Volkswagen ukázal inovovaný T-Roc už aj na Slovensku

SUV sú aktuálna cesta na trhu, čo nemôže poprieť asi nikto. A určite to nepopiera Volkswagen, ktorý postupne rozširuje svoju ponuku vozidiel s touto karosériou. T-Roc však nie je úplne novým autom, už sa na trhu nejaký čas vyskytuje, konkrétne od roku 2017. Tento vek však znamená, že aktuálne prichádza jeho vylepšená verzia so skrášľujúcim faceliftom.

Už pôvodný T-Roc, ktorý sa predáva od roku 2017 bol mimoriadne úspešný a do roku 2022 sa predalo viac ako 1 000 000 kusov celosvetovo. Je to aj z dôvodu, že Volkswagen priniesol karosériu, ktorá má určité črty dynamickejšej dizajnovej evolúcie. Za to môže najmä zrezaná zadná časť. Síce neprispieva k praktickosti, ale vizuálne robí model atraktívnejším. Veľkou devízou modelu je, že platforma MQB A dokáže ponúknuť možnosť pohon všetkých 4 kolies a je aj v ponuke T-Rocu.

Agregáty pod kapotou ostávajú takmer rovnaké ako pred faceliftom a výkonové spektrum siaha od 110 do 300 k (81 kW-221 kW). Najvyššiu hodnotu dosahuje verzia T-Roc R. Ak chcete vyberať verziu s pohonom všetkých 4 kolies, tak také budú dvojlitrové motory spaľujúce buď naftu, alebo benzín.

Kým zovňajšok nebolo veľmi treba upravovať, modernizácia riešila naozaj detailné posunutia vpred, interiér prešiel naozaj veľkou zmenou. Automobilka hovorí o nových kvalitnejších materiáloch, ktoré sú príjemnejšie na dotyk a mäkčených plastoch na dverách a prístrojovej doske. My však kladne hodnotíme digitálny kokpit a veľmi intuitívny informačno–zábavný systém. Aj tu je viacero možností a nie všetky verzie majú tú najväčšiu uhlopriečku obrazovky pri oboch displejoch.

Zaujímavou zmenou po Facelifte je, že vypadáva úplne základná výbava a na spodku ponuky je veľmi dobre vybavená výbava Life. Už tá má LEDkové predné a zadné svetlá, automatické diaľkové, adaptívny tempomat, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, či Park Assist, Front Assist a Lane Assist. Štandardne je tiež menší 8- palcový digitálny prístrojový panel. Nad výbavou Life sú výbavy R-Line a Style. Tie majú štandardne viaceré ďalšie prvky. V príplatkovej výbave figuruje aj IQ.Light s maticovou funkciou. Dokáže teda prispôsobovať lúče tak, aby neoslepovali ostatné vozidlá na ceste. Práve tieto svetlá majú aj prepojenie krížom cez celú masku chladiča. Pozornejšie oko si určite všimne aj upravený vzhľad predného nárazníka. Ten sa týka nielen výbavy Style, ale aj R-Line. Rovnako je nový design aj v zadnej časti a nárazník má výraznejšie tvarovanie. Zadné svetla prepojené nie sú, avšak disponujú novou grafikou a dynamickými smerovými svetlami, ak je auto vybavené systémom IQ.Light.V ponuke lakovania pribudnú 4 nové farby exteriéru s tromi rôznymi kontrastnými farbami strechy.

Interiér má teda aj nové prevedenie panelu klimatizácie, ktorý je plne dotykový a takisto si dotykové plochy našli miesto aj na volante. Nový dizajn majú panely dverí. Tie tiež získali, pri modernizácii, mäkčene povrchy. Po vzore ostatných modelov prichádza aj do T-Rocu nová hlavica radiacej páky s podsvietenými písmenami radenia.

Základom ponuky agregátov bude litrový trojvalec, ktorý bude kombinovaný iba so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S výbavou Life má cenu od 22 990 €. Aby sme nezabudli jeho výkon je 81 kW (110 k). Omnoho lepšou alternatívou, pre takto veľké auto, je štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý môže mať buď šesťstupňovú manuálnu, alebo sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG. Táto verzia začína s cenovkou 25 490 € a už je možné ju kombinovať ako s výbavou Style tak s výbavou R-Line.

Ak chcete pohon všetkých štyroch kolies, tak musíte ísť práve do tých vyššie vybavených verzií, ktoré ponúkajú aj dvojlitrový motor. Pre Style stojí TSI s automatom, pohonom všetkých kolies a výkonom 140 kW (190 k) už 34 490 € a s R-Line treba prirátať ešte šesťsto eur. Absolútne najšialenejšie je pozrieť si cenu modelu R. Ten stojí 43 190 €. To je len o celkom rozumný obnos viac ako R-Line s výkonom nižším o 81 kW (110 k), veď plnohodnotné R má až 221 kW (300 k).

Pri facelifte automobilka nezabudla ani na absolútny unikát, ktorým bezpochyby bude kabriolet na báze tohto modelu. Je tak jedinečný, že v podstate, nemá konkurentov, najmä potom, čo v novej generácii Range Roveru Evoque táto verzia absentuje.

A ak by ste náhodou chceli vedieť ako vyzerá typický T-Roc, ktorý sa predával doteraz, tak sa môžeme pozrieť do štatistík. Na Slovensku sa predalo 4 000 kusov tohto modelu, pričom drvivá väčšina, 65% má 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Druhý najúspešnejší motor je litrový trojvalec.Z výbav najviac zákazníci preferovali doposiaľ Style a až na polovičná väčšina si vybrala 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Sedemstupňové DSG má podiel 41,7% a 7% ostáva pre DSG s pohonom všetkých kolies 4Motion. Takisto je celkom štandardný pohľad do farebnej schémy, kde biela a biela metalíza získali až 34,7% volieb zákazníkov a druhá skončila šedá metalíza s 24,1%. Na 3. mieste je prekvapivo modrá Ravenna s 12,1% a ďalším, ešte väčším prekvapením je žltá s podielom 7,7%. Dobre medzi nimi figuruje ešte čierna s 7,9%, ale čierna veľmi na T-Roc nesedí, však.