Plynová Škoda Octavia G-Tec dala 1700 kilometrov na natankovanie

Keď sme testovali Škodu Octavia 1,4 TSI G-Tec, tak sa nám zdalo, akoby mala neobmedzený dojazd. Reálne by sme však dali tak 1300 kilometrov. Lenže šikovné české šoférske ruky a ešte šikovnejšie šetriace nohy zvládli viac. Do Chorvátska a naspäť a ešte zostalo. Teda vlastne nie, ale vzdialenosť by aj sedela.

Šofér Marek Tomíšek šiel očividne na spotrebu. Vyrazil z Prahy a šiel. Došiel do Rostocku a pokračoval. Nezastavila ho ani Kodaň, dostal sa do Goteborgu. A pokračoval ešte ďalej. Cez Oslo sa dostal do Tronfheimu na každoročný zraz Škoda Tour.

Pri pokuse sa hovorí, že 1700 kilometrov bolo v reálnej premávke, s čím môžeme pri spomienkach na spotrebu 1,4 TSI v Leone ST len súhlasiť. Šéfredaktor magazínu usporne.info, ktorý auto aj riadil povedal: „Išli sme bez sprievodného automobilu a viezli plný kufor batožiny. Na aute boli 17-palcové kolesá s najširšími možnými pneumatikami, čo nie je práve ideálne obutie pre dosahovanie nízkej spotreby. Miestami sme sa museli celkom ponáhľať, napríklad keď sme potrebovali stihnúť trajekt,“

CNG došlo pred Rostockom po 531 kilometroch benzín došiel pri meste Alvdal po ďalších 1169 kilometroch. Po doplnení nádrží sa zistila priemerná spotreba 2,85 kilogramu CNG na sto kilometrov. Benzínový motor potom spálil 4,32 litra na sto.

Marek Tomíšek si s Octaviou 1,4 TSI G-Tec pripísal rekordy uznané Múzeom rekordov a kuriozít Pelhřimov. Získal zápis za Najväčšiu vzdialenosť prejdenú bez dotankovania, Najväčšiu vzdialenosť prejdenú na CNG a za Najväčšiu vzdialenosť prejdenú na nádrž benzínu. Gratulujeme! Nám by sa to s olovenými topánkami asi nepodarilo.

G-TEC_Certifikaty_re