Prvá jazda: Renault Express Van a Kangoo Van majú aj digitálne zrkadlo

Niektorí poznajú tú rutinu, ráno sadnúť do dodávky, teda asi najskôr naložiť, nahádzať trasu do navigácie a pekne postupne sa z dodávky dostať až večer. Aj na týchto ľudí myslia výrobcovia vozidiel a my sme si také niečo vyskúšali s novými modelmi Express Van a Kangoo Van.

Po úvodnej prezentácii som sadol priamo do základu ponuky, do Expressu. A to bola chyba, na záver mi nevyšiel Trafic. Ale zase, ten som skúsil pred faceliftom a budem sa tešiť na reálny test. Hovorí sa, že práve Express Van má nejaké detaily zhodné s odchádzajúcou Daciou Dokker. Možno hej, ale na to sa teraz zameriavať nebudem.

Renault Express Van Blue dCi 95

Predtým ako som si sadol do auta som si pozrel, čo ma čaká. Tento kúsok, v sivej farbe vyzerá dobre. Aj plecháče sa mu hodia. Jediné, čo ma trochu zaráža je, že vzadu je plutvička s kamerou. A vpredu anténa na rádio. Nevadí, aj Kangoo to má tak. Vzadu mám naložený box s hmotnosťou 280 kilogramov. Je pekne pripevnený, čo sa často pri podobných autách nestáva.

Štartujem naftový motor Blue dCi 95 s výkonom 70 kW (95 k). V navigácii mám prednastavenú trasu s prejazdovými bodmi. Simulácia života vodiča takéhoto auta je teda dokonalá. Vychádzam z budovy za nezameniteľného pískania pneumatík. Je to z dôvodu klzkého povrchu, veď vidíte na fotkách. Celkovo má naplánovaný segment jazdy 170 kilometrov. Máme sa dvakrát vystriedať. Vyrážam smerom Gabčíkovo a ďalej. Po asi 70 kilometroch chytám stres, že som niekde prešvihol miesto výmeny, alebo že nestíham a niečo som pokazil. Zvyšujem tempo.

V týchto dedinách som ešte nebol, veď som z horného konca krajiny. Som celkom fascinovaný aké pekné námestie majú v Čičove. A pritom Express Van celkom pekne ťahá a nič mu nechýba. Dobre, komfort nie je práve jeho silná stránka a s prázdnou zadnou časťou by ešte viac poskakoval, ale ide veľmi dobre. Navigácia funguje, manuálna klimatizácia tiež. Mám aj fľašu vody, keby som bol smädný. Typický život za volantom takéhoto auta. Trávnik, Klížska Nemá, Malé Kosihy, ja som asi fakt zablúdil.

A nie, nezablúdil, vynáram sa pri veľkomeste, oproti týmto dedinám určite. Komárno! Tak prvá výmena až po viac ako stovke kilometrov. Otázka, či chcem Trafic, alebo Kangoo má v obednom pekle na betónovom parkovisku pri pevnosti len jednu odpoveď, to, čo príde skôr.

Renault Kangoo Van Blue dCi 95

Presadám do rovnako výkonného Kangoo. Už na pocit je jasné, že toto auto má kvalitnejšie spracovanie všetkého. Dvere, prístrojová doska. Dokonca má aj držiak na mobil priamo pri displeji infotainmentu. Fakt super to vyzerá. Akurát mi po Expresse nejako vadila extrémne dlhá prístrojová doska. Viem prečo je taká, viem prečo je vpredu aj relatívne dlhá kapota, ale po tých 100 kilometroch na Expresse kuríerskym tempom mi to spočiatku nesedí.

Štartujem smerom na Veľký Meder. Žiadne šialené skratky, len rýchly presun a jedno-dve miesta na fotenie. Kangoo je omnoho príjemnejšie podvozkovo. Ale vyvažuje to vyššou cenou. Takže aj Express má svoje miesto. Naviac má Kangoo Van aj unikátne otváranie dverí vpravo.

Open Sesame znamená, že spolujazdcove dvere a bočné posuvné sa otvoria bez toho, aby v strede ostal stĺpik. Ten je zabudovaný priamo do dverí. Po otvorení tak vznikne priestor so šírkou 1446 milimetrov. Ak by ste nechceli toto, tak je v ponuke aj bežná verzia so stĺpikom. Tá má vnútri zase sklopný nosič na dvojmetrové veci priamo pod strechou. Nezavadzajú tak na podlahe. Clever!

Idem na Kangoo až do Štvrtka na Ostrove, celková spotreba len o deci vyššia ako na Expresse. To nie je zlý výsledok. Krátky obed a pokračujem. Trafic tu nie je, tak ten nevyskúšam, nebudem sa kochať novou prístrojovou doskou, nevyužijem nových asistentov. Ale mám niečo rovnako zaujímavé, ale menšie.

Renault Kangoo Van TCe 130

Aký je rozdiel medzi týmto a tým naftovým? Tento kus nemá digitálne spätné zrkadlo vnútri. A má benzínový motor. To znamená omnoho väčšiu dynamiku, to znamená aj trochu vyššiu spotrebu. S Davidom sme šli naraz. On mal naftovú verziu, ja tento benzín. Obaja vynulované počítadlá spotreby. Ja som mal do Bratislavy 7,0 a on mal 5,5. To nie je zásadný rozdiel, najmä keď stojí o 200 eur viac. Má však omnoho viac výkonu a je príjemnejším spoločníkom aj pri predbiehaní.

Ak však chcete výkonnejšie naftové Kangoo, tak stačí počkať do 2022, kedy príde na trh verzia s Blue dCi s výkonom 85 kW (115 k). V budúcom roku pribudne aj automatická prevodovka s dvomi spojkami. A tiež predĺžený model ako pre úžitkovú verziu, tak pre osobnú. A čo ten Trafic? Ten si zapíšem na normálny test.