Peugeot 5008

Peugeot 5008 bude taký ako chcete, elektrický, spaľovací, akýkoľvek

Automobilka Peugeot predstavila novú generáciu modelu 5008 a na rozdiel od menšieho 3008 bude okamžite v ponuke aj s inými druhmi pohonu ako iba s elektrickým. Bude to nielen o možnostiach pohonu, ale auto bude určite aj o priestore v interiéri. Stojí na platforme SLTA Medium a to predurčuje aj použité pohonné ústrojenstvá.

V prvom rade treba povedať, že auto vyzerá futuristicky. Peugeot 5008 čerpá časť zo svojich tvarov z menšieho 3008 a pridáva praktickejší štýl. Takže vlastne kráča v šľapajach predchádzajúcej generácie. Tá tiež využívala základné štýly podobné, ale menila zadnú časť kvôli 7 sedadlám. A presne to je situácia aj v tomto prevedení.

Nová generácia modelu bude tiež sedemmiestna, ale poskytne o poznanie viac priestoru vďaka celkovej dĺžke 4 790 milimetrov a rázvoru 2 900 milimetrov. V základnom sedemmiestnom usporiadaní so všetkými sedadlami máte ešte stále objem batožinového priestoru 259 litrov, pričom po sklopení dvoch kufrových miest dostanete až 748 litrov. Ak z auta spraváte dvojmiestnu dodávku a všetky zadné sedadlá sklopíte, tak máte možnosť vyspať sa, ale aj objem 1 815 litrov.

Predná časť využíva takmer rovnakú prístrojovku ako má aj Peugeot 3008 najnovšej generácie, ale zároveň bude mať úplne rovnaký 21-palcový dotykový displej, teda skôr 2 displeje, z ktorých iba jeden bude dotykový. Ďalšou formou vylepšenia bude pás ikon, ktoré si môžete zvoliť podľa aktuálnej potreby a využívať tak funkcie, ktoré máte obľúbené, prípadne tie, ktoré potrebujete najčastejšie.

Peugeot zatiaľ oznámil, že na výber bude z troch verzií pohonu. Prvým a základným prevedením bude 1,2-litrový trojvalec s hybridným doplnkom. Ten už sa predstavil v súčasnej generácii, ale do novej príde tiež. Bude mať celkový výkon 100 kW (136 k) a bude využívať aj 48-voltový elektrický systém. Elektrický motor bude schovaný v automatickej prevodovke so šiestimi stupňami a dvomi spojkami.

Výkonom ďalej bude už 5008 plug-in hybrid. Využije batériu schopnú udeliť dojazd až 80 km na nabitie, ale tiež bude mať spaľovací motor dosahujúci 110 kW (150 k) a elektrický motor dosahujúci 92 kW (125 k). Tieto veličiny sa, samozrejme, nezrátavajú, ale aj tak je celkový výkon 143 kW (195 k).

No a plne elektrická verzia e-5008 ponúkne dve veľkosti batérie, ale aj 2 druhy elektrickej sústavy. Základná kapacita batérie bude 73 kWh a štandardne bude spojená s jedným elektrickým motorom vpredu dosahujúcim výkon 156 kW (213 k). Ak zvolíte väčšiu batériu, tak sa výkon dostane až na 170 kW (231 k). Krútiaci moment je v oboch týchto prevedeniach rovnakých 345 Nm.

Na základnú batériu sa bude dať prejsť až 500 km na nabitie. Nabíjanie bude potom možné výkonom až 160 kW jednosmerného prúdu, prípadne 11 kW striedavého štandardne, alebo 22 kW za príplatok.

Vrcholom sa má stať verzia s dvomi motormi, ktorá prinesie výkon 235 kW (326 k) a bude štandardne s väčšou batériou. Väčšia batéria dosiahne kapacitu až 98 kWh, čo znamená, že pri predokolke bude dojazd 660 km, pri štvorkolke bude o niečo menej, čo je celkom logické.

Ale dôležité je, že Peugeot 5008 nezabudol ani na štandardné a dôležité veci, ako je napríklad tepelné čerpadlo. Nebude za príplatok, bude úplne v každom modeli sériovo. Je to príjemný prístup, lebo napríklad Škoda aj Volkswagen pýtajú za tento prvok znižujúci spotrebu až 1 200 €. Ale druhý fakt hovorí, že nie vo všetkých krajinách je tepelné čerpadlo absolútnou nutnosťou ako u nás.

A kto bude konkurentom nového auta? Sedemmiestnych crossoverov na elektrickú energiu je relatívne málo, spaľovacích by sa zopár našlo, ale podobný prístup ku pluralite pohonných jednotiek má aj Mercedes s modelom GLB. Veď má aj elektrickú alternatívu EQB, aj keď nie s úplne tak veľkou batériou ako má Francúz.