O počte testov v roku 2015 sa môžete presvedčiť aj v archíve. Je jasné, že niektoré sú jednoducho úspešnejšie. Kým v roku 2014 si prvenstvo v úspešnosti zaknihoval Seat Leon ST, tento rok sa prvá priečka ušla rovnakej značke ako v roku 2013. A aj keď napríklad silvestrovský test Hyundaiu Trajet dopadol nad očakávania dobre, mal málo času na dosiahnutie lepších výsledkov.
Top 10 za rok 2015 vyzerá takto:
1. Mercedes-Benz V250 BlueTEC
„Viete to. Lenže sused to nevie. Kúpili ste si Mercedes. Ale dodávku. Takže si myslí, že idete tou spoľahlivou cestou. Ani ste neutrácali zbytočne za príplatkové farby, lebo je biela. Len mu stále nejde do hlavy, prečo ste na ňu narvali disky hodné väčšieho SUV. Stále si myslí, že Véčko je dodávka.“
2. Škoda Superb Ambition 2,0 TDI
„Zo 66 litrovej nádrže palivo odchádzalo len pozvoľna. Dostať sa na 5 litrový priemer nie je vôbec žiadnou vedou. Ani na diaľnici (IL-BA, 130 km/h, 110 km/h) nie je problém jazdiť úsporne. My sme zdokumentovali 4,4 litra na sto. S autom v ktorom vzadu môžete vystrieť nohy. Na obranu, váži len 1485 kilogramov. Platforma MQB naozaj znížila hmotnosť. Spotreba však nejde ani na úkor výkonov.“
3. Cadillac Escalade
„Po nasadnutí do pieskovohnedého interiéru máte pocit ozajstného luxusu. Kvalitná koža je aj na prístrojovke a to, čo vyzerá ako imitácia dreva povrchovou štruktúrou je naozajstné drevo. Polohu za volantom zaujmete okamžite a môžete sa pripraviť na dokonalú masáž s možnosťou výhrevu sedadla. Nie ako je bežné, ale buď máte komplet, alebo iba chrbtovú časť. V lete však viac oceníte ventiláciu s trojstupňovým nastavením.“
4. Ford Mustang GT V8
„Po naštartovaní sa decentne ozýva zvuk päťlitrového osemvalca, ktorý nepôsobí rušivo ani pri dlhšej jazde. V základnom režime je prevodovka nastavená na komfortné radenie. Radí plynulo, ale pri prudkom zošliapnutí plynu reaguje pomaly. Všetko sa ale zmení pri prepnutí do športového módu.“
5. Škoda Superb 2,0 TDI Laurin&Klement
„Tvar auta veľmi dobrý, výkon adekvátny, spotreba tiež na prijateľnej, možno lepšej ako prijateľnej úrovni, ale čo podvozok? Začnime zhurta, Superb Laurin&Klement mal príplatkový adaptívny podvozok, ktorý si jednoducho musíte priplatiť do akejkoľvek verzie bez ohľadu na agregát, či inú výbavu. Áno, až tak je dobrý.“
6. Ford Focus ST TDCI Kombi
„Ani naftový motor našťastie nezabíja nadšenie auta v zákrutách. Focus ST aj ako kombi je práve do takýchto podmienok priam určený. V zákrutách nebolo cítiť žiadne nepríjemné chovanie. Na hrane možno trochu zadok uchádzal, ale to už chcelo poriadne gule poriadnu odvahu vôbec dostať sa do tých sfér. Práve kombi je pri ST najmä s naftovým motorom určite lepšou voľbou, kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti ako má hatchback. Pri väčšej karosérii vôbec nie je cítiť ťažší predok.“
7. Hyundai Grand Santa Fe
„Papierové hodnoty môžu nejedného pozorovateľa sklamať, ale v reálnom svete pôsobí Grand veľmi vyrovnaným dojmom. Prevodovka so šiestimi stupňami radí hladko a vôbec netrhá. To možno aj preto, že sa konštruktéri neobťažovali s pridávaním športového režimu. Ten má už volant cez FlexSteer a to stačí. Nemôžeme oponovať. Občas sme síce využili manuálne radenie pákou, ale ani to by nebolo nutné.“
8. Nissan X-Trail 4×4 dCi 130
„Veľké SUV, malý motor… Vysoká spotreba? Tu je party trik X-Trailu. Po diaľnici zvláda do 6,5. Ale mimo diaľnic a miest si vystačí s hodnotami do piatich litrov. Raz sme dali normálnou jazdou medzimesto za 4,5 litra na sto kilometrov. Bez snahy. Pri snahe sme atakovali 4,2! Pripomeňme, že auto váži bezmála 1700 kíl. Najbrutálnejšie prekvapenie auta.“
9. Peugeot 308 SW GT BlueHDi 180
„GT sa však, najmä ako kombi, dokáže vyznamenať aj v zákrutách. Niekto možno kritizuje poskakujúcu zadnú nápravu, ale my sme tento neduh nezbadali. Kombi sa chovalo príkladne aj kvôli tomu, že vzadu má kufor a dlhší previs. Pôsobí dlhšie neutrálne ako kratší hatch. Pri vyšších teplotách sme ako jediný limit brali pneumatiky BFGoodrich so zimným dezénom.“
10. Renault Mégane RS Trophy
„Vyjdete za tabuľu ukončujúcu mesto, či dedinu, dáte dvojku a katapultujete sa do iných sfér. Ak ste na trati s dobrým povrchom, tak ste vyhrali. Tieto momenty pre vás budú znamenať viac ako výhra niekoľkých stoviek v tipovacej súťaži. Automaticky v prvej zákrute dostávate dávku do žíl. Ako závislý potrebuje svoj heroín, vy budete potrebovať túto dávku čoraz častejšie. Našťastie sa to neodrazí na zdraví, ale na stave palivovej nádrže.“