Nový Caddy? Nie, vypraný v pervole

Volkswagen predstavil nový Caddy. Teda nový je trochu silné slovo. Lebo je to len väčšia modernizácia. Automobilka v prvom rade zmenila výzor. Predná časť sa viac hodí k novému Touaregu, Passatu a Golfu.

Za nás musíme povedať, že zmena prednej časti je plusom. Už to nie je len obyčajná dodávka z veľkými svetlami, ale najmä osobné verzie vyzerajú veľmi dobre. Teda minimálne omnoho lepšie ako doteraz. Zboku sa toho veľa neudialo, ale nová story pokračuje vzadu. Caddy je v znamení hrán. Svetlá dokonca aj usporiadaním bojujú proti oblým líniám. No a nárazník sa na nič nehrá, neprináša žiaden difúzor, ale len strohú účelnosť.

Ešte väčšie zmeny ako zvonka sa udiali vnútri. Industriálne vyzerajúcu prístrojovú dosku nahradila nová, ktorá, v závislosti od verzie, ponúkne aj farebné prvky. Síce na základných pracovných kusoch jej chýbajú rôzne kryty, ale aj tak je to posun vpred.

Lenže dizajn nie je všetkým. Auto budú poháňať nové pohonné jednotky. Ak nie nové, tak aspoň inovované. Úplne najväčším šokom na úžitkové auto bude použitie litrového trojvalca TSI s výkonom 75 kW (102 k). Ten ale zatiaľ nebude dostupný na Slovensku a príde až neskôr.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Slovenská ponuka začne agregátom 1,2 TSI s 62 kW (84 k) nad ktorým bude svoju úlohu plniť 1,4 TSI s 92 kW (125 k). Druhý z nich sa bude dať kombinovať s automatickým DSG. Naftová ponuka bude pozostávať z jediného agregátu, ale so štyrmi výkonovými verziami. Najskôr sme mysleli, že sme zle čítali, ale 1,6-litrový motor nebude. Bude iba dvojliter s výkonmi od 55 kW (75 k) po 110 kW (150 k). Najúspornejšia verzia Caddy TDI BlueMotion spotrebuje iba 4 litre na sto kilometrov.

Nové Caddy bude aj bezpečnejšie, lebo ponúkne Front Assist s automatickým brzdením, či Adaptive Cruise Control (adaptívny tempomat) s radarovým senzorom. ACC dokáže s DSG až zastaviť.

Do predaja sa inovované Caddy dostane v Nemecku koncom júna. Následne sa dostane aj na ďalšie trhy. Objednávky sa však budú dať podpísať už v marci.