Honda CR-V je na trhu už v šiestej generácií, ktorá sa minulý rok konečne dostala aj na slovenský trh. Oproti predchodcovi zmouhutnela a tiež priniesla moderný pohon, ktorý je vždy doplnený hybridom. V našom prípade to bol plug-in, kombinovaný s benzínovým štvorvalcom.
Väčšia a krajšia
Nová CR-V je zvonku na prvý pohľad robustnejšia a väčšia. Nie je to iba zdanie, veď narástla do dĺžky o 71mm a do šírky o 10mm. A to nie je úplne málo. Z auta idem dojem mohutnosti, avšak zaobalenej do príjemne, minimalisticky vkusného dizajnu. Predošlé generácie šli skôr cestou zaoblených kriviek, táto šiesta ide ale po ostrejších líniách bez zbytočných zalomení. Mohutná predná maska s veľkým výpletom, do ktorej sa mierne šikmo napájajú Full LED svetlá. Z boku zaujme pomerne veľký predný previs, spôsobený dlhou kapotou. Inak je dizajn priamočiary a čistý. Zadné svetlá, tiahnúce sa tretím stĺpikom, sú už pre CR-V istý trademark a nechýbajú ani tu. Hore ich dopĺňa vkusný malý spoiler. Musíme vyzdvihnúť, že náš testovaný kus mal mimoriadne pekný lak vo farbe bielej perlete, ktorý dodával punc elegancie a vysokej hodnoty. K nemu sa dobre hodia aj kontrastné čierne disky s rozmerom 18″. Pravda je, že v blatníkoch trochu zanikali, avšak ak by sme k nim mali vybrať nejakú farbu karosérie, kde aspoň trochu vyniknú, bola by to táto. Vo výsledku ale konštatujeme, že nová Honda CR-V pôsobí dojmom skutočne robustného a na pohľad aj drahého SUV s veľmi pekným a vkusne minimalistickým dizajnom bez potreby lacných príkras. Výborne!
Obrovský a kvalitný interiér
Nárast veľkosti karosérie sa podpísal aj v kabíne, ktorá je skutočne obrovská. Pocitovo ale aj technicky. Prvý dojem po usadení sa za volant a pohľade na kapotu je zmesou pocitu bezpečia, mohutnosti a kvality okolo seba. Materiálovo ale aj ergonomicky sa Honda pri novej CR-V mimoriadne snažila. Celý dizajn palubnej dosky je orientovaný horizontálne a priamo. Po celej šírke sa tiahne kovová mriežka výduchu vzduchu a dekor piánového obkladu so sivou textúrovanou lištou. Na vrchu palubky je displej 9″infotainemntu Honda CONNECT s 3D navigáciou aj konektivitou Apple a Andorid. Graficky aj funkčne je super, svižný, presný a prehľadný. Naše auto malo aj head-up displej a taktiež kokpit je plne digitálny s rozmerom 10.2″ Honda to robí šikovne, pretože základný náhľad ciferníkov pôsobí až takmer analógovo 🙂 Zavďačí sa teda aj vodičom, ktorí uprednostňujú túto klasiku. Samozrejme, je možné meniť náhľady a sadu zobrazovaných údajov a grafika je tiež mimoriadne ostrá a prehľadná. Vyhrievanie volantu sa ovláda tlačidlom na spodnom ramene, čo je geniálne, lebo aké lepšie umiestnenie by už len mohlo byť? Z tohto by sa mohli poučiť aj iní výrobcovia. Honda CR-V sa aj napriek digitalizácií nebojí ani fyzických tlačidiel a máte ich dostatok na to, čo je potrebné. Vyhrievanie aj odvetrávanie sedadiel, dvojzónová klimatizácia, domáce okno menu či návrat.
A aj prevodovka! Honda a jej tlačidlá sú už dobre známe a aj keď sa vám to na prvý pohľad nemusí pozdávať, má to logiku a odôvodnenie. Každý jazdný režim má dedikované tlačidlo a vy tak nemusíte žiadnou pákou prechádzať cez všetky polohy, ale proste stlačíte konkrétne tlačidlo. V strede je skutočne mohutný tunel s odkladacím priestorom na nápoje s uzatvárateľnou schránkou, bezdrôtové nabíjanie mobilu a tiež vedľa tlačidiel prevodovky aj tlačidlo voľby jazdného režimu. Pohodlné široké kožené sedadlá sú dobre nastaviteľné a majú aj dostatočnú bočnú oporu. Jednou z hlavných domén interiéru CR-V je skutočne gigantický vnútorný priestor. Najmä ten vzadu patrí medzi úplnú špičku triedy. Naviac, zadná lavica je posuvná vpred a vzad v rozmedzí až 19 cm, čo poskytuje slušný rozsah škálovateľnosti priestoru. Rozdelená je v pomere 60:40, takže naviac viete každú stranu nastaviť samostatne. Každopádne, priestor tu je nekompromisný a aj urastené dospelé osoby tu budú v úplnom pohodlí, naviac majú možnosť vyhrievania sedadiel. Batožinový priestor CR-V je 635 litrov, avšak tento údaj platí pre nami testovaný plug-in hybrid, ktorý ťaží z umiestnenia batérie.
Jazdný prejav má CR-V ako EV
Základom pohonu novej CR-V je vždy rovnaký benzínový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle. Na výber je buď full hybrid alebo plug-in hybrid. My sme jazdili práve tou druhou verziou. Celkový výkon sústavy je v tomto prípade 135kW/184 koní a 335 Nm. Benzínový motor tu má 109kW/148 koní. A keďže Honda je aj vždy bola inovatívnou značkou a nikdy sa nebála robiť veci tvrdohlavo po svojom, aj hybrid v ich podaní je svojský a iný, ako by ste čakali. CR-V takmer vždy poháňa elektrický motor a samotný spaľovák slúži najmä na to, aby zásoboval energiou elektrickú sústavu. Samotný benzínový motor sa aktívne do pohonu pripája iba pri prudkom zrýchlení alebo vo vyššom tempe. CR-V vie jazdiť aj na plne elektrický pohon bez podpory benzínu a na tento účel má batériu s kapacitou 17,7 Kwh. V mrazivom januári sme sa dostali v praxi na 62 km, čo je super a nie tak ďaleko od udávaných 82 km. Tie sú v lete podľa nás úplne reálne.
Aj keď sa pohon Hondy CR-V môže javiť ako pomerne komplikovaný (veď aj je!), treba mu proste len dôverovať, pretože v Japonsku zjavne vedia, čo robia. V praxi totiž tento systém funguje vynikajúco. Už od nízkych otáčok máte k dispozícii celý výkon a jazdným prejavom tak auto pripomína regulérny elektromobil so všetkou svojou živelnosťou okamžite zrýchľovať a reagovať na plyn. Samozrejme, prejav záleží aj od zvoleného jazdného režimu, my sme väčšinou jazdili v Sport, kedy sa charakteristika prejavuje naplno. Celý motor je extrémne tichý a úžasne odhlučnený. Aj keď, nie úplne. V režime Sport vychádza z reproduktorov syntetické dunenie, ktoré nemusí byť úplne pochuti. Auto teda zrýchľuje mimoriadne svižne a ochotne, bez úsilia. Dá sa povedať, že 184 koní v tomto prevedení je úplne dosť aj pre takto veľké a mohutné SUV. Výkon aj prejav by bol, ale čo spotreba? Aj tu to vyšlo na výbornú. Pri nabitej batérií počítajte niečo ľahko cez dva litre, po jej vybití sme sa aj s diaľnicami pri tempomatových 140 km/h dostali na 6,2 litra. Pri takýchto číslach ťažko niečo hybridu vyčítať, veď aj niektoré menšie či menej výkonné auta jazdia za viac. Honda vždy vedela robiť aj podvzoky a výnimkou nie je ani CR-V. Nie je to síce žiadny obratný športovec, avšak s adaptívnym podvozkom je extrémne komfortná, ale aj sebaistá a rýchlo reagujúca aj na dramatickejšie pokyny od volantu. Náklony tu samozrejme sú, ale nijako veľmi neuberajú pocitu bezpečia a istoty.
Nová Honda CR-V je relatívne nenápadné auto. Nie je to totiž úplná masovka ani prvá voľba väčšiny záujemcov o väčšie SUV. A to je zásadná chyba, pretože toto auto nielen dobre vyzerá, ale je aj technologicky na vrchole triedy. Podoba hybridu, s akou prichádza Honda, je nielen úsporná, ale aj veľmi dobre fungujúca a dokonale využívajúca potenciál a možnosti elektrického pohonu. Má skvele vybavenú a spracovanú kabínu a kvantum priestoru. Auto na fotkách, prešpikované doplnkovou výbavou, stojí zhruba 60 tisíc eur s DPH. Ale je to vlastne tak veľa? V absolútnych číslach áno, avšak za takýto balík technológie, výbavy a priestoru v CR-V to nie je až tak trúfalé, ako sa môže na prvý pohľad zdať.
Honda CR-V e:PHEV
Motor | R4 benzín + elektromotor |
Objem | 1993 cm3 |
Výkon | 135 kW (184 k) pri – ot/min |
Krútiaci moment | 335 Nm |
Prevodovka | Automatická |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4706 mm |
Šírka | 1942 mm |
Výška | 1673 mm |
Rázvor osí kolies | 2700 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1916 kg |
Batožinový priestor | 635 l |
Palivová nádrž | 46,5 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 195 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Spotreba (WLTP) | 0,8 l/100km / 15,5 kWh/100km |
Emisie g CO2/km | 19 |