Volkswagen oficiálne na Slovensku predstavil svoj nový elektromobil. Je prelomový a nesie označenie ID.7, čo znamená, že je absolútne na vrchole ponuky automobilky z elektrického pohľadu u nás. Vlastne reálne je nad ním už iba Touareg. Volkswagen ID.7 prichádza na náš trh s novým nízkym profilom karosérie a slušným dojazdom.
Začneme tou technickou stránkou. Vozidlo stojí na platforme MEB, ktorá má rázvor natiahnutý na 2 971 milimetrov. Celé auto má dĺžku 4 961 milimetrov a na nej ponúka priestor pre 5 pasažierov a 532 litrov batožiny. Sklápanie sedadiel v pomere 60: 40 je samozrejmosťou, ale rozhodne zatiaľ pre elektrické autá nie je vo koncerne Volskwagen samozrejmosťou až takýto extrémny dojazd. Veď na nabitie prejde až 632 km.
Ďalším dôležitým faktom je, že batéria má stále rovnakú kapacitu 77 kWh netto, 82 kWh brutto. Volkswagen z nej vyťažil viac nielen kvôli optimalizácii tvarov karosérie s výrazným znížením aerodynamického odporu na 0,23, Ale aj vďaka novému motoru s výkonom 210 kW (286 k). Ten v ponuke automobilky nahradí elektromotor dosahujúci 150 kW (204 k). Postupne sa táto zmena prenesie aj do ostatných modelov a čakať na ňu môžu nielen ID.4, ale aj ID.5. Celkový dojazd teda hovorí o spotrebe medzi 14,6 až 16 kWh na 100 km. To je ale v prípade optimálnych podmienok a prípade využitia 19-palcových zliatinových diskov.
Pri pohonnej sústave môžeme ešte chvíľu ostať. Toto je verzia Pro. Okolo leta by mala pribudnúť aj verzia Pro S, ktorá bude mať väčšiu batériu s kapacitou brutto až 91 kWh. Takisto v lete má pribudnúť alternatíva GTX s výkonom 250 kW (340 k) a pohonom všetkých 4 kolies. A rovnaký dátum znamená aj príchod kombi na báze tohto modelu.
Dizajn auta je teda nízky a má formu liftbacku, ktorá skôr pôsobí ako štvordverové, či skôr päťdverové kupé. Vidno jasný cieľ, nahradiť v ponuke aj Arteon, nielen sedanový Passat. Volkswagen v tomto aute využíva už v štandarde LED predné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových. Vzadu sú v štandardnom prevedení zase použité LEDky, ale svietia iba bočné časti. Priplaťte si ale za IQ.Light a všetko sa zmení. Vylepšený systém prináša ešte o niekoľko LEDiek viac ako v prípade maticových svetiel Touaregu a zároveň prináša dynamické tienenie. Zadná časť zase predvádza časť svetelného pásu aj na veku batožinového priestoru a tiež môže ponúknuť až tri rôzne uvítacie animácie. ID.7 bude štandardne stáť na diskoch s priemerom 19 palcov, ale za príplatok budú alternatívy s 20 palcami. Ešte o palec viac prinesie verzia GTX pred letom.
Interiér ID.7 je priestranný, to sme si už povedali, ale je aj nabitý technológiami. Už v štandardnej výbave bude displej s uhlopriečkou 15 palcov, ktorý prinesie možnosť využitia rôznych dlaždíc. Štandardne však na akejkoľvek obrazovke bude spodný pás s ovládaním klimatizácie. Systém štvrtej generácie bude aktívne pri navigovaní zohrievať batériu, ale môžete ju dať pred hriať aj manuálne pred nabíjaním. Dosiahnete tak omnoho lepšie výkony z nabíjačky už od začiatku a skrátite tak čas zotrvania pri stojane.
Systém naviac spolupracuje s head-up displejom, ktorý bude v štandardnej výbave. Za príplatok ponúkne aj rozšírenú realitu, kde bude do reálneho sveta osadzovať údaje z navigácie a uľahčí tak orientáciu. Bude to ale fungovať iba so vstavanou navigáciu, nie s bezdrôtovo zrkadlenými treťostrannými systémami. No a posledný displej do partie je pred vodičom. Je malý a nízky a už je zakomponovaný do lišty napojenej na výduchy klimatizácie.
Ešte by bolo dobré spomenúť, že v štandardnej výbave bude 8 reproduktorov a jeden centrálny na telefonovanie a za príplatok systém Harman Kardon s výkonom 700 W a zase s 12 reproduktormi, plus jedným centrálnym a jedným subwooferom, ale ešte dôležitejšie je povedať si niečo o klimatizácii. Výduchy sú aktívne a inteligentné a podporujú určité kmitanie, ktoré lepšie rozprúdi vzduch po celej kabíne.
V praxi nastavíte atribúty raz a už sa o nič nemusíte starať. Zo zaujímavých prvkov výbavy ponúkne ID.7 kompletnú armádu asistenčných systémov, ale aj úplne novú presklenú strechu s zatemnením pomocou zmeny orientácie LCD kryštálov. Klasická roleta tak stráca svoj význam a vďaka tomu výrobca ušetril 4 kg hmotnosti v tom najvyššom bode.
No a teraz to najzaujímavejšie. Síce základná cena je zatiaľ 54 490 €, ale aktuálne je v ponuke výbava Limited za 53 490 €, pričom obsahuje výbavu naviac za 9 340 € a tiež cenové zvýhodnenie vo forme štartovacieho bonusu v hodnote 3 000 €. Volkswagen teda stanovil cenu veľmi agresívne a pozitívom je, že rovnaké výbavy dostanú aj ostatné modely, nielen elektrické, ale aj spaľovacie.