Renaultu ide karta, kupuje žigul (celý)

Aliancia Renault-Nissan má v poslednej dobe celkom dobré časy. Ak nerátame napríklad to, že môžu spraviť obmedzenú sériu Nissanu Juke-R, tak za veľa hovorí aj fakt, že Mercedes-Benz práve s Renaultom spolupracoval na vývoji malého vanu Citan. Spolupráca je trocha silné slovo. Citan je v podstate Kangoo s inými detailmi.

Teraz prišla ďalšia správa o raste. Skupina Renault-Nissan totiž dostala chuť rozširovať svoje výrobné kapacity a celkovú produkciu. Má tomu pomôcť kúpa ďalšej automobilky. Áno, je to AvtoVAZ, kde inde ako v Rusku. Väčšinu akcií, až 67,13 percenta, prevedú do roku 2014. Aliancia sa zaviazala investovať do ruskej automobilky 571 miliónov eur a reštrukturalizovať jej dlh.

Prezident Renault-Nissan, Carlos Ghosn povedal: „Dnešné memorandum je posledným krokom v rozširovaní spolupráce, ktorá pomáha modernizovať lídra ruského automobilového priemyslu. Ako budú Nissan a Renault pokračovať v presúvaní technológii do fabrík AvtoVAZ, naši kolegovia z AvtoVAZ prinesú nové kulturálne poznatky do aliancie.“

Šepká sa, že ruský výrobca má kapacitu až jeden milión áut ročne, čo nie je zanedbateľné.

A vtip s podobnou pointou:

Reportér sa pýta manažéra z Nemecka, Anglicka a Slovenska, koľko musia pracovať, aby si mohli kúpiť BMW. Nemec odpovedá, že tri mesiace, Angličan, že dva. Slovák Jirko rozmýšľa a nakoniec vypočíta, že 3 roky. Prekvapený reportér reaguje otázkou, že prečo tak dlho, načo Jirko odpovedá: „Ono sa to nezdá, ale BMW je veľká fabrika.“