Renault Austral bude mať natáčanie zadnej nápravy, ale na naftu zabudnime

Renault ukázal svetu nový model Austral, ktorý má za úlohu nahradiť hneď niekoľko modelov súčasne. Má byť, v prvom rade, pokračovateľom kariéry Kadjaru, ale tiež by mohol zastúpiť aj Talisman. Má na to všetky predpoklady, lebo ponúka veľa vnútorného priestoru a zaujímavý dizajn.

Nový Austral je postavený na tretej generácii platformy CMF-CD. Oproti svojmu predchodcovi, tomu priamemu, je však úplne odlišný a berie si štylistické prvky, ktoré prináša aj nový elektrický Megane. Veľkostne je Austral naozaj pokračovateľom stredne veľkých SUV. Na dĺžku má 4,51 m, na šírku 1,83 a na výšku 1,62. Rázvor sa dostal na 2,67 metra. To však znamená, že od Kadjaru je o trošku väčší, ale aj jemne užší a s dlhším rázvorom.

Práve dlhší rázvor favorizuje posádku na zadných sedadlách, ktorá má viac miesta v oblasti kolien. Batožinový priestor tohto nového SUV je medzi 500 a 575 l, čo záleží od toho, či je auto vybavené fixnou alebo posuvnou zadnou lavicou. Tieto hodnoty však platia iba pre verzie so spaľovacím motorom a mild-hybridom. Ak zvolíte full hybridný pohon, tak objem klesne na 430 až 555 l. Zaujímavý fakt hovorí o tom, že Renaultu sa do interiéru podarilo umiestniť až 35 litrov objemu menších odkladacích priestorov.

Dizajn modelu ukazuje, že Renault tvary naozaj vie. Nové logo v strede masky chladiča má zabudované radarové snímače. Zadná časť disponuje svetlami s až holografickými prvkami. LEDky vytvárajú dojem, že svietia v priestore. Do interiéru sa dostala aj úplne prístrojová doska s novým stvárnením, ktoré znova priniesol elektrický Megane. Rozmiestnenie displejov do tvaru písmena L je odkazom na historické modely z osemdesiatych a sedemdesiatych rokov, ktoré mali tiež takéto usporiadanie ovládacích prvkov. V Australi vyzerá dokonca ešte lepšie ako v spomenutom Megane.

Priestorovo je teda Austral naozaj veľmi príjemným vozidlom a aj jeho vizuálne stvárnenie je na naozaj veľmi dobrej úrovni. Systém, ktorý sa skrýva za dotykom ovládaním displejom, Easylink, využíva, aj služby Google. To znamená, že stačí vysloviť určitú frázu, zadať príkaz a auto už vyrieši všetko potrebné. Hej google! Nájdi mi najbližší obchod s krmivom pre nosorožce.

Poďme k motorom. Základom pohonných jednotiek nového modelu bude nový 1,2-litrový trojvalec, ktorý disponuje mild-hybridnou technológiou s 48V. Má byť plnohodnotnou alternatívou naftovým motorom. Systém má úplne novú batériu a celkový výkon je 96 kW (130 k), ktorý prechádza výlučne na predné kolesá cez šesťstupňovou manuálnu prevodovku. Renault hovorí, že s týmto pokročilým mild-hybridom dokáže jazdiť Austral so spotrebou 5,3 l na 100 km a emisiami iba 123 g CO2 na kilometer. S analýz vyplýva, že bez mild-hybridnej technológie by tento motor potreboval o 20% viac paliva.

Väčšiu alternatívu bude predstavovať osvedčená 1,3 litrová pohonná jednotka z Arkany, tiež na benzín, na ktorej Renault spolupracoval s Mercedesom. Tá využíva 12-voltový systém a má na výber 6-stupňový manuál a automatickú prevodovku X–Tronic. S manuálom je výkon 103 kW (140 k), ale v prípade automatickej prevodovky poskočí na 118 kW (160 k). Vyšší výkon je vyvážený vyššou spotrebou 6,2 l na 100 km.

Zaujímavý bude aj plne hybridný model, ktorý využije znova 1,2-litrový trojvalec. Tento motor vždy štartuje na elektrickú energiu a môže disponovať výkonom 118 kW (160 k), alebo 147 kW (200 k). Renault hovorí, že teoreticky Austral s touto pohonnou jednotkou zvládne takmer 5 km na elektrickú energiu a v meste je elektrických až 80% jázd. Spotreba takéhoto systému má byť len 4,6 l na 100 km.

Slabšie alternatívy modelu budú využívať vlečnú zadnú nápravu, ale tie, ktoré budú výkonnejšie a s vyšším stupňom výbavy ponúknu aj lepšiu alternatívu. Budú mať systém 4Control Advanced, tretiu generáciu systému natáčania zadnej nápravy.

Ako prvý Renault dostane tento model aj výbavu Esprit Alpine, ktorá bude na vrchole a bude mať športovejšie detaily. Táto výbava bude mať štandardne 20-palcové zliatinové disky a logá Alpine na niektorých miestach. Ostatné verzie budú mať disky s priemerom 17 až 19 palcov.

Renault síce predstavil nový model už dnes, ale reálne sa ho na cestách dočkáme až v poslednej štvrtine tohto roka. My už sa teraz tešíme, čo vy?