Pozreli sme si naživo nový Lexus NX, kľučky má naozaj zaujímavé

Lexus NX bol fajn alternatívou ku BMW X3, ale mal iba jediný pohonný systém. To však nebolo problém. Celé auto bolo fajn, až do momentu ako prišla noá generácia, ktorú sme si pozreli naživo v showroome v Bratislave. Sivá metalíza, F-Sport, červený interiér. Môže to byť lepšie?

Automobilka stále drží svoj trend veľkých masiek chladiča s charakteristickým tvarom. Väčšie svetlá sú z jedného kusu, nie ako pri predchodcovi z dvoch. Celé auto vyzerá možno menej dynamicky, ale zase viac elegantne. Zozadu je rozdielom najmä to, že nové NX vyzerá širšie. Za týmto širším výzorom je aj rozšírenie rozchodu kolies.

Vzadu je viditeľná novinka, absencia loga automobilky. To supluje len nápis Lexus roztiahnutý po celej šírke medzi svetlami. Svetlá sú, samozrejme, LEDkové, ale sú prepojené výrazným pásom. Takto NX vyzerá viac hi-tech ako doteraz. Vlastne vyzerá širšie, elegantnejšie a prináša aj iné novinky. Môže sa hrdo postaviť takým súperom ako spomenuté BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLC, či Volvo XC60.

Ale teraz to, čo nás naozaj šokovalo. Kľučky síce vyzerajú bežne, ale rozhodne bežné nie sú. Nehýbu sa. Neťaháte ich z dverí, majú totiž spínač a otvárajú sa po jeho zatlačení, podobne ako je tomu pri kufroch áut. A rovnako sa dvere otvárajú aj vnútri.

Do interéru sa dostal naozaj šialene veľký displej. Ten má uhlopriečku 14 palcov a používa nový informačno-zábavný systém Lexus Link Pro. Navigácia čerpá informácie z cloudových úložísk a systém podporuje bezdrôtové prepojenie so zariadeniami Apple cez CarPlay.

Novinkou budú pohonné sústavy. Už to nebude len o full hybride. Aj keď aj ten bude v prípade UX350h. Tento má maximálny výkon 178 kW (242 k) a môže mať buď pohon prednej nápravy, alebo pohon všetkých kolies vďaka ďalšiemu elektromotoru vzadu. Základná cena tejto verzie s predokolkou a výbavou Comfort je 47 900 eur, štvorkolka znamená plus 2 000 eur. Má však „len“ 9,8-palcový displej. Veľký 14-palcový displej je až pre Executive Plus. Tá je v ponuke iba s pohonom všetkých kolies E-Four a stojí 60 500 eur (Presige 59 900 eur). Prípadne ho má aj F-Sport. Výbav je naozaj veľa a vyberie si určite každý.

Druhou možnosťou pohonu je to, čo sme skúsili v RAV4 Plug-In Hybride. A tipujete správne NX450h+ má práve plug-in hybrid. Ten má 225 kW (306 k) a výkon je naozaj cítiť. Na nabitie dá asi toľko isto, takže 70 kilometrov nebude vôbec problém. Tu je základná cena s výbavou Executive 64 900 eur. Executive Plus stojí od 69 900 eur.