Nová Honda Civic Type R má jemnejšie tvary

Automobilka Honda predstavila ďalšiu generáciu svojho modelu s názvom Civic. To predznamenalo aj príchod športovej verzie tradične označenej slovným spojením Type R.

Nová generácia športového vozidla prináša omnoho miernejšie tvary ako má predchodca. Už to nie je z dielní sci-fi ilustrátorov, ale je štandardnejším klasickým autom. O dodatočných výkonoch hovorí iný predný nárazník a širšie blatníky. Na kapote pribudlo aj miesto, ktoré odvádza horúci vzduch od motora. Zadnú časť zase výrazne ozvláštňuje masívne čierne prítlačné krídlo. V tejto generácii si Civic Type R nechal aj tradičné 3 vyústenia koncoviek výfuku. Sú v strede a priamo odkazujú na predchodcu, ale podobné rozmiestnenie malo predsa aj Ferrari F40. Automobilka tvrdí, že každá jedna línia a každý jeden náduch sú funkčné a nie sú na aute atrapami. Toľko ku rozdielom oproti predchádzajúcej generácii. Novinka stojí na 19-palcových zliatinových diskoch, ktoré sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.

Interiér tiež nemôže byť odlišnejší od toho minulého. Aj tu prešla športová verzia ku jemnejšiemu a prirodzenejšiemu tvarovaniu. Nový Type-R prináša nové vodorovné línie stavby prístrojovej dosky a zároveň predvádza nový voľné stojaci displej s novým informačno-zábavným systémom. Ten bude určite omnoho pokročilejší ako v prípade ktoréhokoľvek predchodcu. Automobilka pretvorila aj sedenie a vodič sedí nižšie ako v predchodcovi. Minimalizované sú mŕtve uhly, čo je tiež zlepšenie v priamom porovnaní. Predné športové sedadlá majú semišové čalúnenie červenej farby štandardne. Vodič môže zvoliť jeden zo 6 predvolených režimov, ktoré alternujú nastavenie motora, riadenia, odpruženia a aj zvuku agregátu.

Motor je vývojovou etapou agregátu z predchádzajúcej generácie Civicu Type R a má poskytovať najrýchlejšiu, ale zároveň bezpečnú jazdu. Zmenou je nové prepracované turbo s krytom na zlepšenie účinnosti. Podľa vyjadrení bude toto najvýkonnejší motor v modeloch Type-R, takže je jasné, že sa budeme pozerať na výkon viac ako 235 kW (320 k) predchodcu. Doplnkom ku zvýšeniu výkonu je nový výfukový systém. Model 2023 má byť jedným z najvýkonnejších áut z pohľadu litrového výkonu vo svojej triede. Prepracovaním prešla aj šesťstupňová manuálna prevodovka. Systém na vyrovnávanie otáčok s automatickým medziplynom má nové nastavenie a pomáha zlepšiť výjazdy zo zákrut. Radenie s vysokou presnosťou má mať extrémne tuhý mechanizmus a prepracované usporiadanie kulisy pre presnejšie radenie.

Vylepšenia sa dotkli aj brzdového systému, ktorý dodáva talianska firma Brembo. Zachováva si dvojdielne kotúče z predchádzajúcej generácie a vylepšuje tepelnú odolnosť. Nová generácia Hondy Civic Type R sa na trhu objaví už začiatkom roka 2023. Vtedy automobilka oznámi aj presnejšie výkonové parametre modelu. V japonskom konfigurátore si už môžete vyskúšať farby tohto modelu.