Tento rok pridám svojich Top 5 po prvý krát aj ja. Rukami mi prešlo viac áut ako po minulé roky, strávil som s nimi hlavne viac dní a spravil veľa kilometrov. No na niektoré zážitky z jazdy vám stačí aj pár kilometrov a preto by som jedno postavil mimo rebríček, bokom, ako prekvapenie roka. Snáď mi to odpustíte.
Prekvapenie: Honda Civic Type-R
Najväčšie prekvapenie za rok 2016 bola Honda Type-R s benzínovým motorom, tuhým podvozkom, vysokým výkonom, skrátka so všetkým, čo by pravý fanúšik motorizmu od auta očakával. Konkurentov má dosť, jazdia super tiež, ale pocit v Honde sa dá prirovnať k starým klasikám bez dostupnej elektroniky, či zvuku motora z reproduktorov. Na dlhé trasy to však vozenie nie je.
1. Nissan Navara
Rebríček obsahuje civilnejšie autá, v ktorých by ste vydržali jazdiť po celý rok. Za najlepšie by som označil Nissan Navara. Sedel som v nej v obleku na svadbe, alebo špinavý v lese. Dostatočný výkon k hmotnosti si vedel udržať rešpekt aj na diaľnici a vôbec sa s ňou nejazdilo ako s pick-upom. Parkovanie a absenciu kufra si však odmyslime.
2. Subaru Levorg
Druhé miesto v rebríčku má Subaru Levorg. Biela farba nepokazí krásny dizajn dlhého kombi a pohon všetkých štyroch kolies v tejto triede áut? To boli silné argumenty za stretnutie s ním a dúfam to nebolo naposledy. So správnym režimom jazdy dostane auto celú rodinu všade bezpečne a keď treba, ukáže vám prečo bolo Subaru v rally na vysokej úrovni. Chýba mu jedine manuálna prevodovka a hneď by sme ich mohli vidieť na cestách viac. Možno by mu prospel aj naftový motor, ale o tom budeme ticho. Nám benzín vyhovuje, ale trhu asi veľmi nie.
3. Nissan GT-R
Poradie sa vám bude zdať irelevantné, keď zaradím Nissan GT-R do stredu rebríčka. Zábava s ním bola neskutočná, aj keď krátka. Jednoduchosť ovládania pri normálnom nastavení auta sa len ťažko opisuje. Celý rok by ste v ňom kľudne obsedeli pri ceste do práce a cez víkendy na okruh. Dokonca má aj pomerne veľký kufor, no jediný problém vidím v tom, že by si naň musel zvyknúť váš bankový účet a v neposlednej rade policajti, pretože pomaly sa s ním jazdiť proste nedá.
4. Volvo XC90
Konkurenta pre štvrté auto v poradí, Volvo XC90, by väčšina z vás hľadala u Audi. Áno, v Nemecku dokázali do Q7 dať väčšie motory ako sú dostupné u Volva. Áno, zbalíte s ním každú ženu stojacu na ulici, no nedokázali však spraviť tak detailne prepracované, priestranné auto s „jednoduchým luxusom“ vo vnútri. S Q7 som jazdil viac krát za rok aj vďaka externej spolupráci, ale nevytvorila na mňa taký dojem. Volvo je pre mňa ako symbol, pri ktorom sa nebudete pýtať či má o jednu vymoženosť naviac alebo nie. Dostane vás napríklad aj bez natáčacej zadnej nápravy.
5. Mercedes-Benz G500
Piate miesto u mňa patrí autu, ktoré je možné vidieť len v rukách vysoko postavených synov, politikov, mafiánov, či v rukách šikovného futbalistu. Asi už viete, kam sa zmestí minimálne celá jedenástka. Je to Mercedes-Benz triedy G, ktorý mi prešiel rukami s presným označením G500. Na asfaltových cestách sa mu moc nepáči. V zákrutách sa extrémne nakláňa, no zvuk motora V8 a jeho sila presvedčí každého, aby sa vám uhol z cesty vpred aj keď sa o to nesnažíte. Nie je len na parádu a státie v centre Bratislavy. Má tri uzávierky vďaka ktorým som nevidel v lese ešte nič, cez čo by sa mu nepodarilo dostať.