Predĺžený Volkswagen ID.Buzz bude mať lepší dojazd

Nemecká automobilka Volkswagen predstavila aj ďalšiu alternatívu vo svojom modelovom rade elektrických vozidiel. Bude to ID.Buzz s predĺžením rázvorom. Nebude to však len o predĺženom rázvore a o väčšom priestore v interiéri, bude to aj o zlepšení parametrov jazdy. Veď toto auto príde s úplne novými elektrickými komponentami.

V prvom rade sa zamerajme na tú dĺžku. Auto je dlhšie až o 250 mm, pričom všetko pribudlo iba na rázvore. Dĺžka dverí narástla o 192 mm a 58 mm sa pretavilo do predĺženia časti medzi dverami a kolesom. Celkovo má teda auto dĺžku 4 962 milimetrov rázvor je 3 239 mm. Aj napriek predĺženiu vyzerá ID.Buzz stále ako rovnaký automobil, veľmi podobný tomu kratšiemu. Veď výška, ani šírka sa nezmenili. Nezmenila sa ani hodnota koeficientu odporu vzduchu, ktorá je iba 0,29.

Predĺženie karosérie umožnilo inštaláciu batérie s kapacitou až 85 kWh využiteľných, pričom celková kapacita je 91 kWh. Batériu môžete nabíjať výkonom až 200 kW a z 10 na 80% sa dostanete za 25 minút. Oficiálny údaj o odjazde ešte nie je, ale jeho hodnoty budú omnoho lepšie ako má krátka verzia, lebo novinka využije nielen nové tepelné čerpadlo, ale aj nový elektromotor APP 550, ktorý bude poháňať zadné kolesá. Má výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 560 Nm. To dovolí zvýšiť maximálnu rýchlosť vozidla na stále obmedzených, ale už 160 kilometrov za hodinu. Na stovke je predĺžený ID.Buzz za 7,9 sekundy a ešte stále čakáme na výkonnejšiu verziu GTX, ktorá bude mať pohon všetkých 4 kolies a predstaví sa niekedy v budúcom roku. Bude mať výkon 250 kW (340 k) a na stovku sa dostane za 6,4 sekundy.

ID.Buzz v tejto verzii dostane aj nový 12,9-palcový dotykový displej s úplne novým menu a novou logikou ovládania. Bude mať aj ľahšie prístupné ikony. Štandardnom tejto verzie bude 10-farebné ambientné osvetlenie, pričom za príplatok môže byť farieb až 30. Volkswagen taktiež ponúkne veľké presklené okno v streche, ktoré bude mať plochu až 1,5 metra štvorcového a nebude mať roletku. Bude mať iba možnosť elektronického zatemnenia.

Interiér modelu ponúkne miesto pre 5, 6, alebo 7 sedadiel. Štandardom bude stredný rad s tromi sedadlami a rozdelením 60:40. Bude sa dať posúvať v rozsahu 20 cm a operadlo sa bude dať sklápať až v rozmedzí 16 stupňov. Tento rad môžete vymeniť za dve samostatné sedadlá. Tretí rad je štandardne osadený dvojicou samostatných sedadiel, v Európe za príplatok, pričom je možné ich kompletne vybrať. Ak však sklopíte všetky sedadlá, tak získate batožinový priestor s objemom 2 469 litrov. Prípade päťmiestneho usporiadania v ID.Buzz ostáva stále 1 340 litrov, čo je o 219 litrov viac ako má kratšia alternatíva. Ak naplníte vozidlo siedmimi sedadlami, tak vám stále zostane 306 litrov batožinového priestoru. A to už je naozaj dosť.

Je otázne, za koľko bude Volkswagen toto vozidlo predávať, lebo to nie je len o predĺžení, je to o kompletnej inovácií techniky a použití najnovších komponentov, ktoré Volskwagen v ponuke má.