Toyota Auris kombi je krajšia ako hatchback

Stáva sa to. A relatívne často. Kombi je krajšie ako hatch. A Auris patrí presne do tejto kateogórie. Nie, päťverák nie je na zahodenie, ale kombi je naozaj krajšie. Vlastne, ani sa nevolá kombi, Toyota mu dala názov Auris Touring Sports.

S krátkym modelom zdieľa plošinu, tak aj rázvor ostal rovnaký, 2600 milimetrov. Hlavný rozdiel je tak v zadnom previse. Plus 285 milimetrov v dĺžke sa ukáže najmä v kufri. Celých 530 litrov je slušná porcia. A naviac je v základnom usporiadaní. Po sklopení sedadiel narastie na 1658 litrov. Šírka batožinového priestoru, samozrejme nie medzi blatníkmi, je 1452 milimetrov a dĺžka 1115. Po sklopení operadiel sa vzadu môžete aj vyspať. Teda, ak nemáte viac ako 2047 milimetrov.

V porovnaní s hatchbackom prišla ešte jedna príjemná charakteristika. Aká? Nakladacia hrana je o 100 milimetrov nižšie.

Z hatchu prídu aj motory. Takže sa môžeme tešiť… Nie, vlastne nie je sa veľmi na čo tešiť. Žiadna špecialita medzi nimi nebude. Budú to klasické spotrebné agregáty. Základ bude 1,33 Dual VVT-i, nasleduje ho 1,6 Valvematic, obe benzínové. A nafta bude hlavnou potravou malého 1,4 D4-D. Ak ste ešte z ponuky motorov nezaspali, pre tých je prichystaný aj Hybrid s objemom spaľovacej časti 1,8 litra. Spolu s elektromotorom dajú 100 kW (136 k), stovku za 10,9 sekundy a 180 km/h max. Nuda. Prosíme si konkurenta kombiverzie Focusu ST. TRD, please, pimp Auris Touring Sports!