Toyota RAV4 bude mať iba hybridy, prichádza šiesta generácia

Kto vie aké je najpredávanejšie auto dlhodobo? Nemyslím teraz Tesla Model Y, ktorý sa jeden rok dostal náhodou na prvé miesto, myslím teraz Toyotu RAV4. V roku 2018 prišla s piatou generáciou a už pre modelový rok 2026 prichádza s generáciou šiestou. RAV4 nám predvedie niekoľko zásadných vylepšení a bude zase o niečo väčšia ako kedykoľvek doposiaľ.

V prvom rade sa Toyota RAV4 môže pozrieť na úplne nové systémy pohonu, ktoré využívajú piatu generáciu hybridov z ponuky automobilky. Znamená to, že základom pre RAV4 bude stále hybrid zložený z 2,5-litrového benzínového motora, ktorý bol ale prepracovaný a prepracovaný bude aj elektromotor s výkonom 150 kW (204 k). Získal 16 kW (22 k). 

Prevodovka je e-CVT a tiež manažment komponentov je nový. Dokonca bude aj väčšia batéria. V hybridnej ponuke budú 2 prevedenia, obidve budú označené ako Hybrid 220, ale predokolka bude mať výkon 133 kW (183 k) a štvorkolka 141 kW (191 k) vďaka pridanému zadnému motoru, ktorý sa tiež do pohonu zapája.

Ešte zaujímavejšie, pre RAV4, bude vyzerať použitie hybridnej sústavy s možnosťou nabíjania. Plug-in hybrid bude mať celkový výkon 223 kW (304 k) a pohon všetkých 4 kolies AWD-i. Zadné kolesá budú hnané samostatným elektrickým motorom. Toto auto má dosiahnuť stovku za 5,9 sekundy a ešte zaujímavejšia bude jazda na elektrickú energiu. 

Nová batéria s kapacitou 22,68 kWh prinesie celkovo možnosť prejsť až 100 km na jedno nabitie. Toľko sú odhadované údaje, v realite to môže byť ešte o kúsok viac, lebo ak bude mať auto spotrebu 19 kWh na sto km, tak prejde určite aspoň 120 km. 

Ak energia dojde, tak batéria, odvodená od elektrických vozidiel značky, prinesie možnosť nabíjať výkonom 11 kW striedavého prúdu, ale až 50 kW jednosmerného prúdu. To bude v prípade RAV4 úplnou novinkou, keďže doteraz ste mohli nabíjať iba striedavým. 

Toyota RAV4 GR Sport 2026

Ďalšia novinka sa nesie vo forme použitia označenia 270. Bude to prevedenie, ktoré zabudne na zadný elektrický motor a bude poháňať iba prednú nápravu. Celkovo bude elektrický motor vylepšený pre všetky verzie a bude mať výkon 150 kW (204 k). Je predpoklad, že práve predokolkové plug-iny vudú mať ešte o niečo väčší dojazd ako štvorkolka, lebo ušetria pár kilogramov hmotnosti.

Vizuálne sa Toyota RAV4 mení na elegantnejšiu, čo vidno v prednej časti s maskou vo farbe karosérie. Predné svetlomety s tvarom písmena C môžu byť prepojené pre niektoré verzie a ešte dôležitejšie je azda to, že budú osadené maticovým LED systémom. 

Elegancia sa vynára aj zadnej časti s novými prepojenými svetlami, ktoré bude spájať čierny pás. Nebude podsvietený, ale bude s nápisom RAV4. Bočný profil ukazuje, pre vozidlo charakteristické, ostré línie, ktoré nevychádzajú rýchlo z módy.

Po otvorení veľkého veka batožinového priestoru je objem kufra až 740 litrov, čo je zase medzigeneračne nárast. Po sklopení zadných sedadiel zase môžete mať úplnú rovinu. Teda takmer. Určite lepšiu ako doposiaľ, čo RAV4 predurčuje aj na transport vecí, ktoré sú rovinné a dlhé. 

Pre niekoho možno bude najzásadnejšia zmena zväčšenie kufra, ale reálne zväčšenie je v celom interiéri a najväčšia zmena je vpredu. Nie je to ani tak nová horizontálne stavaná prístrojová doska, ale informačno-zábavný systém Arene. 

Ešte treba vedieť, že Toyota vozidlo stavala na princípe ostrovčekov, ktoré ovládajú jednotlivé atribúty vozidla. Systém Arene má byť prehľadnejší a modernejší s možnosťou nových technológií. Čo to môže znamenať? Môže to znamenať nielen aktualizácie cez vzduch, ale aj kupovanie jednotlivých funkcií, ako to majú aj konkurenčné automobilky.

Systém beží štandardne na veľkom dotykovom displeji v strede a sekunduje mu druhý displej pred vodičom. 

Toyota RAV4 musí spraviť všetko správne, lebo je najpredávanejším vozidlom v ostatných niekoľkých rokoch. Ako som povedal, Tesla Model Y na prvom mieste štatistík v roku 2023 bola len výstrelom do tmy. 

Toyota RAV4 2026

Toyota RAV4 GR Sport