Test Honda CR-V i-DTEC 160: Bi-turbo robot

Honda CR-V sa stala jedným z prvých moderných SUVčiek. V polovici deväťdesiatych rokov už síce po cestách behala Toyota RAV4, ale Honda s CR-V priniesla konzervatívnejší a menej bláznivý dizajn. Druhá generácia si ponechala otváranie dverí do boku, ktoré už tretia hodila cez palubu.

Naftová alternatíva sa objavila až v druhej generácii, ale súčasná generácia prináša ešte niečo viac extra. Dva-dvojku po facelifte nahradil menší štvorvalec s objemom 1,6 litra. Ale nie je to pri pohone 4×4 rovnaká pohonná jednotka ako v menšom Civicu. Veď má dve turbá.

Techno

Vonkajší vzhľad Hondy sa nesie v modernom duchu. Dokonca aj oproti pôvodnej verzii tejto generácie vyzerá omnoho modernejšie. To je však výsadou celého modelového radu automobilky v posledných reinkarnáciách.

Oproti modelu pred faceliftom sa rozšírili nárazníky vpredu aj vzadu. Celkovo auto vyzerá stabilnejšie. Teda vlastne aj je, lebo karoséria musela byť rozšírená, aby zakryla rozchod kolies širší o 15 milimetrov. A širší rozchod logicky znamená, že v zákrutách viac vydrží. No a s faceliftom pribudli aj LED svetlá dozadu. Vpredu ostali klasické xenóny.

Zovňajšok je aj napriek modernosti zo tých, ktoré nikoho nemôžu uraziť. To by musel byť poriadny Tiguanofilný FauVé radikál, aby mal divné reči. Alebo nie? Dizajn rozhodne nie je klasický na prvý pohľad, ale na ten druhý sú všetky línie logické a dotvárajú dizajn CR-V.

Spočiatku sme príliš nevnímali farbu. Lenže hnedá farba má až zlatisté odlesky a na auto sa hodí asi ešte viac ako červená na prezentačných fotografiách. Myslíme si, že by si zaslúžila o palec väčšie disky, ale zase, na druhú stranu, by boli náchylnejšie na škrabance od obrubníkov pri parkovaní. A nemusíme si klamať, mesto bude častým teritóriom terénne vyzerajúcej Hondy.

Akákoľvek ak je čierna

Celý čierny interiér je síce celkom praktický a dobre sa udržiava, na rozdiel od bledých farieb, ale ak naozaj pečie slnko, tak nastupovanie do auta otočeného v ústrety lúčom nie je prechádzka ružovou záhradou. Jednoducho si popálite komplet všetko. Aspoň, že klíma chladí naozaj rýchlo.

Prístrojová doska má viacero sekcii. Pred vodičom je klasické rozloženie s displejom v strednom prístroji. Zobrazuje spotrebu, dojazd a ubehnuté kilometre. Podobné údaje si viete vyvolať aj na displeji na vrchu stredovej konzoly. A aj na tom poslednom. Takže spotrebu si viete pozrieť samostatne na každom displeji okrem toho, ktorý má pod palcom klimatizácia. Na strednom displeji máte stále aj prehľad o naskenovaných značkách pri ceste. Systém rozoznáva rýchlostné limity a aj zákaz predbiehania. O tvare križovatky zatiaľ neinformuje žiadne auto.

Všetko je prehľadné a jediný problém spočiatku budete mať so systémom Android v informačno-zábavnom systéme. Dotykové rozhranie funguje výborne, ale celková logika je pre tých, čo sú zvyknutí skôr na iOs trochu ťažkopádnejšia. Možno najbližšia aktualizácia odstráni kostrbatosť niektorých prvkov. Nám sa podarilo zvládnuť ovládanie za tri dni. Garmin na navigáciu bol vynikajúci, telefonovanie tiež šlo, ale prehrávač hudby nám akosi nesedel. Môžete si však stiahnuť iný. A vo výsledku sa nám podarilo aj načítať autogrip.sk priamo na displeji. Len to chcelo spraviť cez telefón wi-fi hotspot, nejakým spôsobom pripojiť auto a browsovať. Za jazdy to samozrejme možné nie je, ale to je asi každému jasné.

Priestorové pomery v interiéri opticky zväčšuje presklená panoramatická strecha úctyhodných rozmerov s elektrickou roletou. Posunutím tlačidla dopredu ju otvoríte, dozadu zatvoríte. Je to kvôli tomu, že polovica rolety sa schováva dopredu a polovica dozadu. Vy sa riadite tou prednou. Lenže optický priestor nie je reálny. Vpredu sa sťažovať nebudete a ako milý detail budete používať plochu pri páke na opretie kolena. Zadní pasažieri sa tiež nebudú sťažovať. Ešte samozrejme treba zhodnotiť kufor. Nám sa 589 litrov zdalo dostatočných a parádne využiteľných. Sklápanie sedadiel považujeme za dokonalé. Potiahnete šnúrku, alebo madlo v kufri a sedák sa sám vyklopí za následného sklopenia operadla. Takto to má byť. Potom si však musíte dať pozor, aby ste ich poriadne zacvakli naspäť. Také jednoduché sklápanie nebolo ani v Cadillacu Escalade, ktorý používal elektrické servá na túto operáciu.

Motor nechce jesť

Prevádzková hmotnosť zástupcu triedy SUV sa dostala až nad 1700 kilogramov. Podľa toho si každý domyslí, že telepatické ovládanie modelov Type-R ani výbušnosť nebude na mieste. A ani nemá byť, veď v SUV chcete v prvom rade komfort a kľud. Teda ak nekupujete niečo od AMG, či Cayenne Turbo, alebo Mkové Xko z Bavorska.

Začnime pekne postupne, nasadnete a keď naštartujete, tak si vás pritiahnu pásy. Tento kus mal okrem systémov združených v balíku ADAS, ktorý sme rozoberali pri hatchbacku Civic, aj balík Honda Sensing. Ten pridáva Systém na zmiernenie následkov nehody, Systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu a Inteligentný adaptívny tempomat. Ten prvý vás pritiahne k sedadlu, druhý zapnete a nemusíte na diaľnici na niektorých úsekoch vôbec držať volant, až kým nezaznie signál, že sa máte chytiť. No a posledný prispôsobuje rýchlosť s prihliadnutím na auto pred vami. Lenže aj na najkratšiu nastavenú vzdialenosť reaguje príliš skoro a začne brzdiť aj keď už začínate na diaľnici predbiehací manéver. Inteligentný adaptívny sa nedá vypnúť, takže samotný tempomat mať nemôžete. Ale ak si zvyknete kedy máte vybočiť a začať manéver, tak máte vyhrané.

Tá najlepšia vec na aute je schovaná pod kapotou. Nový naftový agregát so štyrmi valcami a dvoma turbami pristaví až 118 kW (160 k) a 350 Nm. V kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou sa javí ako ideálna kombinácia, ale aj nový deväťstupňový automat môže predstavovať vynikajúci pocit pri hladkom radení.

Honda síce udáva spotrebu od 4,9 do 5,1 litra, ale reálne pri využívaní výkonu budete mať do 6. Počas testu sme mali 5,6, čo tiež považujeme za výbornú hodnotu. Veď keď idete štyria, tak je celková hmotnosť skoro dve tony. Jediným mínusom motora je zvuk. Nie je ako pri benzínových motoroch, to je absolútne predpokladateľné, ale nie je ani ako pri naftových. Skôr pripomína elektrické ústrojenstvo a zo začiatku trochu vyvedie z miery.

8 rokov pokoj

Honda má v súčasnosti v základnej výbave 8-ročnú nadštandardnú starostlivosť. Platí však iba ak servisujete priamo v Honde. Zahŕňa opravu vybraných komponentov zadarmo v prípade poruchy. Normálne si myslíme, že za 37 tisíc je tento konkrétny model slušnou kúpou. Všetko na aute vyzerá trvácne a v podstate nebude až tak vadiť ani tvrdší plast interiéru. Len vedľa ručnej brzdy by mohla byť roletka na zakrytie odkladacích priečinkov. Viac vás bude mrzieť ovládanie Androidu a to, že nie vždy dokonale spolupracuje parkovacia kamera a zadné parkovacie senzory. Lenže ak chcete tento vynikajúci motor, tak nemáte inú možnosť ako zvyknúť si na ťažkopádnejší software. Možno sa dočkáte aktualizácie na niečo príjemnejšie, alebo sa nájde dobrák, ktorý vám tam nahrá niečo užívateľsky príjemnejšie.

Honda CR-V 1,6 i-DTEC 4WD Executive

Motor R4
Objem 1597 cm3
Výkon 118 kW (160 k) pri 4000 ot/min
Krútiaci moment 350 Nm pri 2000 ot/min
Prevodovka Manuál 6 stupňov
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4605 mm
Šírka 1820 mm
Výška 1685 mm
Rázvor osí kolies 2630 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1700/2170 kg
Batožinový priestor 589/1627 l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,7 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,3/4,7/4,9
Emisie g CO2/km 129