Na koľko sa tá kopírka dáva? Na 80, či na 90 percent? Tieto dve otázky určite dával dizajnér od Mercedesu na školení unifikovaného dizajnu v Audi a v BMW. Nové Mercedesy vyzerajú naozaj podobne. Inak to nie je ani pri S63 Coupe a C63 Coupe s troma písmenkami AMG.
Nové kupé sa ukázalo len pred pár dňami a AMG je tak ďalším logickým krokom. Vyzerá akosi odvážnejšie kvôli úpravám predného, či zadného nárazníka, ale ja kvôli širšiemu postoju. Vnútri sa dá nájsť alcantara a všetky športové prvky ako karbónová stredová konzola, alebo zrezaný volant. Zrezaný je zospodu, zrezanie sprava by pôsobilo kontraproduktívne.
C63 Coupe dostane aj športovejší podvozok a špeciálne upravenú zadnú nápravu. LSD nebude len v odkladacích priečinkoch, ale aj na zadnej náprave. C63 S Coupe naviac získa dynamické zavesenie motora.
A sme pri tom. Aj Mercedes-AMG C63 Coupe bude mať dve výkonové verzie. Slabšia s výkonom 349 kW (476 k) a krútiacim momentom 650 Nm dá stovku za 4 sekundy. Výkonnejšiemu C63 S Coupe s 375 kW (510 k) a 700 Nm má na rovnakú métu iba 3,9 sekundy. Maximum je obmedzené na 250 km/h, ale v prípade AMG Driver’s Package je posunuté na 290 km/h.
Príbuznosť s S63 Coupe je fajn. Ale fajn rozhodne nie je falošná koncovka výfukov, teda všetky štyri, za ktorými sú schované len malé trubičky.