Mercedes-AMG E53 predčí predchádzajúcu generáciu Éčka AMG

Mercedes predstavil novú verziu svojej triedy E. Je to tá, ktorá stojí na pomyselnom vrchole a bude mať aj vrcholný výkon. Dokonca výkonom dorovná predchádzajúcu generáciu E63 a zároveň krútiacim momentom poskočí o pár Nm hore. Novinka však bude označená iba E53, čo znamená, že si Mercedes stále necháva priestor na ešte masívnejšie výkonný model E63.

Od štandardných verzii sa E53 bude odlišovať aj dynamickejším stvárnením so štandardným podsvietením prednej masky, ale tiež rozšírenou prednou nápravou so širšími blatníkmi. Vzadu budú zase štandardne štyri koncovky výfuku, ktoré by mali byť pravé. A v interiéri môžeme čakať veľa karbónu, príplatkový Superscreen, kameru na konferenčné hovory, ale aj športovejšie tvarované sedadlá, príplatkovo so vstavanou opierkou hlavy. Toto všetko sú ale štandardné zmeny, to zásadnejšie sa udialo pod kapotou a vo výkone.

Mercedes-AMG E53 bude poháňať trojlitrový radový šesťvalec, ktorý bude mať sám osebe výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment sa dostane na 560 Nm. Bude mu sekundovať elektrický motor s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Celkové údaje by mali byť vo forme 430 kW (585 k) a 750 Nm a zrýchlenie na stovku verzie bez akýchkoľvek doplnkových balíkov má byť 4 sekundy. Štandardom bude aj batéria s celkovou kapacitou 28,6 kWh a s použiteľnou kapacitou 21,2 kWh. Na plné nabitie má tento výkonný Mercedes prejsť až 100 km a LiIon batéria je umiestnená v zadnej časti, v kufri a trochu ho zmenšuje.

Ale to nie je všetko, Mercedes pre tento model E53 prinesie aj výbavu AMG Dynamic Plus, ktorá pridá režim Race Start so zvýšeným výkonom. V takom prípade vozidlo dosiahne až 450 kW (612 k) a dorovná minulé E63 z odznakom AMG. Síce čiastkové údaje budú úplne rovnaké, ale posunie sa celkový výkon a zníži sa čas potrebný na zrýchlenie na stovku.

Stovka bude na rýchlomeri E53 za 3,8 sekundy, s týmto balíkom. Ak si priplatíte aj za AMG Driver‘s Package, tak sa vám zo štandardných 250 km/h posunie na 280 km/h aj maximálna rýchlosť určená obmedzovačom. Pre kombi budú zrýchlenia o 0,1 sekundy horšie a maximálka výkonnejšej verzie klesne o 5 km/h.

Nové auto, nový Mercedes-AMG E53 bude teda plug-in hybrid, bude ho možné nabíjať zo zásuvky a môže sa správať ako výhradne elektrické vozidlo, ak nebudete potrebovať výkon spaľovacieho agregátu. V oficiálnych údajoch je, že kombinovaná spotreba, pri správnom nabíjaní a rozumnom jazdení, má byť do 2 litrov benzínu na 100 km, ale my asi vieme svoje, všakže.

Toto auto si nikto nebude kupovať kvôli štandardnému jazdeniu, ale bude chcieť ten výkon. Preto si myslím, že AMG Dynamic Plus balík pre E53 bude úplným základom pri konfigurácii. No a čo je ešte lepšie? Asi to, že novinka nebude dostupné iba ako sedan, ale aj ako praktickejšie kombi, keď už bude mať menší kufor kvôli batérii.

No a čo tento štýl ešte znamená? Že do budúcna je stále priestor pre verziu E63, ktorá bude mať ešte masívnejší výkon a predpokladám, že budem mať menšiu batériu s podobnou charakteristikou akú má tá v AMG GT 4-Door s doplnkom e-performance. Nebude mať ale osemvalec, ale iba radový šesťvalec. Alebo bude E63 používať podobné filozofie ako GLC63 S e-performance? To je asi jedno, teraz tu máme E53 a je výborné!