Má veľkú baterku, má elektrickú platformu, ale dojazd nebol primárny pri konštrukcii. Dodge Charger Daytona EV je skôr zameraný na výkon a na jazdné vlastnosti. Jazdné vlastnosti auta s hmotnosťou 3 tony. Dodge Charger Daytona EV je vozidlom, ktoré určite vzbudí vášne. Vzbudí vlnu nevôle medzi ortodoxnými zástancami spaľovacích agregátov a bude určite témou nejednej slovnej prestrelky.
Nové vozidlo vzniklo kompletne na platforme STLA Large, čo je výrazný skok oproti platforme, ktorú využíval Charger doteraz. Zlé jazyky tvrdia, že jej základy sa dátuju niekde do roku 1995, kedy Mercedes predstavil model E generácie W210. No a na románik Chrysleru s Daimlerom si asi pamätá každý. Teraz je Dodge a aj Chrysler v rukách Fiatu a Fiat zase patrí do skupiny Stellantis. Zložité, ale očakávam, že platforma bude použitá vo viacerých vozidlách.
V tomto prípade, v prípade modelu Charger Daytona EV disponuje batériou s kapacitou až 100,5 kWh. Základná verzia R/T dokáže prejsť na nabitie až 500 km. To nie je extrémne dobrý výsledok, v porovnaní s výkonnými modelmi Mercedesu s veľkou batériou. Ale je to výsledok. Verzia Scat Pack s vyšším výkonom prinesie dojazd 420 km. Batéria je postavená s 800 V architektúrou, čo znamená nabíjanie výkonom až 350 kW a vybíjanie výkonom až 550 kW.
Práve vybíjanie je dôležité pri pohľade na pohonné jednotky. Sú elektrické, bez výrazného prekvapenia. Jedna možnosť je, že kúpite základ R/T s výkonom 309 kW (420 k) a priplatíte si za úpravu prvej úrovne, tak dostanete z vozidla 338 kW (460 k). Naviac môžete stlačiť špeciálne tlačidlo zvyšujúce výkon až na 368 kW (500 k).
Podobne je to aj pri výkonnejšom Scat Pack. V prvom rade máte 405 kW (550 k). Po softvérovom vylepšení druhej úrovne až 463 kW (630 k). A špeciálne tlačidlo vyženie výkon na 493 kW (670 k). Práve výkonnejšia verzia je tá, za ktorou treba ísť. Má totiž stovku za 3,4 sekundy aj napriek hmotnosti dá štvrť míle za 11,5 sekundy.
Nová platforma znamená ešte jednu výraznú vec. Dodge Charger Daytona EV bude mať konečne poriadny podvozok. Bude mať viacprvkové zavesenie vpredu a nezávisle vzadu. Doteraz bol podvozok skôr jednoduchej konštrukcie. A bude mať aj samosvorný diferenciál na zadnej náprave pre všetky verzie. Predná náprava a jej pohon budú odpojiteľné, čo nielen znižuje spotrebu, ale zároveň aj umožňuje jazdiť bokom v režime Drift. Bude aj režim Donut a režim Line Lock pre šprinty.
Dizajn rozhodne čerpá z minulosti a oproti predchádzajúcemu Chargeru prichádza jeden veľký rozdiel. Nový Charger bude primárne ako kupé a štvordverová verzia bude sekundárna. Áno, čítate správne, v ponuke budú obe karosérie. A to najlepšie má ešte len prísť. Najlepšie pre všetkých, ktorí majú radi pach benzínu.
Budúci rok má vraj Dodge predstaviť verziu Charger Sixpack. Bude mať spaľovací motor. Pod kapotou bude mať radový 6-valec Hurricane s dvomi výkonovými verziami. Osemvalec je v modeli Charger mŕtvy, ale aspoň spaľovací motor má šancu prežiť ešte pár rokov. Veď je úplne novej konštrukcie.
Ak stále chcete elektrickú verziu so všetkými jej vymoženosťami, tak ju môžete mať za viac ako 50 000 $ v základnom stave. K tomu si ešte musíte pridať úpravu minimálne prvého stupňa, alebo rovno verziu Scat Pack s vyšším výkonom. Nechcete predsa základ. Muscle Car má mať výkon, keď už nemá zvuk osemvalca.