TOP 10 testov za rok 2014

Ako sme už uviedli v blogu o najlepších testovaných autách, rok 2014 priniesol 55 testov áut rôznych značiek. Lenže osobné preferencie neodrážajú to, ako úspešné testy boli. Preto ponúkame zoznam desiatich najčítanejších článkov z kategórie testy v minulom roku. Jediný problém tohto ukazovateľa je, že posledné testy z novembra a decembra nemali dostatok času na získanie čitateľov.

1. Seat Leon ST 1,4 TSI

“Čo nás však naozaj šokovalo bola spotreba. Seriózne, spotreba bola o pol litra nižšia, ako na konkurentoch s podobným výkonom a koncepciou motora. V reálnej premávke s diaľnicami a mestami sa kľudne a s prehľadom dá jazdiť pod 6 litrov. Pri úspornej jazde dokonca možno atakovať hranicu piatich. No a pri naháňaní zase cucne niečo cez sedem.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Hyundai Genesis

“Ak idete po diaľnici, tak treba zapnúť adaptívny tempomat a systém udržiavania auta v pruhu. Nám sa podarilo jedným hackom prejsť až 20 kilometrov po diaľnici bez akéhokoľvek dotyku volantu, či pedálov. Jedine oranžové pruhy na “dočasnej” trojprúdovej diaľnici mu nesedeli, ale potom sa adaptoval aj na takýto výstrelok.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. Ford Transit Custom Sport

“Počas jazdy je auto až prekvapivo komfortné a prejazdy cez nerovnosti hladí spôsobom, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani niektoré osobáky. Vďaka 18 palcovým kolesám prechádza zákruty, na dodávku, až neprirodzene sebaisto. Transit rútiaci sa zákrutou v odvážnej rýchlosti teda neraz dokáže zaskočiť ostatných účastníkov premávky.” Celý test tu.

03-Ford-Transit-Custom-Sport

4. Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI DSG

“Rapid Spaceback sme dostali s tým, že nikto sa s ním nedostal nad 5,5 litra na sto kilometrov. Jasné, na tvári sa zjavil škodoradostný úsmev a v hlave hláška no problem. Lenže to problém bol. Ani pri diaľničnej jazde si auto nezobralo v priemere viac ako 4,7 litra. Kľudná jazda mimo mesta dostala hodnoty do sfér okolo 3,5 litra.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi

“Podvozok sa k autu vyslovene hodí a so sedemnásťpalcovými diskami vyzerá ako ideál na cesty, ktorými naša krajina disponuje. Nie je ani príliš tvrdý a vôbec nepôsobí ani trochu neisto. V preklade, je to kompromis medzi všetkými podmienkami, v ktorých by malo kombi tejto triedy pôsobiť.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Hyundai ix20 LPG

“Príplatok za LPG je 1500 eur, zároveň však rozdiel v cene medzi naftovou verziou 1.4 CRDI a nami testovaným benzínom 1.6 CVVT je 700 eur v prospech benzínovej verzie. Ak k tomu prirátame už spomínaný doplatok 1500 eur za LPG, zistíme, že nami testovaný model vychádza iba o 800 eur viac než spomínaný naftiak. V prospechu dízlu hrá vyšší krútiak, avšak celkový výkon benzínu je o nezanedbateľných 30 koní vyšší.” Celý test tu.

06-Hyundai-ix20-LPG

7. Mitsubishi Lancer Evo IX

“Po krátkom zoznámení sme vybrali trasu, ktorá je domáca, trasu, ktorú máme prejdenú tisíckrát. A to nie je obrazné, ale reálne číslo. Pridávanie plynu sprevádza ukrutné ziapanie, pri jeho ubratí zase blow off ventil vypustí tlaky. Takto sa cíti pretekár rally. Ľudia v okolí sa otáčajú bez ohľadu na vášeň k autám. Niektorí sa točia s uznaním, iní so slovami štvrtej cenovej skupiny na perách. To sú asi Imprezisti, či penzisti? Veď sme po trávniku nešli!” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

8. Ford Cortina

“Pri bežnej jazde nadobúdate pocit, že idete strašnou rýchlosťou. Na tachometrových 160 sa ani nebudete mať chuť dostať. V zákrutách sa nakloníte a uzučké pneumatiky tiež nedokážu nič zvládnuť s fyzikálnymi zákonmi. Postupne sa do toho dostávate, len ešte stále netušíte ako mohli v šesťdesiatych rokoch prebiehať nejaké automobilové naháňačky. Vtedy to boli majstri volantu, ale aj spojky a predvídania.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

9. Škoda Octavia RS Combi

“Keďže nežijeme v USA, kde sú cesty rovné, tak logicky muselo dôjsť aj na zákruty. Prvé nedôverčivé skúšanie dopadá vynikajúco. RS s viacprvkovou zadnou nápravou vykrúži bez problému oblúk v bežných rýchlostiach. Takže pomaly tlačiť na pílu. Pravá noha sa zabára hlbšie, kombi stále pôsobí neutrálne. A je také veľmi dlho.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10. Hyundai i40 1,7 CRDi

“Hyundai i40 vo verzii sedan nie je úplne obvyklým zjavom, veď väčšinou idú na odbyt kombi. Preto treba hneď nazvať konkurenciu pravým menom. Pri zohľadnení rozmerov patrí jednoznačne do strednej triedy. Ale bočný profil a celkový tvar mu prepožčiavajú výzor CC, nie Passatu. Profil s postupne sa zvažujúcou strechou naozaj pripomína to, čo sa označuje ako štvordverové kupé. Len oproti CC má jeden výrazne pozitívny bod.” Celý test tu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ďalších 5:

  1. Peugeot 308 THP 155
  2. Ford Focus ST kombi
  3. Hyundai i30 LPG
  4. Citroën DS5 BlueHDI 180
  5. Porsche 924