Test Hyundai i20 – Wow efekt

Hyundai i20 je druhým najmenším modelom juhokórejskej značky, ktorý stojí nad najmenším i10. My sme toto auto testovali v najvyššej výbave Style s trojvalcovým jednolitrom T-GDi s výkonom slušných 88kW/120 koní, ktorému dopomáhal 48V mild-hybridný systém s 0,44 kWh batériou.

Aj keď je i20 nad i10, hneď na prvý pohľad nám bolo jasné, že tento väčší model sa javí ako omnoho dospelejšie a robustnejšie auto, ktoré sa nestratí ani mimo mesta. Stále síce ide o mestský model, ale i20 nie je žiadna mini nákupná taška. Meria síce 4040mm, čo nie je až tak veľa, avšak dizajn je mimoriadne dospelý a v danej výbave Style v modrej farbe proste vyzerá úplne skvelo. Mohutná maska s veľkými okami výpletu zaberá väčšinu prednej časti. Do nej sa napájajú šikmé zatmavené svetlá s denným LED svietením, pod ktorými sú výrazné “žiabre”. Dynamický dojem dokonale podčiarkuje aj predný podnárazník lakovaný do lesklej čiernej. Zboku zaujme hneď niekoľko prvkov a ich detailov. Čierno-strieborné 17” disky kolies majú vrtuľový, celkom zložitý tvar. Aj tak ale úplne perfektne zapadajú do kontextu celkovej vizáže auta a vôbec nepôsobia prekombinovane. Skvelým detailom je tvar zadných svetiel, ktoré zboku pripomínajú roztvorené nožnice, do ktorých je umne zakomponovaná krytka palivovej nádrže. Vzadu sa svetlá i20 spájajú do jedného celku, nad ktorým je čierna lišta s logom značky. Rovnako lesklo čierno je lakovaný aj spodok nárazníka. Práve tieto detaily, medzi ktoré patrí aj chrómové lemovanie okien, robia z kompaktnej i20 dospelé a hodnotne pôsobiace auto. Ruku na srdce, podľa nás ide celkom určite o jedno z najkrajších áut svojej triedy. Uznávame však, že v prípade testovaného auta veľa urobila dobre zvolená farba a stupeň výbavy so všetkými fancy doplnkami.

Po usadení sa za volant pokračuje wow efekt a dojem, že sedíte v aute minimálne o triedu väčšom. Kombinácia bielych a čiernych plastov je vítaným oživením. A práve tie biele interiér opticky zväčšujú a zosvetlujú. Z nich je prakticky celá spodná časť prístrojovky, vrátane dverí. Čierna je zasa na vrchu. Na dverách si nejde nevšimnúť vlnovkový profil, v ktorom sa ukrývajú reproduktory príplatkového audiosystému Bose, ktorý hrá výborne. Podobná vlnovková štruktúra čierneho plastu je použitá aj v strednej časti palubnej dosky, do ktorej sú zapustené výduchy ventilácie. Samotný plast je síce tvrdý a hladký, to mu ale vďaka peknému a nápaditému prevedeniu radi odpúšťame. Hyundai i20 má plne digitálny kokpit, tvorený dvojicou displejov. V našom prípade mali oba 10,25” a samozrejme hovoríme o centrálnom infotainmente a prístrojovom štíte. V základe má však infotainment iba 8”. Grafike aj rýchlosti nejde vyčítať takmer nič, dokonca aj navigačný systém má príjemné zobrazenie. A zadná parkovacia kamera je priam excelentná, jej rozlíšenie a kvalita obrazu je ukážková. Do samotných sekcií menu sa dostávate pomocou dotykových tlačidiel, ktoré našťastie fungujú vcelku presne a rýchlo a font ich písma je výrazný. Digitálna prístrojovka je veľmi prehľadná, dobre čitateľná a svoju grafiku mení podľa jazdného režimu. V Sport je červeno-čierna, v Normal či Comfort sú zasa farby decentne jemné a bledé. Nemáme výčitky. Oceňujeme aj mimoriadne pekný a originálny tvar štvorramenného volantu, ktorý je dokonca vyhrievaný. Menší by mohol byť snáď len volič prevodovky, ktorý je pomerne mohutný. Kniplovitý tvar páky ale padne dobre do ruky a samotné spracovanie v kombinácií kože a hliníku pôsobí solídne. Spomeňme ešte automatickú klimatizáciu s fyzickými tlačidlami, čo jednoznačne kvitujeme. Látkové sedadlá majú pevné bočné vedenie aj akurátnu hĺbku, čo ale ocenia skôr menej rozložité postavy. Všetky tieto prvky výbavy robia z i20 pocitovo o triedu väčšie auto, než akým v skutočnosti je. A zhruba rovnaké konštatovanie sa dá použiť aj na samotný vnútorný priestor kabíny. Spomínané biele plasty ho opticky zväčšujú, lenže on je aj reálne dosť veľký. Samozrejme, hovoríme o pomeroch triedy malých áut. V tomto aute sa ale na stredne dlhú vzdialenosť bez väčšieho trápenia odvezú aj štyri dospelé, priemerne urastené osoby. V kombinácii s veľmi slušnou výbavou a príjemne navrhnutou kabínou sa dostávame k myšlienke, že pre dve osoby je toto auto bez problémov použiteľné aj ako komfortné presúvadlo na dlhšiu dovolenkovú trasu.

Pod kapotou sme mali trojvalcové, mild-hybridné a benzín konzumujúce 1.0 T-GDi s 88kW/120 koňmi a 200 Nm. Na kompaktné auto ako i20 úplne v pohode, papierovo aj v realite. Mild-hybrid samozrejme znamená, že malá baterka autu pomáha pri rozjazdoch a dobíja sa výhradne rekuperáciou za jazdy. S celou touto motorizáciou spolupracuje sedemstupňový automat a výkon ide na predné kolesá. Na stovke je i20 za 10,3 sekundy, čo znie skôr priemerne, avšak v realite pôsobí auto svižným dojmom a to aj mimo mesta či pri predchádzaní. Z hľadiska dynamiky ide o priam ideálny motor pre i20, ktorý hravo zvládne aj dlhú trasu. Prejav je kľudný, utlmený a bez zásadných vibrácií či nepríjemných zvukov. Automat je v tomto prípade dobrou voľbou, radenie je hladké a bez nepríjemného trhania pri rozjazdoch. Dynamika aj jazdný prejav trojvalca sú úplne v poriadku, spotreba sa počas nášho testovacieho týždňa ustálila na 6,2 l/100 km. V tom sú samozrejme diaľnice, mesto aj okresky v svižnom tempe. Sme si ale celkom istí, že pri troche snahy by to šlo stlačiť aj pod šesť litrov. My sme sa ale príliš nesnažili a jazdili skôr dynamicky než ekonomicky. Tak či onak, spotreba je úplne v norme a neurazí. Podvozok je veľmi sebaistý a vzhľadom ku kompaktným rozmerom i20 sa viete príjemne zabaviť aj na obľúbenej okreske. Žiaden hothatch to nie je, ale nudiť sa s ním určite nebudete a ani na hrubom asfalte či výmoloch vás neutýra. Ide kompromisne naladený podvozok v tom najlepšom zmysle slova.

Hyundai i20 vo výbave Style so 120 koňovým motorom patrí medzi jedno z najväčších prekvapení tohto roka. V tejto špecifikácii vyzerá fakt výborne, hodnotne a dospelo. Žiadna malá nákupná taška ale plnohodnotné kompaktné auto, s ktorým sa budete cítiť príjemne aj na dlhšom výlete či roadtripe. Má celú plejádu bezpečnostných prvkov, veľmi slušnú výbavu a vydarený priestranný interiér. V kombinácii so schopným podvozkom, akurátne výkonným motorom a dobre fungujúcim automatom ide o vážne výborný celok. Za dobré veci sa ale platí, čo je aj prípad tohto Hyundaiu. Cenovka 21 580 eur s DPH za auto tejto triedy je celkom vysoká. Lenže, toto auto v tejto špecifikácií sa vám bude celý čas snažiť hovoriť, že je o kategóriu vyššie. A verte, že to robí vážne dobre. Za to mú tu cenovku kedykoľvek odpustíte.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Style

Motor R3 benzín
Objem 998 cm3
Výkon 88 kW (120 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment 200 Nm pri 2000-3500 ot/min
   
Prevodovka Automatická 7-stupňová dvojspojková
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4040 mm
Šírka 1775 mm
Výška 1450 mm
Rázvor osí kolies 2580 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1115/1650 kg
Batožinový priestor 262 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,3 s
Spotreba (WLTP) 5,1-5,5
Emisie g CO2/km 116-125