Reportáž SUV Trip 2016: Ktorý z Mercedesov bol najlepší?

Náročnosť terénu sa kvôli počasiu musela znížiť a trasa bola pozmenená. Skoro neustály dážď nevyhovoval každému, avšak dovolil nám vyskúšať si autá v tých najrôznejších podmienkach, dokonca chvíľami aj na snehu. Nebol to ten pravý, maximálny off-road, ale všetky autá dokázali ukázať čo znamená označenie SUV. Absolvovali sme dlhé presuny po asfaltových cestách, z nich rovno do lesa a niečo málo aj na diaľniciach. V skratke sme prešli kadiaľkoľvek bez akéhokoľvek zaváhania na každom z testovaných modelov. Zvoliť teda ktoré auto si počínalo najlepšie by nebolo fér, rozdeľujú ich skôr zážitky a prekvapenia, preto náš rebríček mnohých zaskočí.

5. Mercedes-Benz GLS 350d

Na S classu v triede SUV sme sa tešili a v posledný deň ráno nás alkohol tester stanovil jej jediným vodičom na ceste popri poľských hraniciach, vrchom cez Tatry až na Čertovicu. V lese šla super, ak vám to priestor a pneumatiky dovolia prejdete aj s váhou 2380 kg, len si musíte zvyknúť na to že idete s menším autobusom a jeho hodnota sa šplhá k cene domu. Vďaka veľkosti GLS sme v hore boli nápadní ako Matovičova dodávka pred parlamentom. Nevadí, väčší úsek tvorili asfaltové cesty na ktorých sme sa cítili pohodlne a oddychovali sme po náročných dňoch. Presne také je toto auto, v centre mesta by sme s ním nechceli neustále parkovať, ale na dlhé trasy máte k dispozícií 7 plnohodnotných miest, posádka si užije výhľad z okien alebo strechy, šofér zapne Distronic Plus a nikomu nič nebude chýbať. Nám však na výlete chýbalo trošku viac zábavy v zákrutách a trochu výkonu v kopcoch, preto mu patrí táto pozícia.

img_1410-edit

4. Mercedes-Benz GLC 250d 4MATIC

S ním sme začínali a aj končili, žiaľ jazdili sme len po asfalte, ale aj sme v našej kolóne Mercedesov využili jeho plný výkon 150 kW (204 k). Po odjazde z Bratislavy sme postupne zistili, že nemáme navigáciu a tak sme sa museli držať skupiny, čo nebolo vždy uskutočniteľné. Doprava bola doobeda hustá a s vedúcim GLE 500 sa naozaj ťažko držal krok.Hlavne v momente kedy zmenilo na diaľnici smer na Nitru a ledva sme tam stíhali všetci dobrzdiť. Niekto také šťastie nemal, musel pokračovať na ďalší výjazd. Na serpentínach sa ako najľahšie auto (vynechajme rozdiel medzi verziou Coupe) správalo GLC v porovnaní s ostatnými ako väčšie športovo-naftové auto. Zákruty sa dali krásne kontrolovať, veľmi málo sa v nich auto nakláňalo a pri jazde väčšinou pod plynom sme spravili spotrebu neprevyšujúcu sedem litrov. V nenápadnej farbe môžeme GLC považovať za šedú myš kolóny. Zdala sa byť slabá, no pomer váha/výkon zamiešal karty.

img_1398-edit

3. Mercedes-Benz GLE 350d

V redakcií už sme mali silnejšiu, hybridnú verziu s ktorou som však osobne nespravil toľko kilometrov. Bez bateriek nám zmizol schodík v kufri, no tu ho nahradilo plnohodnotné náhradné koleso. GLE je stelesnenie ideálneho rodinného SUV a možno preto je ich na cestách tak veľa. Zvonku si ešte stále zachováva tvary podobné predchodcovi ML. GLE nie je malé na zbalenie rodiny na dovolenku a v kombinácií s trojlitrovým šesťvalcom to rozhodne nie je ani nudné vozenie. Jeho zvuk sme si cestou dokonca užívali a komfort z jazdy tu je najciteľnejší. Vzduchový podvozok si plnil svoju úlohu na jednotku. Interiér je podobný tomu v GLS, ale sedem miest by ste tu hľadali márne. Na GLE sme sa v šoférovaní vystriedali počas druhého dňa, po odchode z vinárstva Ostrožovič a priblížilo nás k lesným cestám, vyššie do hôr. Spolujazdec pri tomto aute mal dôležitú úlohu, nastavoval režimy jazdy na ovládaní ktoré je umiestnené nešikovne na jeho strane stredového panelu a v rýchlosti naň šofér poriadne nevidí.

img_1409-edit

2. Mercedes-Benz G 500

Dostal sa nám do rúk hneď v prvý deň, na druhú polovicu cesty a užili sme si s ním kopec zábavy. Padla aj otázka ako sa doň zmestí 10 a viac ľudí, ale pri pohľade na priestor vo vnútri bolo každému jasné že sa viezli všetci ešte aj s pohodlím v rámci možností. Škoda, že viac zapísaných miest má len vojenská verzia. Kde sa objavíte s Géčkom, tam sa vám vďaka jeho povesti mafiánskeho auta sama razí cesta a ľudia uhýbajú na kraj aj keď na nich vôbec netlačíte. Benzínový osemvalec má extrémny nástup výkonu a na rovinkách necháva za sebou len hukot. Ten je vnútri tak dobre odhlučnený, až tak že sme si museli občas otvoriť okná aby sme si ho mohli vychutnať. V zákrutách sa ani svetlá výška, ani celková nedá poprieť a auto sa výrazne nakláňa. Na prudké obiehanie môžete rovno zabudnúť, minimálne by ste vystrašili celú posádku a pri najhoršom by ste mohli končiť zvalení na bok. Boli sme ale asi jediní, kto na ňom dával smerovky kde treba a tak sme vraj pôsobili komicky. Chápeme, že nájsť odvahu na pokutovanie vodiča Géčka by nenašiel hocikto. Väčšiu nádrž sme vyprázdnili tempom 19 l/100 km a na plnú ukazoval palubný počítač dojazd 500 kilometrov. To by sme počas týždenného testu museli neraz kŕmiť. Ako jazdí v teréne? To dúfam vieme všetci, že limity má posunuté veľmi vysoko a cesty vybrané na našom tripe boli pre Géčko zdolateľné aj bez uzávierok, ktoré sú rovno tri.

img_1532-edit

1. Mercedes-benz GLC Coupe 250d 4MATIC

Budete sa viacerí čudovať, ale je to tak. Najväčším prekvapením bolo toto malé SUV štvordverové kupé. Rozmermi pripomína menšie crossovery a vôbec nie je vysoko od zeme. Strategicky sme ho chceli vyskúšať v najväčšom teréne čo nás čakal a tak sa nám to aj podarilo. To, že Géčko tadiaľ prejde je bez debaty, na to žiadne jazdecké umenie nepotrebujete. Ale táto verzia nemala žiadny off-road režim, jedine sme si mohli trochu dvihnúť podvozok a zapnúť režim comfort aby nás to tak nevytriaslo. Stále sme si pripadali moc nízko na terén čo nás čakal a netušili sme ako to dopadne. Kým si ostatní dali uzávierky a postláčali čo sa dalo, my sme sa napili vody a boli pripravení vyraziť. Ani raz auto nezaváhalo a nenechalo nás stáť v blate. Nasledovali sme s ním vedúce Géčko a vyberali ideálne stopy. Na jednom mieste by som bol povedal, že ostatné malé konkurenčné SUV by mali čo robiť aby ostali po prejazde celé, nás GLC podržalo a prišli sme na jeho hlavnú výhodu. Tou bola hmotnosť nepresahujúca 1,9 tony. Ak ste si doteraz mysleli že sú tieto autá stvorené na potešenie oka v meste, mýlite sa. Ich hranice sú ďaleko, ďaleko vyššie a my sme sa im ani nepriblížili. Dúfame že vám o ňom budeme môcť priniesť viac v redakčnom teste, ešte teraz o GLC rozmýšľame kde sa v ňom tie schopnosti zobrali.

img_1540-edit

Fotiek nie je málo, kľudne sa pokochajte galériou!