Nový Nissan Leaf dá na nabitie vraj až 378 kilometrov

Nissan Leaf je najúspešnejším elektromobilom, ktorý kto kedy vyrobil. Veď z prvej generácie sa podarilo, aj napriek vzhľadu, predať až 280-tisíc kusov. Nový Leaf bude vo všetkom lepší a zdá sa, že aj v dizajne. Už nebude patriť medzi škaredšie autá, bude pekný. Teda krajší je to správne slovo.

Nová generácia bude mať naozaj konzervatívnejšie tvary prednej časti, ale zostane maska s veľkým písmenom V ako základným tvarom. Taká je aj na Micre a inovovanom Qashqai, či X-Traile. Zozadu zaujme relatívne veľké okno. To je všetko, auto neurazí a skôr milo prekvapí. Stále však zostáva päťdverovým hatchbackom.

Vnútro by mohlo takto vyzerať v každom druhom bežnom hatchbacku, nič extrémne tam nie je. Teda až na volič prevodov a e-Pedal. Ten pri pustení plynu rekuperuje takou silou, ako keby auto brzdilo. Tak isto funguje aj pohon elektrických vysokozdvižných vozíkov. To však nie je jediná zaujímavá technológia na palube. ProPilot dokáže na diaľnici jazdiť autonómne a ProPilot Park zase samostatne parkuje. Že automatické parkovanie už nie je novinkou? Máte pravdu, ale Leaf to zvládne bez toho, aby ste museli stláčať čokoľvek, sám pridáva aj brzdí. A to je cool, nie?

Na výber by mali byť dve verzie. Základ bude mať 40 kWh batérie a bude v ponuke najmä kvôli nižšej cene. Ak chcete reálne elektromobil, ktorý je využiteľný, musíte siahnuť po 60 kWh. Na jedno nabitie zvládne až 378 kilometrov. Pritom výkonu má elektromotor celkom dosť, až 110 kW (150 k) a 320 Nm nie sú čajové hodnoty. Pozitívom novej generácie je aj iné umiestnenie nabíjacieho konektoru. Zapája sa zhora, čo eliminuje doterajšie zohýbanie pre zapojenie spredu.