Škoda vylepšila Karoq, je viac eko a viac chic

Automobilka Škoda predstavila inovovanú  verziu svojho modelu Karoq. O jeho dôležitosti svedčí fakt, že je, hneď po Octavii, celosvetovo, druhým najpredávanejším autom. Preto facelift, v zásade, prichádza s ozajstnými vylepšeniami, pričom to, čo bolo dobré necháva tak ako bolo.

V prvom rade je facelift o zmenenej prednej časti. Nová maska chladiča má šesťuholníkový tvar a svetlá su štandardne osadené LEDkami. V príplatkovej výbave je však aj úplná novinka pre model, maticové full-LED Matrix, ktoré dokážu adaptívne prispôsobovať lúče situácii. Predná časť má aj nový nárazník s otvorom Air Curtain. Cez tento otvor je vzduch usmernený tak, aby vytváral čo najmenej vírov.

Prvýkrát automobilka pre Karoq pripravila aj kryt nádrže, kvôli aerodynamickej optimalizácii. A rovnako je čiastočne zakrytovaná aj zadná náprava. Veľkou zmenou v zadnej časti sú elegantnejšie zadné svetlá, ktoré sú štandardne osadené LEDkami pre všetky úrovne výbavy. Tých bude 5 vrátane športovo zameranej Sportline.

Vizáž zmenia aj nové disky kolies s rozmermi od 17 do 19 palcov. Základné 16-tky ostávajú nezmenené. Sedemnástky Scutus a devätnástky Sagiatrius budú mať aj plastové aerodynamické kryty. V ponuke farieb tiež niečo pribudne. Konkrétne oranžová Phoenix a sivá Graphite.

Viac eko bude aj interiér, zvonka to je o aerodynamickej optimalizácii, ale vnútri automobilka používa látky z recyklovaných plastov. Rovnako bude z recyklovaných materiálov zamatový povrch lakťovej opierky vo výplni dverí. V základnej výbave Karoq ponúkne digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 8 palcov a za príplatok, alebo pre lepšie vybavené kusy príde s 10,25-palcovým panelom. Maximum v strede bude 9,2 palca systému s podporou bezdrôtového zrkadlenia telefónov.

Do ponuky modelu sa dostane aj niekoľko nových asistenčných systémov. Na vrchole zlepšenia komfortu bude Travel Assist, systém, ktorý združuje podsystémy na čítanie značiek, prediktívny adaptívny tempomat a tiež adaptívne udržiavanie v pruhu.

Z hľadiska pohonu sa auto spolieha na motory Evo. Ponuka bude začínať litrovým trojvalcom s výkonom 81 kW (110 k), iba s manuálom a pohonom prednej nápravy. Manuál môže mať aj 1,5 TSI dosahujúci 110 kW (150 k). Môže mať aj automat so siedmimi stupňami. Má aj vypínanie valcov. Vrcholom ponuky bude dvojlitrový TSI s pohonom všetkých kolies a iba automatom. Ten má 140 kW (190 k).

V ponuke bude aj naftový motor 2,0 TDI s výkonom buď 85 kW (115 k), alebo 110 kW (150 k). Iba majú štandardne manuálnu prevodovku. Na želanie bude pre slabší naftový motor kombinácia automatu a pohonu predných kolies. Pre silnejší bude kombinácia automatu s pohonom všetkých kolies.

Okrem základného litrového trojvalca a slabšieho naftového dvojlitra budú mať všetky motory možnosť kombinácie s výbavou Sportline. Tá pridáva čierne detaily zovňajšku a štandardne osemnásťpalcové zliatinové disky. Špecifikom pre túto verziu bude práve najvýkonnejší benzínový motor, ktorý nebude dostupný so žiadnou inou výbavou.