Volkswagen Golf R 333 má viac výkonu a šialenú cenovku

Nemecká automobilka Volkswagen predstavila ďalší v rade svojich špeciálnych modelov a špeciálnych sérií. Po minuloročnom Golf R ku 20. výročiu divízie R prichádza Golf R 333. Číslo hovorí hneď o niekoľkých základných parametroch vozidla. V prvom rade o počte, v druhom rade o výkone, v treťom rade o tom, čo je napísané na nálepke na boku.

Z Golfu R 333, ktorý je štandardne lakovaní žltou Lime a stojí na 19-palcových zliatinových diskoch Estoril obutých do semi slickov, vznikne iba 333 kusov. Golf R 333 bude mať rozšírenú výbavu o IQ.Light, maticové predné LED svetlá, ale aj o aparatúru Harman Kardon s výkonom 480 W. Štandardom však bude aj výfuk Akrapović s titánovými koncovkami trčiacimi spod nárazníka. Výfuk bude inak tvrdiť zvuk.

Golf R 333 bude stáť 76 410 € na domácom nemeckom trhu. U nás to nebude asi výrazne odlišné a okrem pocitu exkluzivity prinesie ešte aj niečo naviac. Bude mať hlavne iný výkon z dvojlitrového benzínového motora. Štvorvalec ponúkne až 245 kW (333 k), pričom samotný krútiaci moment 420 Nm ostane presne na svojom mieste a nepohne sa ani o kúsok, aby neutrpela prevodovka. Ďalšou vecou, ktorá je faktom je, že vylepšený model zrýchli na stovku za 4,6 sekundy. To je o desatinu sekundy rýchlejšie ako zvláda zrýchľovať štandardná alternatíva. Maximum bude stále obmedzené na 270 km/h a sedemstupňová automatická prevodovka s dvomi spojkami bude stále spolupracovať s tým šialeným pohonom všetkých 4 kolies, ktorý umožňuje aj driftovací režim. To, či ho využijete je na vás. Mne sa to pri teste priečilo. Ale je to rozhodne vynikajúci predajný argument.

Či je natoľko vynikajúci, že dokáže odspravedlniť cenu s takto šialenou hodnotou je už na zváženie. Je to na zváženie aj z pohľadu, že existuje mnoho ďalších ešte športovejších áut za rozumnejšie cenu. Veď predchádzajúca BMW M2 Competition stála nová menej. A koľko stojí nový Mustang Mach 1 tiež so zabudovaným driftovaco-húfovým režimom.