V Ženeve bolo aj tento rok plno

Jar v automobilovom svete a v Európe je v znamení príprav na autosalón v Ženeve. Automobilky si chystajú koncepty, alebo čakajú s predstavením nových modelov. Tento rok ich bolo tiež neúrekom a vzhľadom na to, že sme neúplatní dáme automobilky podľa abecedy. Ale samozrejme najskôr tie, ktoré môžete vidieť v sekcii testy.

BMW

Hybridné i8 ukázalo novú červenú farbu. A je inak stále to isté. BMW M2 má krásne rozšírené blatníky. M760Li je zase nádherne zbytočné auto. Skúste povedať, že by ste ho nechceli viac ako naftovú 730d. My to určite nepovieme. Len je škoda, že na bežných dňoch pre verejnosť sa stratila sedma E32, čo bola priamo vedľa nej. Za dvanásťvalec tlieskame!

 

Citroën

Videli sme aj Cactus Rip Curl, ktorý bol naozaj pekný. S oranžovými bezpečnostnými pásmi a Grip Control v sivo-hnedej bol výborný, ale stále bol v tieni SpaceToureru. Nové MPV má fakt jedinečnú príležitosť stať sa konkurentom sekcie VW T6. Naviac bola premiéra okorenená predstavením konceptu SpaceTourer Hyphen s terénnym vzhľadom.

Dacia

Dacia má málo modelov na to, aby sa na každom autosalóne predstavil nový model. V Ženeve sa oficiálne predstavila séria LS Open, ktorá mala na modeli Duster hnedú farbu a hliníkové disky z predfaceliftového modelu. Oficiálne sa ukázala aj nová robotizovaná prevodovka pre Logan a Sandero.

DS

DS3. Nový model pre značku, facelift pre koncern PSA. Ale omnoho zaujímavejší bol koncept Emerg-E. Zelené kupé naživo vôbec nepripomínalo Audi R8 ako na obrázkoch. Naviac disponovalo úplne dokonalým a megazložitým interiérom.

Ford

Kuga nebola premiérou, lebo tak sa predstavila na výstave telefónov. Ale aj tak lákala skoro najviac. Po nej boli lákadlami modely Vignale, či už S-Max, Mondeo, alebo práve aj Kuga. V stánku Fodru bol aj naväčší veget. Pri únave sme sadli do sivého Galaxy v rohu, pri ktorom sa zastavil jediný človek v priebehu 15 minút. Fiestu ST200 však obdivovalo dosť ľudí.

Honda

Japonci doviezli koncept Civicu. Nedivili by sme sa, keby tak vyzerala aj sériová verzia. Spredu je super, ale zadok by asi vyzeral lepšie s inou farbou a bez zelených detailov. Zblízka sa dala prezrieť aj NSXka a FCVčko s krásne prekrytými zadnými kolesami. Teda aspoň čiastočne.

Hyundai

V expozícii kórejského výrobcu sa ako najväčšia hviezda prezentoval Ioniq. Predvádzal rozdiely interiéru elektrickej a hybridných prevedení. Popri sivých modeloch sa ako najväčšia bomba javilo WRC i20. Ale nás zaujali BBSky na Tucsone.

Mercedes-Benz

Benz toho tiež mal neúrekom. Okrem nového Éčka sa na pódiách predviedlo Céčko ako kabriolet. Unifikácia dizajnu spôsobuje, že niektoré črty naozaj pripomínajú väčší kabriolet triedy S. Vieme si ho predstaviť ako AMG C43 s čiernym exteriérom a červenou strechou.

Nissan

Premium Concept sa volajú tie Nissany, ktoré majú zlaté doplnky. Sú to Qashqai a X-Trail. Na X-Traile je naviac nejaká divná fólia na prednej kapote. GT-R sme hľadali márne, ale bol tu 30 kWh Leaf. Avšak koncept na otáčacom pódiu bol naozaj pekný.

Peugeot

Značka s levom v znaku predviedla facelift modelu 2008. Pridala k nemu aj verziu GT Line. Nie sme si istí, či nie je úplne zbytočná. Hlavnou hviezdou nebol ani dakarský špeciál. Ani 308 GTi. Dokonca ani verzie Rolland Garros pre 108 a 208. Najžiarivejšie pôsobil Traveller. A s perfektným lakom ako má verzia i-Lab netreba ani ten megatablet miesto stolíka.

Renault

Talisman Grandtour zostal v tieni niečoho iného. Ani Mégane Grandtour GT nebol hlavnou hviezdou, aj keď je perfektný. Najviac zaujal Scénic. Tri kusy v žltej farbe sú na prezentáciu výborné, ale automobilka umiestnila aj jeden strieborný a jeden červený. Aj s týmito farbami vyzerá naozaj pekne.

Seat

Španieli predstavili Atecu. Nové SUV sa tvári ako Leon. Teda vnútri. Zvonka má len pár spoločných tvarov. Ale nakoniec to ide dobre a SUV vyzerá naozaj nadpriemerne. Možno lepšie ako Audi Q3. Teda to určite lepšie. Nám sa páčila aj Alhambra ako špeciálny model pri 20tom výročí modelu. Áno, už tak dlho sa vyrába.

Škoda

Vision S bola pre mnohých hviezdou číslo jedna. Treba uznať, že naživo je kus fakt pekného auta. Znova nás však zaujalo niečo iné. Superb Sportline je fakt perfektný. S dobrým motorom, dobrou prevodovkou a červenou farbou úplne naj. Len škoda, že v ňom dvaja mladíci z CZ v teplákoch sedeli tak tridsať minút.

Subaru

Subaru priviezlo koncept nového XV. Tvarovo super, farba super, len oranžovým zvýrazňovačom nemali riešiť tie línie a kolesá. Pre švajčiarsky trh bude určená verzia Tobacco Edition s hnedo-čiernym čalúnením. Pre Forester nemá ani elektrické otváranie kufra, čo dokáže v priebehu života auta ušetriť mesiac čakania na otvorenie a zatvorenie. WRX STI pre rallycross s miliónom koní v rohu až tak veľa pozornosti nepútalo.

Volkswagen – úžitkové

Úžitkové Volkswageny zastupoval hlavne Multivan PanAmericana. Slzičkový plech, či skôr jeho imitácia vzadu na podlahe je pekný detail. Ale toto auto bolo zastúpené aj u tunerov. Pripravil ho ABT a MTM. MTM sa do neho pustil celkom radikálne. Veď pridal dva elektromotory poháňajúce zadnú nápravu a 2,0 biturbo má miesto 150 kW (204 k) a 450 Nm až 208 kW (282 k) a 1100 Nm. Celý set má stáť prijateľných 10 tisíc eur.

Volvo

Švédi s Číňanmi priviezli V90. Dokonalé nové kombi bude mať hlavne štvorvalce. Osemvalec ako v S80 čakať nemôžeme. Trochu menej okato sa ukazoval facelift V40 s Thorovým kladivom vo svetlách. Nie zabodnutým, ale ako svetelný podpis.

Ostatné značky boli samozrejme tiež, zastúpené

Abarth

Koncern FCA mal ukázať 695 Tricolore. Ale nepredstavil, musel stačiť 124 Spider. Vyzerá drsne, ale tá čierna časť kapoty nie je matná fólia, to je len nenalakovaný plast. Na druhú stranu, vadí to? Nám nie. Rovnako ako ani to, že Rally nemá skladaciu strechu.

Alfa Romeo

Alfa ukázala facelift Giulietty a aj Giuliettu Veloce. Ale na pódiu bola aj tak nová Giulia. Veď má byť adekvátnym konkurentom BMW radu 3. Uvidíme, či kvalitou, ale zadokolka to je.

Audi

Asi spravíme článok o najškaredších autách v Ženeve. Audi Q2 tam bude určite. Naživo nie je krajšie ako na foktách. Celé zle. Obluda zatienila všetko, čo bolo v expozícii pekné. Neprebil ju ani model RS7, ani R8. Jedine možno Le Mans verzia s autentickým zašpinením zjemnila tú hrôzu.

Aston Martin

Britský výrobca ukázal model DB11. Vyzerá síce fajn, ale keď vedľa neho stál legendárny DB5, tak bol akýsi zbytočný.

Bentley

Bentayga s modrou farbou nie je až taký prúser. A Muslanne LWB vyzerá fajn. Ale tú naozaj dlhú verziu si Bentley na normálnych dňoch pre verejnosť schovával vzadu. Well, F U, Bentley! Yugo rules!

Bugatti

Chirona netreba predstavovať. Má 1500 koní a základ predsa niečo načerpal pri Veyrone, veď načo vyrábať všetko nové a vyvíjať znova, keď pri prvom 400+ km/h bolo toľko problémov.

Chevrolet

Chevy doviezol veľa kusov Corvette a veľa Camár. Nič extra, teda až na súťažnú Corvette a Grand Sport. Teda nič moc? Corvette boli práveže moc! Najviac biela s trikolórou okolo znakov.

Ferrari

FF premenované na GTC4Lusso. Milión ľudí okolo. Nemožné odfotiť. Kašlať na to.

Fiat

V expozícii Fiatu bolo Mitsubishi. Vážne, Fullback, pick-up je prezlečený model L200. Ale Tipo sme si pozreli detailnejšie. Niektoré detaily spracovania interiéru sú adekvátne cenovke, možno trochu horšie. Ale mrkli sme len na hatchback, lebo kombíky boli všetky zavreté. Logika nepustí.

Kia

Optima kombi je prekvapivo pekné auto. A ani model Niro nevyzerá vyslovene zle. Ale na malých kolesách s obyčajnu farbou zanikne okamžite v dave.

Koenigsegg

Regera je viac ako Chiron. A má aj možnosť karbónových diskov. Fakt krásne auto. A subjektívne lepšie červené ako modré.

Lamborghini

Audi so športovým charakterom? Nie úplne, Lambá majú stále dávku šialenosti. Výročný model nebol nejako extra, len trochu upravený Aventador. Viac nás oslovil modrý matný Huracán Avio.

Lexus

Japonský luxusný výrobca od Toyoty predviedol LC500h. Na ňom najviac šokuje, že nie je konceptom, ale reálnym sériovým modelom. A koncept so štyrmi dverami je fakt pekný, len aby sa dostal do série.

Maserati

Posun k terénnejším sféram je akousi záchranou automobilky. Teda to si myslia marketingoví zamestnanci značky. Veď to fungovalo pri Porsche Cayenne, tak prečo nie pri Levante.

Mazda

Wankelov motor v novom koncepte toho, čo by mohol pokračovať v rotačnej tradícii a nastoliť novú verziu vozidiel s názvom RX je fajn. Ale MX-5 je úplne top. Práve MX-5 boli jedinými autami, ktoré nemali červenú farbu. Inak všetky modeli mali.

McLaren

Model 570S vyzerá fakt parádne. A naviac má odkaz na Jaguar E-Type kupé. Aký? No predsa dvere do priestoru za sedadlami otvárané do boku.

Porsche

Zo Stuttgartu prišiel štvorvalcový roadster 718 nahradzujúci Boxster. Nuuuudaaaa. Pravou lahôdkou bude 911R. Štvorlitrový plochý šesťvalec bez turba má manuálnu prevodovku a dokázal oživiť záujem o takúto kombináciu.

Rolls-Royce

Roller mal v expozícii nejakú čiernu verziu s fialovými prvkami. Bol to Ghost. Ale viac nás zaujal Dawn. Kabriolet má taký štýl, ktorý mu môžu iná autá len závidieť.

Ssangyong

Niektoré autá od Ssangyongu sú fajn. Ale XLV medzi ne nepatrí. Predĺžená verzia modelu Tivoli je naozaj škaredá. Možno by bola lepšia, keby má kvalitnejší interiér, ale asi by model zabili zvary na rámoch dverí. Niekto asi na Vianoce dostal balík s názvom Malý zvárač a knižku Zváranie for Dummies.

Suzuki

Suzuki ukázalo viac modelov. Jimny bol v expozícii už minimálne 17 rokov. Ale stále má niečo do seba. Dajú sa mu štelovať zadné sedadlá, má automat a priechodnosť terénom. Viac nádejí na predaje automobilka vkladá do nového Balena. Ale úprimne je hnusné. Keby ho predstavili vtedy kedy Jimny, bol by futuristickým vozidlom s príjemným tvarom. Takto je len… Doplňte čo chcete.

Toyota

V expozícii nás zaujal van totožný so SpaceTourerom a Travellerom. ProAce je celkom fajn, aj keď pôvabom stráca na Francúzov. Preto viac šokovala Sienna. Americké auto sa určite na Slovensku predávať nebude. Ale aj tak je neuveriteľne kúl. Ako keď postavíte na cestu knedľu. Alebo ozaj tlstého jazvečíka, ktorý šúcha brucho po zemi. Hilux v dakarskom prevedení tiež nebol na zahodenie. A nie, Prius naživo tiež nie je bohviečo.

Volkswagen

Fau-vé mal nový up!, teda inovovaný. V žltej fajn a s kupónom na doplnok v interiéri sa celkom dá. V zákutiach bol koncept Budd:e, ktorý sériovo neBudd:e. Pri ňom šokoval pomer pevnej časti dverí a krpatých rámov okien. Malé kabrioSUV sa tiež ukázalo ako koncept, ale nevieme, nepadli sme z neho na zadok.