Test Renault Kangoo Van E-Tech: Elektrická verzia je naj

Renault Kangoo Van sme testovali minulý rok v tradičnej naftovej verzii Blue dCi. Avšak pre malú mestskú dodávaku sa ako vhodný pohon javí aj elektrina. Práve takýto, elektrický model E-Tech, sme mali možnosť vyskúšať si naposledy.

Elektrickú verziu od spaľovacej na prvý pohľad nerozoznáte, jedine podľa farby špz. Sú to v podstate identické malé dodávky, avšak verzia E-Tech skrýva pod predným výklopným znakom Renault konektory pre pripojenie nabíjačky. Zvonka teda ide o modernú šedú dodávku. Vzhľadom k tejto kategórií samozrejme nejde o auto, ktoré chce ohurovať vzhľadom, avšak nemá sa za čo hanbiť. V rámci svojej triedy ide o sympatické auto s modernými LED svetlami a masívnou čiernou prednou maskou, obohatenou o strieborné plasty vpredu aj vzadu. Kangoo Van jazdí na 16″ strieborných kolesách, ktoré sa k celkovému dizajnu hodia. K vzhľadu exteriéru toho ťažko napísať viac, proste malá plechová dodávka, avšak s moderným a prívetivým vzhľadom. Takže, dobrá práca, Renault!

Kabína je rozhodne pozitívom, pretože aj keď ide o dodávaku, cítite sa v nej ako v obstojne vybavenom osobáku. Renault Kangoo Van má aj vo verzii E-Tech kabínu s takými prvkami, ako digitálny prístrojový štít pred vodičom, infotainment s navigáciou a parkovacími kamerami či digitálne spätné zrkadlo v strede. Keďže zadná časť auta je zaplechovaná, Renault namiesto klasického späťáku použil kameru, ktorá sníma okolie za autom a prenáša projekciu na obrazovku umiestenú v strede čelného skla. Skvelé! Kangoo má inak pekné, ale tvrdšie sedadlá s odolným látkovým poťahom a bokmi v imitácií kože. Trojramenný kožený volant je rovnaký ako ten, ktorý nájdete aj v iných osobných Renaultoch. Nechýba mu multifunkcia ani ovládanie tempomatu. Celá palubná doska inak pôsobí solídne, aj keď je z tvrdších materiálov. Spracovanie je kvalitné a na auto tohto typu nadpriemerné. Nechýba ani bezdrôtové nabíjanie telefónu, klíma je automatická a odkladacích priestorov je viac než dosť. Príjemným bonusom je aj polica nad hlavami. Špecifickým prvkom príplatkovej výbavy je tzv. Open Sesame. To znamená, že mreža za sedadlom spolujazdca je otočná. Ak sedadlo sklopíte a mrežu otočíte, máte razom dlhú a rovnú plochu pre prevoz veľmi dlhých predmetov. Medzi prednými a bočnými posuvnými dverami absentuje B stĺpik, čo tiež znamená extra široký nakladací otvor. Tento prvok výbavy je obrovským pozitívom Kangoo Vanu. Samotný nákladový priestor má celkový objem až 3800 litrov a praktické, ochranné drevené obklady bokov aj podlahy.

E-Tech v prípade modelu Kangoo Van znamená výkon 90kW/120 koní a 245 Nm a živí ich batéria s kapacitou 45 kWh. Renault tvrdí, že Kangoo Van E-Tech vie prejsť na nabitie až 300 km. Tento údaj ale berieme s rezervou a vierohodný nám príde jedine za úplne optimálneho počasia a v meste pri precíznej práci s rekuperáciou. Na mestské rozvážkové jazdenie je toto auto stavané, takže šance že, sa k takémuto dojazdu priblížite, nie sú nereálne. V meste sme jazdili za približne 16,5 kWh, avšak na diaľnici pri 110 km/h spotreba razom skočila na zhruba 20 kWh. Treba ale povedať, že fúkal protivietor a teplota tiež nebola úplne ideálna a v lete by boli výsledky omnoho lepšie. Jazdili sme v režime Normal, Eco totiž obmedzuje výkon a tak sme ho nemali zapnuté dlhšiu dobu. Tak či onak sú to slušné výsledky a dávajú tušiť, že do mesta je toto auto ako rozvážkový nástroj priam geniálne a s rukou na srdci môžeme povedať, že v meste ide o lepšiu voľbu než spaľovák. Odpadá zahrievanie motora, výkon je k dispozícii ihneď a na palube je príjemné ticho. Kangoo Van E-Tech podporuje nabíjanie maximálnou rýchlosťou 80 kW a na verejnej nabíjačke sme sa z 10 na 80 % dostali za približne 45 minút, čo vôbec nie je zlý výkon. Alebo rečou kilometrov, za pol hodinu sa viete dostať na zhruba 170 km. Nad hladinu 80% nabitia však rýchlosť klesá. Ak nabíjate doma, najlepšou možnosťou je kúpiť si 7,4 kW Wallbox, ktorý batériu naplní za 6,3 hodiny. To sú všetko prijateľné hodnoty. Ak auto skutočne používate tam, kde je určené, teda v meste s dostupnou sieťou nabíjačiek, je rýchlosť nabíjania aj dojazd úplne dostatočný a auto je absolútne použiteľné. Auto má inak tri režimy rekuperácie od B1 do B3, kde B3 je skutočne intenzívne a auto spomaľuje dosť výrazne. Pozítivom je, že na dodávku je aj prekvapivo pohodlné. Je to vyslovene nadpriemer danej kategórie a jazdný komfort má bližšie k priemernému osobáku než dodávke. A ako sme už spomínali, na palube panuje väčšinou ticho a kľud. Najviac hluku počuť iba od odvaľujúcich sa kolies a zo zadnej časti auta, keďže nákladový priestor je oddelený iba mrežou. Vo vyšších rýchlostiach máte kvôli tomu pocit, že ste nechali otvorené dvere. V spaľovacom aute by to nebolo asi tak signifikantné, keďže by ste v pozadí počuli aj motor, avšak tu preniká iba hluk od kolies zozadu.

Renault Kangoo Van je pohodlná, komfortná a dobre vybavená dodávka s kabínou na úrovni auta strednej triedy. A nech to znie akokoľvek prekvapivo, na čisto mestský rozvoz v mieste s dostatkom nabíjacích staníc je E-Tech tou úplne najlepšou motorizáciou, akú v ňom môžete mať. Má dostatočný dojzd, rýchle nabíjanie, príjemne tichý chod a výkon k dispozícií ihneď bez akéhokoľvek zahrievania motora. Samozrejme, stoji nemalých 31 900 Eur s DPH, čo síce nie je málo, ale elektromobily proste lacné nie sú.

Renault Kangoo Van E-Tech

Motor

Elektromotor

Kapacita batérie 45 kWh
Výkon 90kW/120 koní
Krútiaci moment 245 Nm
   
Prevodovka

Automatická jednostupňová

   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4486 mm
Šírka 2159 mm
Výška 1808 mm
Rázvor osí kolies 2716 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1608/2220 kg
Batožinový priestor 3800 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 135 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,6 s
Spotreba WLTP (kWh) NA
Dojazd WLTP 300 km