Skúsili sme nový Seat Leon a je veľkým krokom vpred

Nová platforma, nové motory s hybridnými aparátmi, Leon bude mať všetko tak ako majú aj koncernoví spolubojovníci v tomto segmente trhu. A oproti Golfu má omnoho zaujímavejší dizajn, nezanikne, naviac ak má farbu Desire, čo je vlastne červená.

 Dobre, ponuku motorov rozoberať nebudeme. My sme mali na prvú skúšku, prvú dynamickú prezentáciu práve tú červenú farbu, ale hlavne 1,5 eTSI s mild-hybridom. Dynamické tvary nového Leonu akosi evokujú to, čo automobilka ponúka na najväčšom SUV Tarraco. Predná maska a svetlá jasne hovoria, že tieto dve autá sú príbuzné. A svetlá môžu byť adaptívne Full LED. LEDky sú pre Leon štandardne, avšak sú tri rôzne verzie. Táto je tá, ktorá tróni na vrchole.

Zadok tiež sleduje nastolené trendy Tarraca. Spojené svetlá svietia celým prepojovacím pásom. Celkovo je dizajn výrazne dynamický a vo verzii FR je naozaj pútavý. To isté je aj v interiéri. Nové stvárnenie prednej časti je vizuálne omnoho modernejšie a veľký dotykový displej s novým infotainmentom je neprehliadnuteľný. Vidno výrazný pokrok, ale na samotné prejdenie všetkých funkcií počkáme na test. V strede zmizlo naozaj veľa tlačidiel, aj klimatizácia je čiastočne integrovaná do displeja. Ale niektoré nastavenie sa dajú meniť dotykovými tlačidlami. Celkom šok je, že na volante je viac fyzických tlačidiel ako v zvyšných častiach interiéru.

Digitálny prístrojový štít nadväzuje dizajnom na šikmé menu. Teda ak zvolíte konkrétne zobrazenie.  Je jasné, že v základnej verzii nebude najväčší 10-palcový displej v strede, ani tieto digitálne prístroje. Avšak ani 8,25-palcový displej v strede a ručičkové prístroje z predchádzajúcej generácie Leonu nie sú škaredé. Čo však je kontroverzné je nový prepínač shift-by-wire. Jazdu vpred a vzad prepínate malým prepínačom, ktorý je v strede, tam kde bežne býva radiaca páka. Ale v ponuke je aj bežný manuál. Ten však nie je s 48-voltovým mild-hybridom.

Výkon motora je 110 kW (150 k) a mild-hybrid funguje tak ako býva zvykom. Pomáha pri zrýchlení, znižuje spotrebu. Na spotrebu sa tiež pozrieme neskôr, ale je jasné, že rekuperovanie pri pustení akceleračného pedálu je markantné. Aj pripájanie spaľovacieho motora z fázy start-stop je celkom nenápadné a príjemné. A príjemne je nastavený aj podvozok. Nie je príliš tvrdý, ale ani plavný. Volant je síce dostatočne odizolovaný. Napriek tomu sa s Leonom jazdí dobre. Nevieme ako je na tom Octavia, či Golf na rovnakej platforme, ale Leon je úplne bezproblémový na každodenné jazdy.

Výrazným bonusom tohto auta je, že na slovenskom trhu začína už od 15 990 eur. Nami skúšaný kus je približne za necelých 30-tisíc. Nie je to veľa, Leon je pokročilé a príjemné auto s naozaj kvalitným interiérom. A ešte je k tomu aj priestranný. Za 190 centimetrov vysokého vodiča sa posadí rovnako vysoký pasažier. To sa v predchodcovi úplne dobre nedalo.