Test Honda CR-V e:HEV Sport Line: Ideme sa hrať na Hviezdne vojny

Honda má v ponuke svoje veľké SUV CR-V aj s výbavou Sport Line. A tá má v ponuke ako dve verzie, tak dve farby. Jedna farba je biela, takže ako Storm Trooperi a druhá čierna hlboko evokujúca Darth Vadera. To by ale znamenalo, že na jednu čiernu CR-V by muselo pripadať aspoň 100 bielych. Už vám hrá v ušiach Imperiálny pochod? Nie, tak jutubujte, či spotifajujte.

A teraz k tomu druhému výberu. Obe verzie sú hybridné, obe majú rovnaké ústrojenstvo, ale jedna má pohon všetkých kolies a jedna pohon predných kolies. Tento Darth Vader, o ktorom si práve čítate, má pohon prednej nápravy. Za pohon všetkých kolies je príplatok rovných 2 000 eur.

Temná strana sily

Všetko čierne. Dobre, toto tvrdenie je trochu silné, ale ku čiernej farbe karosérie sa pridávajú čierne kolesá a čierne zrkadlá. Vlastne čierne zrkadlá sú vlastne čierne kvôli tomu, že je taký aj zvyšok karosérie. Ale niektoré detaily sú žiarivejšie. Žiarivejšie áno, úplne chrómové nie. Toto je temný chróm. Taký, čo príde a povie o vražde v najbližšej dedine. Čo? Nie, je len tmavý, čo k celkovej vizáži auta sedí.

Honda vylepšila nedávno práve tento model. Teda vylepšenie je to len také detailné, ale predsa. Aj CR-V sa zaradila do rodiny e:HEV ku menšiemu Jazzu a hrdo to, po novom, hlási aj odznakom na veku batožinového priestoru. Je na pravej strane, ak by ste ho hľadali, ale veď to si prečítate sami.

Povieme si to úprimne, najbrutálnejšie vyzerá CR-V s ostrou červenou farbou, ale druhá hneď v tesnom závese je práve táto čierna. SUVčku dáva taký tajomný výraz. Vyvoláva otázky. Okej, toto bolo až príliš vzletné. Nevyvoláva ani len otázku koľko to žerie, lebo je jasné, že predokolkový hybrid bude úsporný.

Zdá sa, že aj predné svetlá sú zatemnené. Ale pritom sú také ako vždy. Lenže to je to. Sú také ako vždy a reálne si pýtajú modernizáciu. Nevieme, či to je tým, že sme rozmaznaní ostatnými systémami, ale tu už vyzerajú svetlá trochu slabšie. Aj automatické prepínanie necháva vodiča v strehu, niekedy proste nezaznamená auto, ktoré ide oproti napríklad v zákrute.

Téma rovnaká, ale veľkosť extrémna

Interiér dostal rovnakú tému ako exteriér. To znamená čierna kam oko dohliadne. Tento interiér má vlastné meno. Je to vnútro Black Edition. Kožené čalúnenie je čierne, strop je čierny. Výrazným pokrokom, teda krokom vpred je nová lišta s imitáciou dreva, ale nie takou šialenou. Táto je znova temná a skôr do siva ako do hneda.

Predná časť však oproti tomu v bežnej neSport Line nie je rozdielna. Zaujímavo je riešený prepínač pohonu, teda toho kam auto ide. Na zvolenie prevodového stupňa, ak sa to tak dá nazvať, či skôr chodu motora, slúži niekoľko tlačidiel na ostrovčeku vyčnievajúcom z prístrojovej dosku. Už to počujeme, keďže je to spojené s prístrojovou doskou je to technicky polostrov. Tak na polostrovčeku je prepínanie chodu motorov.

Samostaná kapitola by sa dala venovať informačno-zábavnému systému. Najlepšie na ňom je to, že má podporu Apple CarPlay a Android Auto. Síce káblovo, ale aspoň s bežným USBčkom. No, povedzme si to na rovinu, toto je asi najväčšia slabina CR-V. Má ešte starý infotainment. Zatiaľ. Ale Honda má v ponuke už aj lepšiu možnosť práve v novom Jazze a v elektromobile E.

Kým na infotainment sa dá povedať pár negatív, tak ku veľkosti interiéru to nepôjde. Veľkosť je naozaj kráľovská. Vpredu, vzadu, v kufri, všade. Kufor je dokonca priam obrovský. Rovnako ako priestor na kolená na zadných sedadlách. Na tie sa dá dostať cez zadné dvere, ktoré sa otvárajú takmer do uhla 90 stupňov.

Hybrid musí predsa žrať málo

Ako to je? Pod kapotou je dvojlitrový atmosférický motor s výkonom 107 kW (145 k) a elektromotor. Ten má 135 kW (184 k). A výsledok? Slušný. CR-V celkom pekne zrýchľuje a všetko funguje naozaj pekne. Dokonca na plne nabitú batériu je možné prejsť vo výlučne elektrickom režime, vyvolanom špeciálnym tlačidlom, až tri kilometre.

V hybridom režime pôsobí motor ako dodávateľ energie poháňajúci elektrický generátor, ktorý energiu smeruje na elektromotor. V prípade športového režimu je CR-V agilnejšia, ale stále funguje rovnako. Jazda výlučne na benzínový motor vyhodí sprostredkovateľa a benzínový motor poháňa priamo kolesá. Zložité na papieri, funkčné v realite.

Ale hybrid by mal byť aj o nízkej spotrebe. Je jasné, že na diaľnici to nebude to pravé, ale mimo nej sa dá jazdiť aj okolo 6 litrov. Reálne sme za celý test dostali na palubnom počítači hodnotu 6,9 litra. Avšak drvivá väčšia kilometrov bola diaľničných a v meste, kde by mal hybrid fungovať najlepšie, sme boli naopak minimum času.

Celkovo hybrid nenúti k rýchlej jazde a tomu je prispôsobené aj pruženie a nastavenie podvozku. Skôr sa dá nazvať pohodlným. Vlastne ostré prejazdy zákrut nie sú v programe jazdy. Tam je len komfortný presun na akúkoľvek vzdialenosť v relatívne tichom prostredí.

Máme pár návrhov

Ak by sme boli konštruktérmi, tak by sme do auta implementovali nový informačno-zábavný systém a vylepšili by sme predné svetlá, ideálne s maticovými LEDkami. Aj keď už teraz auto žiari LEDkami, tak sú také skôr priemerné. Inak sa autu nedá nič výrazné vytknúť. Hybridný pohon funguje perfektne, spotreba je adekvátna, výzor by sa fakt hodil za Darth Vadera a v prípade bieleho auta za Storm Troopera. Cena tohto kusu je, bez prebiehajúcej akcie 37 090 eur. To je úplne bez problému akceptovateľné, lebo CR-V Sport Line naozaj ponúka kompletný balík vlastností, z ktorých je každá dobrá. A vlastne, priplaťte si za tú štvorkolku, nebude ju síce 99 percent času treba, ale neberie viac ako pol litra na sto kilometrov.

Honda CR-V e:HEV 2WD Sport Line

Motor R4 benzín + elektro
Objem 1993 cm3
Výkon 107 kW (145 k) pri 6200 ot/min + elektromotor 135 kW (184 k)
Krútiaci moment 175 Nm pri 4000 ot/min + elektromotor 315 Nm
   
Prevodovka Automatická e-CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4600 mm
Šírka 1855 mm
Výška 1679 mm
Rázvor osí kolies 2663 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1685/2240 kg
Batožinový priestor 497/1694 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,8 s
Spotreba (mesto/mimo mesto/komb.) 5,0/5,4/5,3
Emisie g CO2/km 120