Ako sme povedali na začiatku, o pohonných jednotkách Ioniq 6 automobilka nepovedala absolútne nič, avšak využitie platformy E-GMP môže veľa prezradiť. Túto platformu využívajú aj ďalšie elektromobily z produkcie Hyundaiu a Kie. Menovite Ioniq 5 a EV6. Preto by mohlo byť veľmi pravdepodobné, že o uskladnenie energie sa bude starať batéria s kapacitou 77,4 kWh a o pohon až dva elektromotory. Tie majú v súčasnosti najvyšší výkon 225 kW (306 k) v prípade modelu s označením o číslo nižším. Je jasné, že ponuka bude obsahovať aj jednomotorové verzie, ale existuje potenciál aj ešte výkonnejšej dvojmotorovej, ktorá by bola zameraná čisto na výkon. Viac o pohonných jednotkách automobilka oznámi už v polovici júla.